بدترین عیدم سال 82 رقم خورد...

دلیل عجیب خواننده محبوب برای ازدواج نکردن+عکس

به گزارش گلستان24؛در دی ماه سال 1351 در خانواده ای هنردوست در شهر تهران متولد شد. فارغ النحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران و فوق لیسانس موسیقی و داشنجوی دکترای پژوهش هنر می باشد. در بین پنج فرزند سه برادر و دو خواهر، ته تغاری است. در سنین کودکی به حدی به موسیقی علاقه مند بود که صدای هر سازی، خصوصا سنتور وی را شدیدا تحت تاثیر قرار میداد. او با خواندن تیتراژهای سریال های ماه رمضان به شهرت رسید. اخشابی در سریال ها و برنامه هایی چون همراز، عروج، مهتاب، محله بنده نواز، مسافری از هند، یک وجب خاک، متهم گریخت و... آهنگ هایی را اجرا کرده است. مدیریت مجله زیر و بم و آموزشگاه موسیقی همراز از دیگر فعالیت های مجید اخشابی می باشد.

 

کودکی مجید اخشابی در آغوش پدرش 

علاقه مجید اخشابی به سنتور در کودکی

در سن 9 سالگی با استفاده از وسائل ابتدائی توانست سازی شبیه به سنتور بسازد و خود را با نواختن آن سرگرم کند. با توجه به این علاقه وافر، والدین او یک ساز سنتور برای وی تهیه کردند و جالب اینکه او توانست بدون هیچگونه آموزش قبلی، این ساز را به درستی کوک کند و بنوازد! البته در آن زمان به دلیل سکونت در یکی از شهرستانهای شمال کشور، امکان دسترسی به استاد برای وی میسر نبود و او تنها از طریق مراجعه به کتابها و نوارهای کمک آموزشی میتوانست امر فراگیری را دنبال کند که خوشبختانه به همین روش در مدت کوتاهی به پیشرفت قابل توجهی دست یافت. همچنین در کنار فراگیری نوازندگی، هنر آهنگسازی و خوانندگی را با علاقه دنبال می نمود. به هر حال در تمام این دوران او مجبور بود که خود، استاد خود باشد.
 

بیوگرافی و عکسهای مجید اخشابی

نام : مجید اخشابی

تاریخ تولد : 27 دی 1351

محل تولد:تهران

سبک :پاپ، سنتی

ساز: سنتور، سه تار

 

نصیحت فوتبالی پدر

پدربزرگ من همیشه نصیحت می کرد به جای این که 2 ساعت از وقت خود را مقابل تلویزیون برای دیدن مسابقهفوتبال بگذرانید، به کوچه بروید و فوتبال بازی کنید. ترجیح می دهم وقتی که قرار است برای تماشای فوتبال بگذرانم را ورزش کنم
 

تاسیس مجله

همیشه می خواستم مجله ای داشته باشم و بنویسم. نوشتن خیلی کار سختی است. اعتراف می کنم آهنگسازی برایم به مراتب ساده تر از نوشتن یک مقاله است. مجله داری برایم تجربه بسیار خوبی بوده و مرا به دنیای مکتوب فرو برد که بیشتری اهالی موسیقی از آن دور هستند
 

 

آشپزی و غذای مورد علاقه

زمانی که تنها در تهران زندگی می کردم، وقتی که از غذا های بیرون از منزل خسته می شدم، خودم سراغ آشپزی می رفتم کسانی هم که طعم غذا را می چشیدند، همگی آن را تایید می کردند، من ذاتاً آشپزی کردن را دوست دارم منتهی فرصت کمی برای پرداختن به آن پیدا می کنم، قورمه سبزی جا افتاده که نمک، ترشی و روغن آن رژیمی نباشد، باب طبع و سلیقه من است
اش سنتور است که در کنار آن با سازهایی از قبیل سه تار، تنبک، پیانو، دیوان و گیتار نیز آشنایی کامل دارد، او در آهنگسازی دلبسته ی نواها و الحان موسیقی شرق بخصوص موسیقی ایران است بطوریکه همیشه در ساخته هایش اصالت ایرانی قابل تشخیص است
 

راز ازدواج نکردن مجید اخشابی

مجید اخشابی در پاسخ به سوال مهران مدیری که پرسید عاشق شده ای گفت :من 45 سال سن دارم اما تابحال عاشق نشده ام . ممکن است تعلق خاطرهایی در گذشته داشته باشم اما اسم آن را نمیتوان عشق گذاشت و باید بگویم که من هنوز ازدواج نکرده ام. در واقع من شب و روزم را با هنر میگذرانم و همه عمرم در این راه آنقدر سریع گذشت که فرصت فکر کردن به ازدواج را پیدا نکردم.
 

فعالیت حرفه ای

وی از سال 1370 در زمینه های نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم، نظارت بر ضبط و تولید آثار موسیقی آغاز شد. حاصل این تلاش آثار متعددی در گونه ها و فرمهای مختلف موسیقی است که به صورت کاست و CD منتشر شده است. وی از سال 1375 با تشکیل گروه هنری مهرآوا ضمن همکاری با صدا و سیما کنسرتهای متعددی را در ایران و مراکز معتبر علمی و فرهنگی کشورهایی چون انگلستان، روسیه، اسپانیا، ژاپن (فستیوال مین اون)، کره، هندوستان،مالزی و ... به اجرا در آورده که همگی آنها به لطف الهی با موفقیت روبرو بوده است.
مجید اخشابی بدون تردید از جوانان فعال، با استعداد و موفق در عرصه هنر موسیقی کشورمان است که افتخار همکاری با استادانی چون محمدعلی معلم، فریدون شهبازیان، همایون خرم و بسیاری از هنر مندان صاحب نام دیگر تجربیات ارزنده ای را برای وی به ارمغان آورده است. تحصیلات وی در رشته مهندسی عمران است و در حال حاضر نیز مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی دانشکده موسیقی میباشد.

 

تیتراژ برنامه گل صبح با صدای مجید اخشابی 

ترانه شناسی

آلبوم ها

1381 گمگشته
1383 همراز
1384 پریزاد

همکاری با تلویزیون

مسابقه ستاره بیست (خواننده تیتراژ)

 

مجید اخشابی در برنامه خندوانه

همکاری با سازمان ارشاد

آن سال ها دهه شصت در تهران هم آموزشگاه های موسیقی خیلی کم بود، چه برسد به شهرستان، به همین خاطر با استفاده از کتاب و نوارهای آموزشی سعی کردم موسیقی را روی اصول یاد بگیرم
بسیار تمرین کردم تا توانستم سنتور را به شکل حرفه ای ادامه بدهم این روند به همین شکل ادامه داشت تا این که در زمان دانشجویی چند ملودی مازندرانی به همراهی چند تن از دوستانم، البته به شکل سنتی ساختم و روی آن خواندم، آن کار را به واحد موسیقی سازمان بردم که از آن استقبال کردند و همین مسئله باعث شد تا همکاری خود را با سازمان آغاز کنم
 

پاپ و سنتی

مجید اخشابی کارش را با موسیقی سنتی آغاز کرد و سپس به پاپ رو آورد، اما سبکی از موسیقی را انتخاب کرد که باعث شد ترانه هایش ماندگار شود، یعنی تلفیق موسیقی سنتی و پاپ که به دل شنونده می نشیند
 

از شهرت تا تیتراژ خوانی

از سال 1380 با خوانندگی در تیتراژ یکی از سریالهای تلویزیونی بنام گمگشته توانست قابلیتهای صدای خود را بشکلی جدی و فراگیر به مردم معرفی کرده و آن مجموعه با استقبال گسترده ای از سوی مردم مواجه شد و از آن سال به بعد استفاده از موسیقی در تیتراژ سریالهای پس از انقلاب بصورت سنتی همیشگی شکل گرفت.
پس از آن در سریالها و برنامه هایی چون همراز، عروج، مهتاب، محله بنده نواز، مسافری از هند، یک وجب خاک، متهم گریخت، خانه به دوش، الفبای مهربانی، مدینه مهربانی، روزهای زیبا، دارا و ندار ماه دراومد، شب مهتاب، بوی خوش زندگی، مسابقه ستاره ها، جشن رمضان، شبهای شیدایی، خانه مهر، ماه محبوب، و فیلم سینمایی تلافی توانست قطعات زیبا و ماندگاری را به مخاطبینش هدیه کند.

 

مجید اخشابی در طبیعت

خواننده پاپ کشورمان در خصوص اهمیت نوروز و حس و حالی که این ایام به او می دهد، سخن گفت.

بدترین عیدم سال 82 رقم خورد.

این خواننده با اشاره به خاطراتی که از ایام نوروز دارد، بیان کرد:همیشه نوروز برای من خاطرات خوبی را در پی داشته است. با این حال بدترین عیدی که سپری کردم، عید سال 82 بود که پدرم در کنار ما نبود و در فراق او نوروز را سپری کردیم. به غیر از آن عید، تمامی نوروزها برایمان خاطره انگیز و مسرت بخش بوده است.
 

ایام عید به دیار پدرم می روم.

وی در خصوص فعالیت هایی که در ایام عید انجام می دهد، گفت:همیشه در ایام عید، با اشتیاق فراوان همراه با خانواده به دیار پدرم در سرزمین های شمال کشور می روم. در کودکیم آن جا بودم و آنقدر خاطره در آنجا دارم که با عشق عید را در سپری می کنم.
 

 

مجید اخشابی سر سفره هفت سین

در آغوش گرفتن نزدیکان در زمان تحویل سال خاطره انگیز است

اخشابی در خصوص دقایق خاطر انگیز عید و لحظات تحویل سال خاطر نشان کرد:خاطره خاصی از عید در ذهنم نیست، اما آنچه که از عید همیشه در ذهنم می ماند، نشستن کنار سفره هفت سین است. در دقایق پررنگ تحویل سال، همیشه کنار خانواده می نشینیم و نفس هایمان را در سینه حبس می کنیم و پس از آن که سال تحویل می شود، هم دیگر را در آغوش می گیریم. این اتفاقات همیشه باعث می شود که ایام عید در ذهنم بماند و زمانی که به یاد نوروز می افتم، این لحظات در ذهنم تداعی می شود.
 

بهترین عیدی هایم را از خدا گرفتم.

خواننده قطعه ماندگار «محله بنده نواز» در ادامه به عیدی گرفتن هایش اشاره کرد و اظهار کرد:من همیشه بهترین عیدی هایم را از خدا گرفتم. معتقدم که خداوند برای هر یک از ما عیدی در نظر گرفته که هر موقع صلاح بداند، آن را به بندگانش می دهد. همیشه پیش از ایام عید می گویم که بی تردید عیدی بزرگی در راه است که خداوند آن را در نظر گرفته است. به جز عیدی های خدا، عیدی هایی که از پدر و مادرم گرفتم، برایم بسیار ارزشمند است. از همان زمان که اسکناس 100 تومانی عیدی می گرفتم تا این لحظه همه عیدی هایم را نگه داشته ام.

 

مجید اخشابی و مادرش

کسی عیدی غیر پولی دوست ندارد!

وی با اشاره به عیدی دادن اضافه کرد:من عیدی های فراوانی داده ام. به من ثابت شده که بجز پول، عیدی های دیگر خوشحال کننده نیستند. چند سال پیش محصولات فرهنگی عیدی دادم و متوجه شدم، کسی با عیدی فرهنگی خوشحال نمی شود (می خندد). مجدد به عیدی های پولی روی آوردم.
 

اتفاق چشمگیری در سال 96 در موسیقی رخ نداد.

وی در خصوص اتفاقات سال 96 گفت:به نظرم رویداد خاص یا پیشرفت چشمگیری در سال 96 در موسیقی کشور رخ نداد. تولیدات عمده موسیقی از نظر من در این سال کمکی به ادراک مخاطب و پیشرفت کیفی هنر موسیقی نکرد. البته شاهد تحرک فعالان عرصه موسیقی بودیم و دست اندرکاران هنر اول در ایران، فعالیت های فراوانی انجام دادند. یک زمانی در تاریخ این کشور مولوی نقش اولیاء الله را داشت و اشعاری را می نوشت که هدایتگر مردم بود. معنای اشعار مولوی نقش کلید و رمزگشای را در زندگی مردم داشت. اشعار موزیک های مشهور امروز نه تنها هدایتگر نیستند، بلکه برخی از آنان منحرف کننده هم هستند. من شاهد پدیده ای در سال 96 نبودم. هر چند شاید نوجوان یا جوانی بوده، اما من متوجه نشدم.
 

سال 96 برایم خوب بود.

وی در خصوص کار هایی که در سال 96 انجام داده است، بیان کرد:خوشبختانه سال 96 سال بسیار خوبی برایم بود. چرا که بسیاری از وقتم صرف مطالعه، دفاع از پایان نامه، پژوهش و سمینارها شد. خیلی اوقات در دنیا را می بستم و به جهان معرفت و علم وارد می شدم. هر چند برخی از این مطالعات اجباری بودند، اما مکاشفات فراوانی برایم به وجود می آمد که مسرت بخش بود. این موضوعات باعث شد کمی از موسیقی فاصله بگیرم.
 

برای سال 97 برنامه های زیادی دارم.

این خواننده در خصوص برنامه اش در سال 97 اظهار کرد:در نظر دارم که در سال 97 مجدد فعالیت هایم را در عرصه موسیقی افزایش دهم، آلبومی آماده کنم و کنسرت در تهران و شهرستان ها برگزار کنم.
 
اخشابی در پایان آرزوی سلامتی برای ایرانیان کرد و گفت:از صمیم قلب برای تمامی مردم کشورم آرزوی سلامتی، آرامش و برکت در زندگیشان را از خداوند متعال می خواهم.

مجید اخشابی در ساحل

مجید اخشابی کنار دریا

سال 97 حتما کنسرت خواهم داشت

مجید اخشابی این روزها مشغول گذراندن مراحل فنی اثر جدیدش با برنا گفت و گو کرد.
مجید اخشابی در گفت و گو با برنا با توجه به فعالیت اخیر خود گفت:من همیشه نوروز یک اثر جدیدی را منتشر می کنم و در حال حاضر هم داریم مراحل میکس یک کار نوروزی را می گذرانیم.
اخشابی یادآور شد:به امید خدا این اثر در ایام نوروز پخش خواهد شد و تا چند روز آینده کارهای مربوط به مراحل پایانی آن به اتمام می رسد.
وی در ادامه با اشاره بر برنامه های خود در سال جدید عنوان کرد:در تلاشم تا سال جدید به کارهایی که بارها به تعویق افتاده اند بپردازم مثل آلبوم و کنسرتی که سال 97 حتما در برنامه هایم خواهم داشت.
او بیان کرد:تصمیم دارم سال جدید فعالیت های مربوط به موسیقی که چند وقتی کم رنگ تر از گذشته بود، افزایش دهم و بیشتر به آن بپردازم.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار