فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رامیان از دستگیری قاچاقچی حرفه ای عتیقه جات و کشف اشیای عتیقه مربوط به دوره اسلامی و هزاره اول در این شهرستان خبر داد.

کشف اشیای عتیقه و دستگیری قاچاقچی فرهنگ و تمدن ایرانی در رامیان + تصاویر

به گزارش گلستان 24، سرهنگ پاسدار "حمیدرضا شهمرادی" فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رامیان  گفت: چند روز گذشته در پی اخبار واصله مبنی بر فعالیت فردی قاچاقچی اشیاء عتیقه و باستانی در شهرستان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مامورین انتظامی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی در عملیاتی، این قاچاقچی را دستگیر و در بازرسی از منزل وی اموالی از قبیل تعدادی سکه های عتیقه، کاسه چوبی با اشکال منقشه، آونگ فلزی، کاسه مسی، اشکال هندسی و یک قبضه اسلحه شکاری را کشف و ضبط کردند.  

شهمرادی افزود: بر اساس کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این اشیاء عتیقه مربوط به دوران سلجوقیان، ایلخانیان و قاجاریان بوده و دارای ارزش تاریخی و باستانی است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رامیان با بیان اینکه پلیس ضمن تامین امنیت عمومی شهروندان، حافظ فرهنگ و تاریخ کشور عزیزمان بوده است، تصریح کرد: شهروندان هم باید با هوشیاری و اطلاع رسانی به موقع در تولید امنیت پایدار نقش بسزایی داشته باشند و تلفن تماس 110 بهترین پل ارتباطی مردم با پلیس است.

وی خاطرنشان کرد: با اعتراف صریح متهم به فعالیت در زمینه قاچاق اشیای عتیقه و زیرخاکی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

atigh1

 

atigh2

 

atigh3

گل رامیان

ارسال نظر

آخرین اخبار