اهمیت کار فرهنگی مبتکرانه درباره “مسجد” و “نوجوان” بر کمتر کسی پوشیده است. حال اگر کاری باشد که هم “مسجد” در آن محور باشد و با “نوجوان” سر و کار داشته باشد، باید جالب توجه باشد.

مسجد المهدی گنبد برای حضور نوجوانان طرحی نو در انداخت + تصاویر

به گزارش گلستان 24، شورای فرهنگی مسجد المهدی گنبدکاووس در اقدامی نو “طرح حضور” ویژه نوجوانان را اجرا می‌کند.

اهمیت کار فرهنگی مبتکرانه درباره “مسجد” و “نوجوان” بر کمتر کسی پوشیده است. حال اگر کاری باشد که هم “مسجد” در آن محور باشد و با “نوجوان” سر و کار داشته باشد، باید جالب توجه باشد.

مدتی است شورای فرهنگی مسجد المهدی گنبدکاووس طرحی را با عنوان “طرح حضور” اجرا می‌کند که در آن سعی دارد رابطه‌ای از جنس تمایلات و علایق نوجوان با مسجد تعریف کند.

در این طرح که با هدف تشویق نوجوانان برای شرکت در نماز جماعت و دیگر برنامه‌های مسجد اجرا می‌شود، جوایز متنوعی برای آنان متناسب با امتیازی که کسب می‌کنند در نظر گرفته شده است.

امتیازهای هر یک از اعمال در این مسجد برای نوجوانان متفاوت است. برای هر بار حضور نوجوانان در نماز جماعت، یک برگه سبز رنگ با امتیاز ۱۰، شرکت در برنامه های مسجد از قبیل اذان، مکبری، توزیع قرآن و رحل، پذیرایی، خواندن قرآن و ادعیه یک برگه زرد رنگ با امتیاز ۵ و حضور در حلقه های بحث و حلقه های صالحین و بصیرتی تربیتی، یک برگه سفید رنگ با امتیاز ۲۰ پیش بینی شده است.

طرح-حضور-مسجد (1)

این امتیازها فقط در مسجد خلاصه نمی‌شود. ابتدای هر هفته به نوجوانان کارنامه اخلاقی داده می شود تا والدین اگر در طول هفته از رعایت اخلاق، همکاری و فرمانبرداری از خانواده در منزل، خواندن نمازهای صبح و ظهر به صورت منظم و اول وقت در منزل و پرداختن به درس و تحصیل در منزل رضایت داشتند، امام جماعت مسجد یک برگه صورتی رنگ ۱۰۰ امتیازی به آن‌ها می‌دهد.

حفظ سوره یا آیاتی از قرآن برگه آبی رنگ ۵۰ امتیازی و کسب معدل ۱۹ به بالا و یا یک نمره معدل بیشتر نسبت به نوبت قبل برگه ۵۰۰ امتیازی رشد تحصیلی را برای نوجوان به ارمغان دارد.

طرح-حضور-مسجد (2)افرادی که بتوانند در زمان‌های تعیین شده امتیاز خود را به مقدار مشخص برسانند می‌توانند با توجه به امتیازی که کسب کرده اند از قفسه جوایز، جایزه مد نظر خود را انتخاب کنند و همین طور به روند خود ادامه بدهند تا به جایزه ویژه یعنی یک دستگاه دوچرخه برسند.

همچنین در حاشیه برگزاری این طرح، برنامه های نشاط آور و سرگرم کننده و تفریحی مانند فوتبال دستی، تنیس روی میز، بازی های رایانه ای ملی اسلامی، حلقه های بحث و گعده های خودمانی با حضور روحانیون، برگزاری اردوهای فصلی و ماهانه مانند استخر و اردوی جنگل در نظر گرفته شده است.

برای اطلاعات دقیق تر به سایت اطلاع رسانی هیئت متوسلین به حضرت علی اکبر علیه السلام  گنبدکاووسمراجعه کنید

طرح-حضور-مسجد (3)

طرح-حضور-مسجد (4)

طرح-حضور-مسجد (5)

طرح-حضور-مسجد (6)

طرح-حضور-مسجد (7)

طرح-حضور-مسجد

سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار