نماینده ترکمن مجلس ملی عراق از ربوده شدن بیش از ۱۰۰ شهروند ترکمن عراقی توسط عوامل داعش در چند روز گذشته خبر داد و نسبت به عاقبت گروگان‌ها ابراز نگرانی کرد.

ربوده شدن بیش از ۱۰۰ ترکمن عراقی توسط داعش

به گزارش گلستان 24، نماینده ترکمن مجلس ملی عراق از ربوده شدن بیش از ۱۰۰ شهروند ترکمن عراقی توسط عوامل داعش در چند روز گذشته خبر داد و نسبت به عاقبت گروگان‌ها ابراز نگرانی کرد.

به نوشته جمهوری اسلامی، «آیدین معروف» با تاکید بر این که هنوز خبری در مورد سرنوشت افراد ربوده شده دردست نیست و حتی مکان اختفا این گروگان‌ها نیز هنوز معلوم نشده است، گفت: اکثر این افراد، کارکنان سابق ارتش ملی عراق بوده‌‌اند.

همچنین یک نماینده ترکمن مجلس عراق با انتشار بیانیه‌ای کتبی از اسیر شدن ۴۱۶ زن ترکمن عراقی به دست داعش در روزهای گذشته خبر داد و خواستار رسیدگی سریع مسئولان و مجامع بین‌المللی به این مساله و انجام اقدامات لازم برای آزادسازی آن‌ها شد.

«نحله حبوبی» گفت: هدف اصلی داعش از این گروگان‌گیری‌ها استثمار جنسی این زنان و استفاده از آنان برای فشار روانی بر مردم است. وی در این بیانیه خود افزود: تاکنون ۴ هزار ترکمن در اثر درگیری‌های مختلف در عراق جان خود را از دست داده‌اند. همه ترکمن‌های عراق شیعه هستند./آیغیت

ارسال نظر

آخرین اخبار