منابع انگلیسی شامگاه دوشنبه گزارش دادند که به دنبال ناپدید شدن سه خواهر ساکن شهر برادفورد به همراه 9 فرزندانشان پس از اتمام سفر عمره و ترک عربستان سعودی، این نگرانی شدید وجود دارد که آنها به سوریه رفته باشند.

پلیس انگلیس بدنبال سه خواهر فراری به سوریه+عکس

براساس گزارش این منابع، پلیس یورکشایرغربی هویت این سه خواهر را به نام 'خدیجه داود 30 ساله، صغرا داود 34 ساله و زهره داود 33 ساله را شناسایی کرده و گفته است که آنها بشدت نگران برای سلامتی اعضای این خانواده هستند.

پلیس یورکشایرغربی ضمن عدم اظهار نظر در مورد احتمال رفتن این سه خواهر و فرزندانشان به سوریه، گفته که در حال بررسی احتمالات ممکن در مورد وضعیت آنها است.

 

سه خواهر فراری

 

پلیس یورکشایر گفته است که با مقامات ترکیه تماس گرفته، اگرچه تاکنون هیچ نشانه ای یا تماسی از ترکیه بدست نیامده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز شامگاه روز دوشنبه گفت که آنها در تماس با پلیس یورکشایر غربی و نیز مقامات ترکیه بوده و آماده ارایه کمک های مشاوره ای دراین خصوص هستند.

شبکه اسکای نیوز در این خصوص گزارش داد: این سه خانم و 9 فرزندانشان پس از سفر عمره به عربستان سعودی در 28 ماه می گذشته، قرار بوده است که چهار روز پیش به انگلیس بازگردند اما خانواده شان پس از تاخیر آنها در بازگشت و بی اطلاعی از وضعیت شان به پلیس مراجعه کرده اند.

به گزارش اسکای نیوز، براساس اطلاعات بدست آمده سه خواهر یاد شده و فرزندانشان، در 9 ژوئن از عربستان سعودی به استانبول در ترکیه رفته اند و با توجه با اینکه این شهر مسیر افراط گرایان برای رفتن به سوریه است، این نگرانی وجود دارد که آنها نیز این مسیر را انتخاب کرده باشند.

 

پلیس انگلیس بدنبال سه خواهر فراری به سوریه+عکس

 

این شبکه افزود: به گفته 'بلال خان' وکیل شوهران این سه خواهر، آنها پس از رفتن به استانبول، تلفن همراه شان خاموش شده و ضمن عدم برقراری تماس

با خانواده شان، صفحات خود را در شبکه فیسبوک نیز به روز نکرده اند.

اسکانیوز با اشاره به اینکه در میان 9 کودک یاد شده، کودک های شش، پنج، هفت، هشت ساله دیده می شوند، گفت: پدران این کودکان، بشدت نگران از آن هستند که زندگی کودکانشان در معرض خطر باشد.

این برای چندمین بار در ماه های اخیر است که گزارش هایی در مورد سفر پنهانی دختران، پسران و خانواده های انگلیسی به سوریه منتشر می شود.

آخرین بار، رسانه های انگلیس اواخر فروردین ماه گذشته گزارش دادند که اعضای یک خانواده انگلیسی که احتمال داده می شد که برای پیوستن به داعش، قصد رفتن به سوریه داشته اند، در ترکیه بازداشت شده اند.

پلیس انگلیس پیشتر عنوان کرده بود نگران از این است که 'آصف مالک' و همسرش 'سارا کران' به همراه چهار فرزندانشان بعد از گذشت 12 روز از خبر ناپدید شدنشان ، عازم سوریه شده و به داعش پیوسته باشند.

به گزارش اسکای نیوز، مقامات انگلیس با پیدا کردن رد این خانواده در مرز یونان، اطلاعات لازم را در اختیار مقامات ترکیه قرار داده بودند.

مقامات نظامی ترکیه دوازده فرودین ماه گذشته نیز خبر دستگیری 9 تن از شهروندان انگلیس، در زمان تلاش غیرقانونی برای ورود به خاک سوریه از طریق ترکیه، منتشر کرده بودند.

دستگیری این 9 تن، متعاقب بازداشت چهار انگلیسی دیگر از جمله یک زن در اسفند ماه گذشته، توسط نیروهای دولتی ترکیه به ظن سفر به سوریه، صورت می گرفت.

بازداشت های یاد شده، به دنبال فرار جنجالی ماه فوریه گذشته سه دختر دانش آموز انگلیسی به ترکیه و سپس رفتن آنها به خاک سوریه به قصد پیوستن به داعش انجام شده است.

به گفته منابع غربی، ترکیه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی مورد استفاده، در الحاق افراد به گروه تروریستی داعش در سوریه شناخته می شود.

براساس گزارش های رسمی در حدود 700 انگلیسی از زمان شروع درگیری ها در سوریه به این کشور رفته اند و تاکنون نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند.

به گفته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیشتر این افراد از طریق خاک ترکیه برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه رفته اند.

در همین حال روزنامه ساندی اکسپرس در گزارشی با بیان اینکه حداقل یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند، نوشت: آمار واقعی افرادی که از انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، دست کم دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی است.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار