آشنایی در وایبر

نامش نغمه بود، 22 بهار از عمرش را گذرانده و با حسرت می‌گریست و می‎گفت آرزوهای زیادی در سر داشته است و مثل سایر دخترهای هم سن و سالش از آرزوی ازدواجی موفق گرفته تا تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها و دیگر آرزو‎هایش می‌گوید.

وعده ازدواج، یک روز تلخ و ویران شدن کاخ پوشالی برای دختر گلستانی

به گزارش گلستان 24،  نامش نغمه بود، 22 بهار از عمرش را گذرانده و با حسرت می‌گریست و می‎گفت آرزوهای زیادی در سر داشته است و مثل سایر دخترهای هم سن و سالش از آرزوی ازدواجی موفق گرفته تا تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها و دیگر آرزو‎هایش می‌گوید.

کاخ پوشالی برای دختر گلستانی

نغمه 22 ساله که برای حل مشکلات پیش آمده در زندگی‌اش به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان گلستان مراجعه کرده بود، در این گفت‎وگو، زوایایی از زندگی‎اش را بازگو کرد که به عقیده خودش، ساختن کاخی پوشالی در ذهنش باعث وقوع این ماجرا شد که مشروح آن را در ذیل می‎خوانید:

چند ماهی بود که مادرم متوجه شده بود که از داخل منزل پول گم می‌شود اما از آنجایی که هیچ غریبه‌ای به منزل ما رفت و آمد نمی‌کرد نمی‌توانست حدس بزند این سرقت‌ها کار چه کسی است.

من هم تنها فرزند خانواده بودم و او از رفتارهای من متوجه شد که من در این سرقت‌ها نقش دارم.

من دیگر آن دختر سرحال و با نشاط گذشته نبودم، به شدت گوشه‌گیر و افسرده و کم حرف‌تر از گذشته شده بودم و از حضور در جمع خانواده خودداری می‌کردم.

بالاخره یک روز مادرم زبان گشود و گفت که به من شک کرده است؛ من در حالی که به شدت بغض کرده بودم و حتی توان ناله هم نداشتم در حالی که احساس گناه شدید می‌کردم از ابتدا تا انتهای ماجرا را برای وی شرح دادم.

حدود یک ماه پیش با پسری از طریق نرم‌افزار وایبر آشنا شدم؛ ما ارتباط دوستانه‌ای با یکدیگر برقرار کردیم و در این مدت به شدت به وی وابسته شده بودم و فکر می‌کردم شاهزاده سوار بر اسب سفید رویاهایم را پیدا کرده‌ام.

وعده ازدواج، یک روز تلخ و ویران شدن کاخ پوشالی

او با قول ازدواج و حرف‌های خوشایندی که به من زده بود توانسته بود اعتماد مرا جلب و مرا خام کند.

بعد از مدتی من به تقاضای او برای دیدار با یکدیگر جواب مثبت دادم؛ چند بار دیگر هم با وی ملاقات کردیم تا اینکه یک روز از من دعوت کرد که به منزلش بروم .

در روز حادثه وقتی به آدرسی که مصطفی داده بود رفتم، خودم را بر در خانه بسیار بزرگ و مجللی یافتم که آرزوی هر دختری داشتن چنین زندگی بود.

دیگر مطمئن شدم خوشبخت شده‌ام؛ زنگ در را زدم و مرد جوان و زیبارویی در را به رویم گشود و با لبخندی به من گفت: خوش اومدی عروس خانوم!

وقتی وارد خانه شدم با حیرت به اطرافم نگاه میکردم؛ با خودم گفتم این خانه کاخ آرزوهایم است، چند لحظه بعد مصطفی با دو لیوان شربت وارد پذیرایی شد.

بعد از خوردن نوشیدنی در حالی که سرم گیج می‌رفت متوجه شدم به غیر از مصطفی سه نفر دیگر هم در منزل هستند و اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد!

وقتی به هوش آمدم فقط مصطفی را دیدم، وی از من فیلم غیراخلاقی تهیه کرده بود و مرا تهدید کرد و از من درخواست پول کرد.

من هم از ترس آبرویم با سرقت از منزل به او باج می‌دادم.

این گوشه‎ای از داستان زندگی نغمه 22 ساله بود که با اعتمادی بی‌جا و برای رسیدن به رویاهایی که در سر می‌پروراند، قربانی شهوت‎رانی تعدادی جوان سودجویی شد که از احساسات یک دختر بی‎تجربه سوءاستفاده کرده بودند.

تلاش نرگس برای جبران خلاءهای عاطفی در فضای مجازی

رئیس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان گلستان در خصوص نغمه، گفت: از عللی که سبب بروز این آسیب در مددجو شده است، می‌توان به نداشتن نظارت والدین بر روی رفتار و کردار فرزند، بی‌اطلاعی و کم سوادی اعضای خانواده از سیستم‌های پیش رفته کامپیوتری و عدم نظارت مادر خانواده بر روی رفتار فرزند به خاطر مشغول بودن به کار منزل و کم سوادی وی اشاره کرد.

عباس ملک تاکید کرد: البته خلاءهای عاطفی نغمه در خانواده و تنهایی وی در منزل بدون داشتن خواهر و برادر باعث شد تا نرگس برای پر کردن این خلاء بزرگ به نرم‎افزارهای جدید ارتباطی روی آورد.

وی متذکر شد: زودباوری مددجو و اعتماد به افراد غریبه ناشناس و تکیه کردن نغمه به احساسات به جای اعتماد به عقل و تدبیر از دیگر عواملی است که باعث شد نرگس در دام افراد سودجو گرفتار شود.

ایجاد فضای امن خانوادگی برای پیشگیری از حوادث مشابه

رئیس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: شاید بانوان زیادی در استان گلستان و حتی در گستره وسیع‎تر از کشور وجود داشته باشند که با ساختن چنین کاخ‎های پوشالی برای خود، به افرادی اعتماد می‎کنند که دیر یا زود با مشکلات مشابه و یا دیگر آسیب‎های اجتماعی گرفتار می‎شوند.

ملک بیان کرد: بارها پلیس فتا هشدارهای فراوانی را در خصوص عدم اعتماد به افرادی که با نام‎های گوناگون و وعده‎های اغواکننده در فضای مجازی فعالیت می‎کنند صادر کرده و این هشدارها از رسانه‎‎ها نیز بارها تکرار شده است.

وی در خصوص راهکارهای پیشگیرانه در خصوص چنین معضلات مشابهی، اظهار کرد: آگاهی بخشی به والدین در مورد فناوری های ارتباطی نوین و لزوم یادگیری نحوه استفاده از آنها، آموزش استفاده صحیح استفاده از این فناوری‎ها به فرزندان و فراهم کردن زمینه‌های سرگرمی و تفریح و شادی برای فرزندان از جمله مسائلی است که تاثیر بالایی را در پیشگیری از چنین حوادثی دارد.

ملک در پایان گفت: ارتباط نزدیک پدر و مادر با فرزندان و توجه به خواسته‎ها و مشکلات آنها و ایجاد فضایی امن در خانواده برای بازگو کردن مشکلات و حل آنها در کانون گرم خانواده، بهترین راهکار در امان بودن فرزندان از معضلات اجتماعی است.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار