دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: ابعاد مختلف مسمومیت زائران عربستانی که شب گذشته در مشهد مقدس رخ داده در حال بررسی است.

جزئیات مرگ سه زائر عربستانی در مشهد بر اثر مسمومیت
به گزارش گلستان 24، غلامعلی صادقی اظهار داشت: این زائران در قالب کاروانی از عربستان در یکی از هتل‌های مشهد اقامت داشتند و ابعاد مختلف این مسمومیت از سوی بازپرس ویژه در حال بررسی است و مدرکی تاکنون دال بر تعمدی بودن این مسئله به دست نرسیده است.

 عبدالله بهرامی، رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد نیز در این زمینه اظهار داشت: 23 زائر خارجی صبح امروز براثر مسمومیت در این بیمارستان بستری شدند که سه نفر از آنان تاکنون فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مسمومان شامل 9 زن و 14 مرد بودند بیان کرد: متاسفانه با تلاش‌های انجام شده، سه نفر از این بستری شدگان شامل یک دختر و دو کودک سه ساله فوت کردند و بقیه بیماران نیز در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری هستند.

 
رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: در مجموع 33 زائر غیر ایرانی در مشهد مسموم شده‌اند که چهار نفر از آنها فوت شده‌‍‌اند.
 
دکتر عبدالله بهرامی اظهارکرد:از تعداد 33 نفر، 15 کودک و 14 نفر بزرگسال (هفت زن و هفت مرد) بوده‌اند که درحال حاضر نیز در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری هستند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه تا کنون چهار نفر فوت شده‎اند که از این تعداد سه کودک و یک نفر نوجوان بوده‌اند.
 
بهرامی خاطرنشان کرد: هنوز علت مسمومیت این زائران مشخص نشده است.
 
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پیش از این نیز اعلام کرده بود که این زائران که در قالب تور زیارتی سیاحتی از عربستان به مشهد سفر کرده‌ بودند صبح روز دوشنبه با علائم سرگیجه، استفراغ، تهوع و افت فشار خون به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال یافتند.
 
دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز از در دست بررسی بودن علت مسمومیت گروهی از زائران غیرایرانی در مشهد خبر داده بود.
 
غلامعلی صادقی درعین حال گفته بود که در بررسی اولیه مدارکی دال بر این‌که موضوع جنبه عمدی داشته باشد به دست نیامده است.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار