نوروز امسال به کارگران زحمتکش روستای خواجه نفس فقط نصف عیدی که باید می گرفتند پرداخت شد.

اعضای شورای روستای خواجه نفس دیواری کوتاه تر از کارگران زحمتکش پیدا نکردند+تصاویر

به گزارش گلستان 24، یکی از کارگران زحمتکش دهیاری روستای خواجه نفس با دفتر خبری ساحل  گمیشان تماس گرفت و به شدت از بی عدالتی اعضای شورای روستای خواجه نفس در پرداخت حقوق و عیدی شکایت کرد.

وی افزود: در شرایطی که کارگران  دیگر روستاهای گمیشان  عیدی معادل یک میلیون و سیصد و پنجاه  هزار تومان که مصوب دولت و حق کارگران است پرداخت شد به کارگران خواجه نفس که بزرگترین روستا و پرکارترین روستای شهرستان است تنها 400 هزار تومان عیدی پرداخت شده است .

وی همچنین از حقوق و اضافه کار و ...که در طول سال گذشته به طور ناقص پرداخت می شد گله مند بود .

بنا به رسالت خبری که بر دوش داریم پیگیر ماجرا شدیم ابتدای امر سراغ دهیار روستا رفتیم ،

00rrrrrr1

دهیار روستا با تایید حرفهای شنیده شده افزود متاسفانه این امر واقعیت دارد ومن هم به عنوان دهیار همراه با 10 کارگر روستا عیدی نصفه دریافت کردیم و متاسفانه نه تنها عیدی بلکه حتی حقوق کارگران و دهیار به طور کامل پرداخت نمی شود و در سال گذشته به جای 800 و اندی تنها 600 تومان کارگران حقوق گرفتند و من هم که دهیار روستا هستم به جای حقوق یک میلیون و صدو پنجاه تومان مابین 600 تا 700 تومان بیشتر حقوق نمی گیرم و این تصمیمی است که اعضای شورای روستا به جهت صرفه جویی می گیرند.

این تصمیم در شرایطی است که دهیاری خواجه نفس 10 کارگر دارد و روزانه تا ساعت 2 بعدالظهر مشغول رسیدگی به امور روستا و وظایف محوله هستم .

00rrrrrr.jpgrt

به سراغ ططرنژاد رییس شورا رفتیم و صراحتا از وی پرسیدیم ما شنیده ایم علی رغم داشتن بودجه کافی اعضای شورا تصمیم گرفتند حقوق و مزایای کارگران و دهیار را نصفه پرداخت کنند چه توضیحی دارید؟

رییس شورا تنها به این پاسخ کوتاه اکتفا کرد، من فقط یک رای دارم و این تصمیمی است که همه اعضای شورا گرفته اند.

image122723

بار دیگر به سراغ بخشدار بخش مرکزی گمیشان رفتیم و ماجرا را از طریق بخشدار پیگیری کردیم

پسرکلو بخشدار گمیشان چهارشنبه هفته گذشته در حضور ما با آقای تراج مسئول ذیحساب 13 روستای گمیشان تماس گرفت ، وی نیز این قضیه را تایید کردند و تنها پاسخی که دادند این بود که این تصمیم اعضای شورای روستا است،

پسرکلو به وی تاکید کرد هرچه سریعتر حقوق و مزایای کارگران خواجه نفس باید به طور کامل پرداخت شود امروز یک هفته از این جریان می گذرد و به ما خبر رسید هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

ساحل گمیشان ، یک سوال اساسا آیا کسی حق دارد از محل حقوق دیگران که حق مسلم و حاصل دسترنجشان است صرفه جویی کند ، ایا اعضای شورای روستا از حق کمسیون خود هم گذشتند و صرفه جویی کردند و یا ... 

 

0001

 

0002

ارسال نظر

  • آرش
    0

    لطفا رسیدگی کنید .

آخرین اخبار