فرمانده انتظامی گنبدکاووس از دستگیری سارقان به عنف در این شهرستان که با وعده ازدواج طلاجات و وسایل همراه خانم‌های جوان را به سرقت می بردند خبر داد.

وعده ازدواج، شگرد سارقان به عنف در گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24، سرهنگ “محمدعلی عسگری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،در این خصوص گفت: اسفندماه سال گذشته در پی مراجعه خانم جوانی به کلانتری ۱۱ شهرستان، موضوع سرقت به عنف توسط دو سارق حرفه‌ای از وی به پلیس گزارش شد.

وی ادامه داد: این خانم جوان در اظهارات خود بیان کرد که روزهای گذشته با مردی آشنا شده و روز حادثه نیز به همراه خودروی شخصی این فرد در حال طی کردن مسیری بوده که ناگهان فردی نقابدار به وسیله موتورسیکلت آنها را متوقف کرده و به همراه سلاح سرد آنها را تهدید و وسایل وی را به سرقت برده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: پس از گذشت کمتر از دو هفته از این واقعه، دو خانم دیگری با مراجعه به کلانتری ۱۳ و پاسگاه آق‌آباد شهرستان، وقوع سرقت‌های مشابه را گزارش کرده و شکایت خود را مطرح کردند.

 عسگری گفت: با بررسی اظهارات این دو شاکیه، ماموران به این نتیجه رسیدند که به احتمال بالا افراد موثر در این سرقت‌ها مشترک بوده و احتمال اقدام به سرقت‌های دیگر با همین سناریو نیز در روزهای آینده متصور است.

وی افزود: در همین راستا به دلیل حساسیت موضوع، بررسی پرونده و شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: کارآگاهان با انجام مصاحبه‌های مختلف با شاکیان، دریافتند که آنها به صورت اتفاقی و لحظه‌ای، چهره راکب موتورسیکلت را مشاهده کرده‌اند.

سرهنگ عسگری اضافه کرد: بر همین اساس چهره‌نگاری در دایره تشخیص هویت پلیس اگاهی شهرستان انجام شد که چهره مورد نظر با بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی مقایسه شد و ماموران به چهره فردی که سابقه سرقت به عنف و شرارت در سطح شهرستان را داشته، رسیدند.

وی افزود: تصویر فرد مذکور در بین تصاویر افراد دیگر به رویت شاکیان رسانده شد که شاکیان بلافاصله چهره متهم مورد نظر را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: پس از شناسایی متهم، هماهنگی لازم با مرجع قضائی انجام و متهم در پاتوق مورد نظر که بیشترین رفت و آمد را در آنجا داشته، پس از ۲۴ ساعت تعقیب و مراقبت پلیسی، دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاه متهم، اقلام سرقتی مالباختگان کشف شد.

سرهنگ عسگری ادامه داد: متهم در اعترافاتش به پنج فقره سرقت به عنف اعلام کرد که به همراه همدستش که همان راننده خودرو بوده، طعمه‌ها را انتخاب و سرقت‌ها را انجام می‌داده است./سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار