مصرف بیش از 133 میلیون لیتر فرآورده های نفتی، بیمه اعضای نظام مهندسی کشاورزی، بررسی راه های توسعه صادرات محصولات ساختمانی، تاکید بر فرهنگ حمایت از حقوق مصرف کننده، ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، رعایت اعتدال؛ خط مشی ستاد انتخابات گرگان، دوچرخه سوار دور ایران در گلستان و آسفالت محور روستایی در علی آباد

نگاهی به اخبار متنوع استان گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان گفت: مجموع مصرف انواع فرآورده نفتی این منطقه در دو ماه نخست امسال، به ١٣٣ میلیون و ٤٥٧ هزار لیتر رسید. 

امیر بنی کریمی اظهار کرد: بنزین مصرفی در گلستان در این مدت با ٩ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال، به ٦٨ میلیون و ٥٥٤ هزار لیتر رسید. 

وی سهم نفت سفید مصرفی منطقه گلستان را در فروردین و اردیبهشت امسال، پنج میلیون و ٣٨٧ هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این سوخت در قیاس با مدت مشابه سال پیش، 10.5 درصد کاهش یافته است. 

وی همچنین از مصرف ٥٩ میلیون و ٦٥ هزار لیتر نفت گاز در ٦٢ روز نخست امسال خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٤ درصد کاهش یافته است. 

وی درباره نفت کوره مصرفی این منطقه نیز یادآور شد: مصرف این سوخت با پنج درصد کاهش نسبت به ٦٢ روز نخست پارسال، در دو ماه نخست امسال، به ٤٥١ هزار لیتر رسیده است. 

*** 

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از آغاز طرح بیمه روستایی و عشایری اعضای این سازمان خبر داد و گفت: این طرح با تفاهم انجام شده با شرکت های بیمه گر، از امسال برای اعضای سازمان اجرا می شود. 

علی اکبر اسفندیاری با بیان این که این سازمان هفت هزار و 213 عضو حقیقی دارد که تنها حدود چهار هزار نفر آنان در مراکز دولتی و بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند افزود: آن دسته از اعضای این سازمان که فاقد بیمه هستند می توانند نسبت به بیمه خویش اقدام کنند. 

وی اضافه کرد: هزینه سالانه حق بیمه روستایی و عشایر مبلغ سه میلیون و 600 هزار ریال است که علاقه مندان می توانند با پرداخت آن از بیمه سنوات (سابقه بیمه) تامین اجتماعی استفاده کنند. 

***

راه های توسعه صادرات محصولات ساختمانی گلستان در چهارمین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان بررسی شد. 

در این جلسه که با حضور اعضای کمیته، رییس انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی گلستان و تعدادی از تولیدکنندگان صادرکننده محصولات ساختمانی استان برگزار شد، راه های توسعه صادرات محصولات ساختمانی شامل محصولات فولادی و اسکلت فلزی و درب و پنجره و همچنین چگونگی حضور شرکت های خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف صادراتی مورد بررسی قرار گرفت. 

***

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بر گسترش فرهنگ حمایت از حقوق مصرف کنندگان تأکید کرد و گفت: حضور حداکثری مردم، تشکل ها و نهادها در انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان باعث رشد و توسعه این فرهنگ می شود. 

حسینقلی قوانلو در نشست رؤسای ادارات شهرستانی و اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان اظهار کرد: نهایت تلاش خود را به کار خواهیم برد تا بتوانیم با برنامه ریزی و مدیریت خوب انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان را در کمال صحت و سلامت برگزار کنیم. 

وی افزود: انسجام و قدرت بخش خصوصی در قالب تشکل های قانونی فرصت پیگیری و احقاق حقوق شهروندان را در همه امور به ویژه مصرف کنندگان فراهم می سازد. 

وی عدم آشنایی مردم نسبت به حقوق مصرف کننده را یکی از مشکلات عنوان کرد و افزود: از وظایف اصلی انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده آشنایی مردم با این حقوق از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده است. 

وی یادآور شد: افراد می توانند به صورت داوطلبانه در این انجمن عضو شده و به یاری مسئولان بیایند زیرا حمایت از حقوق مصرف کنندگان به نوعی حمایت از حقوق شهروندی به شمار می رود. 

وی همچنین از اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان خواست که با تشکیل کمیته های تخصصی شرایط را برای معرفی، فعالیت و توسعه این نهاد مردمی فراهم سازند. 

***

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در جلسه هم اندیشی رؤسای اتاق اصناف شهرستان های استان گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در سال 94 ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب است و اتاق اصناف شهرستان ها باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهند. 

درویش علی حسن زاده افزود: کلیه اتحادیه های صنفی مکلف هستند هر روز اطلاعات مربوط به اتحادیه خود را در سایت اصناف ایرانیان به روز نمایند و اتاق اصناف شهرستان ها نیز باید نظارت جامعی بر این اقدام اتحادیه ها داشته باشند. 

وی صندوق مکانیزه فروش و نصب دستگاه 'پوز' توسط واحدهای صنفی را نیز از جمله مواردی عنوان کرد که اتاق اصناف شهرستان ها باید با جدیت پیگیر آن باشند. 

***

فرماندار گرگان در اولین جلسه ستاد انتخابات شهرستان با بیان این که رعایت اعتدال، خط مشی این ستاد است گفت: تلاش ما این است که انتخاباتی قانونی و سالم را برگزار کنیم. 

یحیی خاکی افزود: هدف ما این است که با کمک دیگر اعضای ستاد بتوانیم هیأت اجرایی و معتمدین قانونمند و متدین را شناسایی کنیم و افرادی دیندار، اخلاق مدار، مردمدار و به دور از هر نوع فعالیت سیاسی مربوط به انتخابات و کاندیداها را انتخاب نماییم. 

وی اضافه کرد: در بحث انتخابات نباید برای ما فرقی کند که چه کسی رأی می آورد بلکه هدف باید این باشد که بستر را در چارچوب قانون فراهم سازیم تا مردم بتوانند به فرد مورد علاقه خود رأی دهند. 

***

روح اله نصیری دوچرخه سوار دور ایران زائر مرقد مطهر امام حسین (ع) که از گیلانغرب مسیر خود را به قصد زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد آغاز نمود وارد گرگان شد و به دیدار مدیرکل ورزش و جوانان گلستان رفت. 

وی که با حمل پرچم سبز متبرک به حرم حسینی و به منظور تجلیل از خانواده های شهداء و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آرزوی تعجیل در ظهور امام زمان (عج) سفر خود را آغاز کرده قرار است پرچم را تقدیم آستان قدس رضوی کند. 

دوچرخه سوار ایرانگرد گیلان غرب پس از اقامت در گلستان با بدرقه جامعه ورزش این دیار، به سوی خراسان شمالی حرکت کرد. 

***

رییس اداره راه و شهرسازی علی آباد از تکمیل زیرسازی و آسفالت محور روستایی فاضل آباد - قره بلاغ به طول دو کیلومتر طی سال جاری در این شهرستان خبر داد. 

اسماعیل گرزین اظهار کرد: با اجرای این عملیات که بالغ بر 3.5 میلیارد ریال از محل منابع استانی ملی برای آن هزینه شد، مطالبه دیرینه روستاییان بخش مرکزی و کمالان شهرستان علی آباد تحقق یافت. 

وی، طول محور فاضل آباد - قره بلاغ را هفت کیلومتر اعلام کرد و گفت: راه روستایی مذکور زمینه ارتباط 12 روستا با جمعیت سه هزار و 364 خانوار را با شهر فاضل آباد فراهم ساخته است. 


***

به بهانه اولین جشنواره شعر طنز گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در منزل حسین عبدی شاعر گلستانی از وی قدردانی کرد. 

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در این دیدار اظهار کرد: به خواست هنرمندان و حمایت اداره کل بزودی نشست های ماهانه برای شاعران طنزپرداز تشکیل و طی آن تلاش خواهد شد که از ظرفیت شعر طنز برای اصلاح کاستی ها و بهبود عملکرد دستگاه های دولتی و کارکنان آن استفاده شود. 


***

مصاحبه عوامل اعزامی کاروان های حج تمتع 94 روز سه شنبه در دفتر حج و زیارت استان گلستان برگزار شد. 

در این مصاحبه عوامل کاروان ها پاسخگوی پرسش های احکام و مناسک حج، بهداشت فردی، شرح وظایف و دستورالعمل ها، آشنایی با جغرافیا، اماکن، نقشه خوانی، مقررات عربستان و عربی بودند. 

این مصاحبه به منظور ارزیابی میزان توانمندی افراد و شناخت بیشتر عوامل اعزامی بعد از گذراندن دوره های آموزشی و قبل از اعزام صورت گرفت. 

همچنین همایش آموزشی یک روزه عوامل اعزامی حج تمتع امسال گلستان به منظور هماهنگی و آمادگی بیشتر مدیران و عوامل اجرایی کاروان ها در کانون طه گرگان برگزار شد. 


***

مدیر جهاد کشاورزی گمیشان پیش بینی کرد: میزان برداشت محصول جو از اراضی زراعی این شهرستان به حدود 25 هزار تن برسد. 

عبدالصالح کرنژادی افزود: برداشت جو در این شهرستان حداکثر تا یک هفته آینده ادامه خواهد داشت. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار