بهره مندی بیش از هشت میلیون نفر از خدمات درمانی تامین اجتماعی، توزیع بیش از 12 هزار سبد غذایی بین کودکان دارای سوءتغذیه، راهیابی فیلم انیمیشن اسب به جشنواره فرانسوی، دستگیری دو صیاد غیرمجاز دریا، برگزاری مانور امداد و نجات در روستای 'چه‎جا' علی آباد و اجرای طرح پایش شایستگی کارآفرینی (کاشف)، از عناوین خبری روز دوشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

اخبار گوناگون از اقصی نقاط گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان گفت: در سال 93 بیش از هشت میلیون و 250 هزار نفر از خدمات درمانی سازمان در استان بهره بردند. 

احمد نصرتی اظهار کرد: استان گلستان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که از این میان حدود 750 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند. 

وی افزود: بخش درمان مستقیم استان با دو بیمارستان در شرق و مرکز استان و تعداد 6 درمانگاه تخصصی و عمومی در شهرهای گرگان، علی آباد، کردکوی، بندرترکمن، آزادشهر و معدن قشلاق و یک کلینیک مستقل دندانپزشکی در مرکز استان ارائه خدمت می نماید. 

وی همچنین به تعداد 1300 مؤسسه کلینیکی و پاراکلینیکی طرف قرارداد با دفتر اسناد پزشکی اشاره کرد و افزود: این تعداد مؤسسات تشخیصی و درمانی در طول سال 93 پذیرای پنج میلیون و 900 هزار مراجعه کننده بوده اند. 



***

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: 12 هزار و 870 سبد غذایی برای کودکان زیر 6 سال دارای سوء تغذیه توسط کمیته امداد اهداء شد. 

ابراهیم باغبانی افزود: این کمک های غذایی در مدت یک سال گذشته به ارزش 6 میلیارد و 970 میلیون ریال برای یک هزار و 600 کودک زیر 6 سال توزیع شده است. 

وی اضافه کرد: سبد غذایی توزیع شده شامل اقلام خوراکی اصلی نظیر گوشت، برنج، مرغ، خرما و حبوبات است. 

وی اظهار کرد: به منظور اجرای طرح بهبود سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال، افراد نیازمندی که به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند پس از معرفی به کمیته امداد، مشمول دریافت سبد غذایی سوء تغذیه می شوند. 



***

فیلم انیمیشن اسب به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عباسپور در بخش مسابقه جشنواره pline la bobine فرانسه پذیرفته شد. 

معاون حوزه هنری گلستان گفت: این انیمیشن در بخش 3 تا 7 سال این جشنواره پذیرفته شده و قرار است از 14 الی 19 ژوئن در کشور فرانسه با دیگر آثار شرکت کننده رقابت کند. 

محمود خواجه نژاد افزود: این اثر تاکنون در جشنواره های متعدد داخلی و بین المللی حضور داشته و سال گذشته نیز جایزه بهترین موسیقی را از جشنواره پویانمایی تهران کسب کرده است. 



*** 

فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان گفت: در گشت و بازرسی از سواحل استان دو صیاد غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند. 

سرهنگ پاسدار غفار سعیدی نسب افزود: ماموران یگان حفاظت شیلات در یک مرحله گشت ساحلی در حوزه میان قلعه این دو صیاد غیرمجاز را دستگیر کردند. 

به گفته وی، در این عملیات یک فروند قایق موتوری 35 قوه اسب با بدنه چوبی، یک دستگاه جی پی اس و 20 رشته دام فلسدار غیرمجاز و آلات و ادوات صیادی کشف و ضبط شد و متهمین به محاکم قضایی شهرستان بندرگز معرفی شدند. 



***

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ 'هلال احمر' مانور تخصصی امداد و نجات با حضور دستگاه‎های عضو کارگروه صبح چهارشنبه در منطقه روستایی 'چه‎جا' از توابع شهرستان علی آباد برگزار می‎شود. 

مجتبی اکبری اظهار کرد: با توجه به تصویب اجرای مانور تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی با رویکرد زلزله و رانش زمین در مناطق صعب العبور، این مانور با همکاری اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان اجرا می‎شود. 



***

طرح پایش شایستگی کارآفرینی (کاشف) همزمان با سراسر کشور در مدارس متوسطه دوره اول گلستان برگزار شد. 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: بر اساس توافق نامه معاونت آموزش متوسطه وزارت با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران این طرح در مدارس متوسطه دوره اول سراسر استان برگزار شد. 

حاجیلری افزود: در این آزمون تمامی دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه استان شرکت کردند که هدف از برگزاری آن، تقویت مهارت های کسب و کار و کارآفرینی در دانش آموزان، هدایت فعالیت های پرورشی مدارس با رویکرد کارآفرینی و همچنین زمینه سازی خلاقیت و نوآوری در آن هاست. 



***

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: بر اساس تصویب نامه هیات وزیران و به استناد اصل 138 قانون اساسی از یکم خرداد، توزیع سوخت نفت گاز (گازوئیل) خودروهای کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس های حمل بار و مسافر درون و برون شهری بر اساس پیمایش از طریق دریافت صورت وضعیت و بارنامه و ضرایب خاص تعیین شده خواهد بود. 

رضا مروتی در اولین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت استان در سال 94 با اشاره به این که هدف از اجرای این مصوبه روان سازی تامین سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر درون و برون شهری است افزود: طبق آمار و بررسی های انجام شده تفاوت زیادی میان میزان واقعی سوخت مصرفی و توزیعی وجود دارد که با مدیریت کردن و هدفمند کردن بهینه، صرفه جویی بسیار مناسبی در اقتصاد کشور و از جمله استان صورت خواهد پذیرفت. 



*** 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: جعل اسناد دارای آثار مخرب اقتصادی و اجتماعی و روانی است و در کاهش احساس امنیت روحی و روانی جامعه می تواند نقش داشته باشد. 

حیدرعلی احمدی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد دولتی اظهار کرد: پیچیدگی و گستردگی دامنه و بستر زمینه ها و شیوه های جعل اسناد و مدارک رسمی در کشور ایجاب می نماید تا با ایجاد یک سیستم واحد در تمامی دستگاه های اجرایی، تلاش لازم در جهت پیشگیری از وقوع جعل و از بین بردن زمینه های این جرم صورت گیرد. 

وی با بیان این که در این زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی پیگیری و مقابله با جعل اسناد در دستور بررسی خاطرنشان کرد: باید زمینه های ارتکاب جعل اسناد را شناسایی و دسترسی آن را برای مجرمین غیرممکن ساخت. 



*** 

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: مانورهای آموزشی در دستگاه‎های عملیاتی استان باید در پی ارتقاء توانمندسازی آن سازمان و بالطبع استان در برابر حوادث غیرمترقبه باشد. 

حمیدرضا منتظری در جلسه کمیته امداد و نجات استان گلستان اظهار کرد: سناریوی این مانورها باید منطبق با شرایط واقعی حادثه و به دنبال شبیه‎‎سازی فعالیت‎های زمان وقوع یک رخداد طبیعی باشد. 

وی خاطرنشان کرد: هدف از مانور‎های عملیاتی علاوه بر تمرین و آماده داشتن یک سیستم برای مقابله با حوادث احتمالی، افزایش تعامل بین ‎دستگاهی است که این فرآیند برای مجموعه مدیریت بحران بسیار حائز اهمیت است. 

وی با اشاره به مانور اخیر شرکت آب و فاضلاب شهری استان‎های معین خراسان رضوی در مشهد مقدس افزود: هدف از این مانور که نمایندگانی از مدیریت بحران استان گلستان نیز در آن شرکت داشتند علاوه بر سنجش توانمندی دستگا‎ه‎های استانی، بررسی نوع تعاملی بود که این دستگاه‎ها می‎توانستند در زمان حادثه داشته باشند. 

وی ادامه داد: این مانور در شرایط مناسب توام با همکاری مطلوب دستگاه‎های تخصصی مرتبط برگزار شد و همه شرکت‎کنندگان در آن با شرایط خاص عملیات در زمان حوادث بحران‎زایی چون زلزله به شکل عملی آشنا شدند. 



*** 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در جلسه تفسیر قرآن کریم با بیان این که اعمال ما مملو از گناه است و نمی توانیم به واسطه آن ها به پروردگار نزدیک شویم، اظهار کرد: در عین حال اعتراف به گناه عامل نزدیک شدن به ذات اقدس الهی است. 

آیت اله سید کاظم نورمفیدی افزود: برای نزدیک شدن به پروردگار باید خودمان را کوچک بشماریم و به این نتیجه برسیم که در برابر عظمت او ذره ای بیش نیستیم. 

وی خاطرنشان کرد: همان یک لحظه که پی ببریم در برابر مصدر جلال الهی موجود ضعیفی هستیم از 70 سال عبادت بیشتر ارزش دارد. 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گناه در زندگی انسان مومن اثر می گذارد و در همین دنیا نتیجه آن را می بیند. 

آیت اله نورمفیدی تصریح کرد: ذات اقدس الهی به دلیل عزتی که برای انسان های مومن قائل است شرایطی را فراهم می آورد تا آن ها در همین دنیا متنبه شوند و به اشتباه خود پی ببرند. 



*** 

رییس دانشگاه فنی حرفه ای کشور در بازدید از دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی علی آباد گفت: پایین ترین سرانه ریالی وزارت علوم مربوط به دانشگاه فنی حرفه ای است. 

مسعود شفیعی اردستانی اظهار کرد: سرانه دانشجویان در سایر دانشگاه های وزارت علوم 35 میلیون ریال ولی در دانشگاه فنی حرفه ای 12 میلیون ریال است. 

به گفته وی وزارت علوم باید دانشگاه فنی و حرفه ای را که مستقیما برای بازار کار نیرو تربیت و تحویل می دهد را متفاوت ببیند و گرنه دچار مشکلات می شویم. 

وی با بیان این که آزمایشگاه های ما با عمر حدود 50 ساله نیاز جدی به ترمیم دارند، گفت: گر چه امسال به بودجه این دانشگاه 500 میلیارد ریال اضافه شده است، اما کافی نیست. 



*** 

علی اصغر میرزایی فرماندار بندرگز از طرح ها و پروژه های عمرانی منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان شامل پروژه های سد سنگی و ملاتی 'وطنا' و سد رسوب گیر 'سرمحله' بازدید و از میزان پیشرفت و نحوه اجرای این پروژه ها آگاه شد. 

پروژه سد سنگی و ملاتی وطنا با اعتبار 500 میلیون تومان، 85 درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه سد رسوب گیر سرمحله با اعتبار 600 میلیون تومان، 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 



*** 

فرماندار کردکوی به همراه کارشناسان فرمانداری از ادارات مخابرات و صنعت، معدن و تجارت شهرستان به صورت سرزده بازدید کرد. 

در این بازدید مجتبی جمالی ضمن حضور در بخش های مختلف این ادارات از نزدیک با کارشناسان و کارکنان آن دیدار و گفتگو کرد. 

رییس شورای اداری کردکوی در این بازدید با رییس اداره مخابرات در باره مسائلی همچون وضعیت نصب دکل های مخابراتی در مناطق کوهپایه ای و آنتن دهی خطوط تلفن بحث و گفتگو کرد. 

جمالی همچنین در دیدار با رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان در مورد اتاق اصناف، وضعیت ثبت سامانه ای پروانه های کسب، ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و چگونگی پیگیری و تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی بحث و تبادل نظر کرد. 



*** 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان از برپایی نمایشگاه آموزش همگانی و تخصصی امداد و نجات در گرگان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی با حوزه امداد و نجات و اطلاع رسانی به مردم در خصوص مقابله با سوانح است. 

میرکریمی ارائه آموزش های تخصصی به منظور ایجاد مهارت در فعالیت های امداد و نجات و تقویت مهارت های امدادی و نجات به منظور تربیت امدادگران و نجاتگران متخصص را از دیگر اهداف این نمایشگاه اعلام کرد. 

وی با اشاره به فعالیت شش غرفه در این نمایشگاه گفت: غرفه عضوگیری نیز برای آن دسته از افرادی که راغب به عضویت در جمعیت هلال احمر هستند در این نمایشگاه دایر است. 

وی ایستگاه سلامت برای انجام تست فشار و قند خون را از دیگر غرفه های این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: غرفه تجهیزات تخصصی امداد و نجات و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات برای آشنایی بیشتر علاقه مندان در این نمایشگاه فعال است. 

وی اضافه کرد: در غرفه کلاس های آموزش امداد و کمک های اولیه مباحث بانداژ و پانسمان، آتل بندی، خونریزی و سوختگی برای علاقه مندان برگزار می شود. 

وی همچنین از استقرار سگ های جستجوگر یا 'آنست' در این نمایشگاه خبر داد و گفت: برای آشنایی مردم با سگ های جستجو و نجات که اغلب در هنگام وقوع حوادث استفاده می شوند این سگ ها به نمایشگاه آورده شدند. 



*** 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان در شورای اداری شهرستان آق قلا گفت: نگاه دولت تدبیر و امید نگاه تخصصی، واقع بینانه و منطقی است. 

محمود ربیعی اظهار کرد: نگاه دولت ها از بدو تأسیس، ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم به عنوان اصلی ترین وظیفه آن ها به شمار می رود و نگاه دولت تدیبر و امید ارائه خدمات و رضایتمندی و رفاه بیشتر عموم مردم است و این امر با نگاه کارشناسی، واقع بینانه و منطقی تحقق پیدا می کند. 

وی افزود: به کارگیری همه عوامل، توجه کارشناسانه، به کارگیری صحیح و درست از منابع انسانی و تصمیمات منطقی و عقلانی از وظایف مدیران است و تصمیمات بموقع باعث می شود جسارت و توان مدیریت آن مجموعه بالا رود. 



***

مدیرکل توسعه اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان به منظور هماهنگی سفر رییس کل بنیاد مستضعفان کشور به گمیشان با فرماندار این شهرستان دیدار کرد. 

علی شکریان گفت: این سفر ره آورد بسیار خوبی برای توسعه شهرستان از جمله واگذاری سند برای اراضی مسکونی و کشاورزی، مشارکت برای احداث طرح های عمرانی، مجتمع آموزشی است و همچنین به صورت نمادین به 10 نفر از افراد دارای شرایط تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران سند مالکیت تحویل می شود. 

امانگلدی ضمیر فرماندار گمیشان نیز با تقدیر از این توجه خواستار استمرار رسیدگی و خدمت رسانی به مردم منطقه شد. 



***



دو کلاهبر میلیاردی که با فریب شهروندان به بهانه حل مشکلات حقوقی و انتظامی اقدام به دریافت دو میلیارد ریال پول کرده بودند در گلستان دستگیر شدند. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس گلستان فرمانده انتظامی گلستان در این باره گفت: چندی پیش مردی 30 ساله با در دست داشتن مرجوعه ای از دادسرای عمومی انقلاب گرگان به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کرد که دو نفر به بهانه حل یک مشکل قضایی اقدام به دریافت یک میلیارد و 120 میلیون ریال وجه نقد کرده ولی تاکنون اقدامی برای شکل وی انجام نداده اند. 

سردار سیدمحمود میرفیضی افزود: با راهنمایی مالباخته متهم مورد نظر که در قالب راننده آژانس تلفنی در حال فعالیت بود شناسایی و طی یک عملیات دستگیر شد. 

وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد متهم وظیفه شناسایی و جذب و فریب سوژه های مورد نظر برای کلاهبرداری را داشته و نفر اصلی این پرونده فردی به نام محمود است. 

وی اضافه کرد: با هماهنگی مراجع قضایی محمود نیز طی یک عملیات دستگیر و متهمان برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند. 

به گفته رییس پلیس گلستان متهمان در تحقیقات تخصصی اعتراف کردند که با معرفی خود به عنوان افراد ذینفوذ در دستگاه قضایی و انتظامی به مالباختگان نزدیک و با وعده حل مشکلات اقدام به کلاهبرداری میلیونی از مردم می کردند. 

میرفیضی با اشاره به شاکی دیگر این پرونده گفت: این شاکی خانمی بود که در قبال حل مشکل اقتصادی شوهرش به این افراد مراجعه کرده بود و آنان علاوه بر دریافت 50 میلیون ریال اقدام به تحصیل یک قطعه زمین به ارزش 800 میلیون ریال به نفع خود کرده بودند. 

وی اضافه کرد: در همین راستا متهمان پس از دستگیری و تفهیم اتهام با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند. 

میرفیضی با اشاره به ادامه تحقیقات ماموران پلیس آگاهی در خصوص جزئیات دیگر این پرونده، از شهروندان خواست فریب این گونه کلاهبرداران را نخورده و در صورت مشکوک شدن به چنین افرادی مراتب را در اولین فرصت به پلیس 110 گزارش کنند. 

ارسال نظر

آخرین اخبار