جلسه علنی شورای شهر گرگان:

در صحن علنی شورای شهر گرگان موضوع حادثه فوت کودک ۲ ساله بر اثر سقوط به درون چاه فاضلاب به دلیل سرقت دریچه کانال مورد بررسی قرار گرفت‌.

کودک ۲ ساله قربانی سرقت دریچه‌ چاه فاضلاب/ سارقان دریچه‌های فاضلاب در لباس رفتگران

به گزارش گلستان ۲۴؛ نود و نهمین جلسه شورای اسلامی گرگان با نطق پیش از دستور حمید آقاملایی و ایراد سخنرانی بیدل نامنی، مدیر پدافند غیرعامل شهرداری گرگان آغاز شد.

در این جلسه آقاملایی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود به موضوعات جذب حداکثری سرمایه‌گذاری، ایجاد شهر متفاوت در روز و شب، انجام پروژه تله کابین و ... پرداخت.

وی تصریح کرد: کم‌توانان و معلولان در سطح شهر گرگان محدود شدند و باید فضای مبلمان شهری مناسب برای این افراد جامعه در نظر گرفت.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: برنامه‌ریزی صحیح در مدیریت می‌تواند راهکاری مناسبی برای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی باشد.

آقاملایی از خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری به اعتبار ۱۳ میلیارد تومان توسط شهرداری در ماه‌های اخیر تشکر کرد و گفت: از افراد چکمه پوش و پیگیر در شهرداری استفاده شود که رفتار و برخوردشان منجر به فرار مردم از شورای شهر و شهرداری نشود.

فائزه عبدالهی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این جلسه اظهار کرد: پرداختن به پدافند غیر عامل در هر دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانند در سایه امنیت دستگاه‌ها به فعالیت خود بپردازند.

وی تصریح کرد: اطلاعاتی از شهرداری در اختیار افرادی است که نباید باشد و می‌تواند منجر به آسیب‌های زیادی به شهرداری شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه ساختمان‌های شهرداری در جاهایی قرار گرفته که نباید قرار می‌گرفت، گفت: در شهرداری گرگان با توجه به وسعت کاری  پراکنش مجموعه شهرداری پست نظارت و بازرسی مهمترین پست‌های سازمانی است.

عبدالهی به فوت کودک دو ساله در ناهارخوران اشاره کرد و افزود: این حادثه بسیار تاسف برانگیز بود گرچه در مسائل حقوقی عنوان می‌کنیم اجرای این پروژه به پیمانکار واگذار شده ولی به عنوان مجموعه شهرداری نمی‌توانیم بگوییم که مسئولیتی در این قبال نداریم.

وی با بیان اینکه در برخی دیگر از نقاط گرگان نیز مکان‌هایی برای چاه‌های فاضلاب وجود دارد که مردم را با مشکل مواجه کرده است، گفت: در بارندگی امروز خیابان پنج آذر آب گرفتگی داشت و کانال‌ها با طول زیاد را پوششی نداشت و هنگام عبور از این پل‌ها افراد به داخل آب سقوط می‌کنند که لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود.

ابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورای شهر گرگان که در غیاب علی‌اصغر یوسفی ریاست جلسه را برعهده داشت، به موضوع مفقود شدن دریچه‌های کانال آب فاضلاب اشاره کرد و گفت: سرقت و مفقود شدن این دریچه کانال‌ها در چند ماه گذشته شدتش بسیار زیاد شده و  یکی از دلایل این است که این دریچه‌ها به راحتی بلند می‌شود و می‌تواند در جاهای دیگر به فروش برسد.

جرجانی افزود: باید نصب این دریچه ها به‌گونه‌ای باشد که به راحتی مورد سرقت قرار نگیرد و از سویی مردم نیز باید همکاری کنند و هم به مفقود شدن این دریچه‌ها و خطرات ناشی از آن باید حساسیت‌زایی شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از سارقان با پوشیدن لباس رفتگران نیز گاهی این چنین سرقت‌ها را انجان می‌دهند و مردم می‌توانند این چنین موضوعات را به خدمات شهری اطلاع‌رسانی کنند تا جلوی این اتفاق‌ها گرفته شود.

حسین ربیعی، دیگر عضو شورای شهر گرگان گفت: فوت این کودک را راحت توجیه می‌کنیم، جدا از آنکه شهردار چه کسی باشد ما مسئول هستیم و مسئولان در نواحی  باید از بخش‌های مختلف بازدید داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر روز شاهد دیوارکشی‌های غیر مجاز هستیم و باید میلیاردها هزینه شود تا این زمین‌ها برگردانده شود.

این عضو شورای شهر گرگان گفت: مسئولان نواحی شهری باید از نقاط مختلف شهر بازدید داشته باشند تا شاهد چنین اتفاقاتی در سطح شهر گرگان نباشیم.

همچنین در این جلسه به برخی از نامه‌ها و لوایح در صحن شورای شهر گرگان رسیدگی شد.

بر اساس آرای اعضای شورای شهر گرگان لایحه شهرداری در خصوص احداث و اصلاح دیوار سازی رودخانه‌ النگدره ضلع غربی محدوده صیاد به ایرانمهر و احداث کانال ۶۰ متری افسران توسط شرکت پرهام سازه استرآباد به تصویب رسید.

و همچنین دو لایحه فروش یک قطعه زمین در چهار راه هنگ ژاندرمری و تفکیک یک قطعه زمین متعلق رد شد. عبدالرضا دادبود، شهرداری گرگان نیز در ادامه جلسه به انتقاد یکی از اعضای شورای شهر گرگان نسبت به برگزاری مناقصه در این جلسه پاسخ داد و گفت: موضوعاتی همیشه در مناقصه‌ها مطرح است و نسبت به همه افراد این موضوعات مطرح است.

دادبود گفت: طبق مقررات پاسخگوی شرکت کنندگان مناقصه هستیم ولی نمی‌توان مستند به حرف‌ها شرایط مناقصه‌ها را مشخص کنیم.

وی افزود: نماینده بازرسی در مناقصه از ابتدا تا پایان حضور دارد و از ابتدای ارائه مناقصه و چاپ آگهی در روزنامه شرایط مشخص و فرآیند مناقصه بر اساس آن چیزی که مشخص شده انجام می‌شود.

شهردار گرگان به موضوع کمیسیون خدمات شهری، سیما و منظر و زیست شهری در خصوص تشکیل کارگروه تبلیغات محیطی شهری اشاره کرد و گفت: تبلیغات یکی از موضوعات اقتصادی است و ما از ظرفیت تبلیغات شهری کمترین استفاده می‌کنیم و در این بخش ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار