این مجالس علاوه بر اینکه می تواند مایه تمدد اعصاب سربازان دیپلماسی ما شود، در عین حال عبرت آموز، جهت دهنده و مقوم عزت و غیرت ملی آنها خواهد بود.

آقای ظریف به اینجاها هم سر بزنید + عکس

به گزارش گلستان 24 ، آقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه چهارشنبه شب برای دومین بار طی ماههای اخیر و در کوران مذاکرات هسته ای در ارکستر سمفونیک تهران حضور یافت و ساعاتی را به گوش جان سپردن به ترنم موسیقی و احتمالاً تمدد اعصاب بعد از مذاکراتی سخت و فشرده و یا در آستانه دور بعدی مذاکرات گذراند.

وزیر امور خارجه در ارکستر ایران

آقای ظریف به اینجاها هم سر بزنید

عکس یادگاری ظریف با هژیر مهرافروز پس از شرکت در کنسرت وی

شرکت در اجرای گروه موسیقی البرز

عکس یادگاری با همایون شجریان

اگر چه حضور در این قبیل محافل و مجالس تا حدودی نمایانگر سبک زندگی و ذائقه مدیران عالی دولت و نوع نگاه آنان به پدیده های پیرامونی است اما به نظر می رسد می توان در کنار شرکت در کنسرت موسیقی (که حق طبیعی ایشان است)، لیست برخی مناسبتها و جلساتی را که احیاناً آقای ظریف یا سایر اعضای تیم هسته ای قبل، بعد و یا در آستانه هر دور از مذاکرات می توانند به آنجا سرکشی کنند را ذکر کرد. 

به نظر می رسد مجالس و محافل زیر علاوه بر اینکه می تواند مایه تمدد اعصاب سربازان دیپلماسی ما شود، در عین حال عبرت آموز، جهت دهنده و مقوم عزت و غیرت ملی آنها خواهد بود:

-     مرقد مطهر و حسینیه حضرت امام خمینی (ره) در جماران 

-    گلزار شهدای بهشت زهرا و آرامگاه صدها هزار شهید گلگون کفن کشورمان 

-     قبور مطهر شهدای هسته ای 

-    مناطق عملیانی دفاع مقدس در جنوب و غرب (راهیان نور) 

-    آسایشگاه جانبازان ثارالله و نیایش 

-    جلسات هفتگی درس اخلاق آیت الله جاودان و هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق (ع)

-    مراسم تشییع پیکر پاک ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده در روز سه شنبه ۲۶ خرداد 

-    سخنرانیهای عزت آفرین رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) 

-    مراسم وداع با پیکرهای پاک شهدای غواص در دانشگاه تهران (دوشنبه شب ۲۵ خرداد) 

-    بازدید از دستاوردهای هسته ای جوانان متدین ایران اسلامی در نطنز و فردو 

در شرایطی که پس از هر توافق بخشی از اندوخته های هسته ای واگذار شده و انتقاد شدید دلسوزان و انقلابیون را به دنبال دارد، مطالعه کتب و سخنرانی هایی از قبیل صحیفه نور(مجموعه سخنرانیهای حضرت امام خمینی)، حدیث ولایت (مجموعه سخنرانیهای رهبر معظم انقلاب)، سخنرانی های فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس و روایت های رزمندگان اسلام از دوران مقاومت، کتاب های خاطرات یادگاران دفاع مقدس (همچون «پایی که جا ماند»، «من زنده ام»، «شانه های زخمی خاکریز» و «آن بیست و سه نفر») توصیه می شود.

مطالعه تاریخ و توانمندی های پرافتخار انقلاب اسلامی که سرشار از مقاومت جانانه ملت مقاوم ایران اسلامی است و نیز شناخت توانمندی های ایرانیان، علاوه بر آشنایی با فرهنگ و حقیقت مردم مسلمان کشورمان، روح سلحشوری و شجاعت و همچنین شهامت و غرور ملی را در هر ایرانی متبلور کرده و روحیه «غربزدگی، ما نمی توانیم، تحقیر ملی، ودادگی و ظلم پذیری» را نابود خواهد کرد. یادمان نرفته است که رهبر معظم انقلاب اسلامی یک سال قبل (در جمع اساتید و نخبگان دانشگاه ها) در واکنش به اظهارات ناپخته یکی از مسئولان دیپلماسی «یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ى مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک "تور نظامى" براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیطهاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیّاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود. حالا در مورد مسائل علمى هم متأسّفانه گویا همین‌جور است؛ باید یک "تور علمى" بگذاریم براى مسئولین در بخشهاى مختلف

ارسال نظر

آخرین اخبار