مانور اطفای حریق در جنگل با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پارک ملی گلستان آغاز شد.

مانور اطفای حریق در پارک ملی گلستان آغاز شد‌

به گزارش گلستان 24، مانور اطفای حریق با هدف ارزیابی توانمندی‌ها، امکانات و نیازها در زمان وقوع حریق از دقایقی پیش با حضور مسئولان با رمز "یا علی بن ابیطالب ادرکنی" در پارک ملی گلستان آغاز شد.

در این مانور مسئولان سازمان محیط زیست و مدیریت بحران کشور و استانداران و مسئولان مدیریت بحران استان‌های گلستان، خراسان شمالی و سمنان در پارک ملی گلستان شرکت دارند.

رئیس پارک ملی گلستان در حاشیه این مانور به خبرنگاران گفت: برای برگزاری این مانور سه نقطه پیش‌بینی شده که در 20 سال گذشته بیشتر آتش سوزی‌های جنگل از این سه منطقه آغاز شده است.

سلیمان قربان زاده اظهار داشت: آتش سوزی هر ساله خسارات جبران‌ناپذیری به این جنگل وارد می‌کند که امسال با برگزاری این مانور، نیروها نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کرده و آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی احتمالی کسب می‌کنند.

حسن صادقلو استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته آتش‌سوزی‌هایی در پارک ملی گلستان رخ‌ می‌داد، اقدام به برگزاری این مانور شده و هدف از برگزاری این مانور آماده سازی نیروها و امکانات برای پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی است.

ارسال نظر

آخرین اخبار