حجت الاسلام قرائتی درگرگان:

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن بیان اینکه ۴۸ نوع حق در نماز وجود دارد از هنرمندان درخواست کرد نسبت به ترویج اقامه نماز اقدام کنند.

همه کمالات با نماز در ارتباط هستند/هنرمندان اقامه نماز را ترویج دهند

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام محسن قرائتی پیش از ظهر چهارشنبه در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز که در گرگان برگزار شد ابتدا به معنای واقعی هنر اشاره کرد و گفت: هنر به معنای زود فهمیدن و دیر فراموش کردن است.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: سراسر دین اسلام، هنر است و موسیقی نماز و قرآن منحصر به فرد است.

وی بیان کرد: یکی از موسسات امریکایی تحقیقاتی انجام داده و به این نتیجه رسیده است که بهترین زمانی که خون به مغز انسان می رسد در حالت سجده است.

وی با بیان اینکه درک جایگاه حقیقی نماز آسان نیست، گفت: ۴۸ نوع حق مانند حق حیوان و همسر در نماز وجود دارد و ۲۷ آیه قرآن به نماز و حق فقرا در کنار یکدیگر اشاره شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ نوع فایده در نماز وجود دارد و شما هیچ حرکتی را نمی توانید نشان دهید که در مدت پنج دقیقه این همه سودمند باشد.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه همه کمالات با نماز در ارتباط هستند به دیگر ویژگی های قرآن اشاره کرد و گفت: ۲۰۹ مدل صدا در قرآن بر اساس حرکات مختلف موجودات آورده شده است.

وی در پایان ضمن تاکید بر به کارگیری هنر در تبیین جایگاه نماز از هنرمندان درخواست کرد در بحث اقامه نماز و تبیین جایگاه آن همکاری کنند.

گفتنی است، در پایان این جشنواره از برگزیده های آثار فیلم کوتاه، فیلم مستند، پویانمایی، هنرمندان و عوامل اجرایی جشنواره با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل صورت گرفت.

ارسال نظر

آخرین اخبار