چگونگی پاسخگویی به مردم و بررسی روند رسیدگی به پرونده های مسن امروز در بازدید سرزده از حوزه های قضایی رامیان و خان ببین بررسی شد.

خان ببین و رامیان مقصد امروز بازرسی های سرزده رئیس کل دادگستری گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید امروز خود با اشاره به فرصت اندک باقی مانده تا پایان امسال از قضات خواست: زودتر پرونده های مسن را تعیین تکلیف کنند .

هادی هاشمیان افزود : رسیدگی به پرونده هایی که مدت هاست در انتظار صدور رای هستند در اولویت محاکم است و امیدواریم با تلاش جهادی همکاران زودتر تعداد این پرونده ها به صفر برسد .

هاشمیان در ادامه سخنان خود با تاکید بر تکریم مراجعان به دادگستری ها گفت:  رفتار مناسب با مردم ، رسیدگی زودتر به پرونده ها و صدور آرای باکیفیت از مصادیق تکریم مراجعان است .

وی به قضات توصیه کرد : از ظرفیت شعب صلحی شورای حل اختلاف برای حل و فصل خصومت و مشکلات طرفین پرونده ها بیشتر بهره ببرند .

 وی  در این بازدید ها ، استفاده ببیشتر از ظرفیت قانون برای صدور آرای جایگزین حبس را هم یادآور شد و افزود: خوشبختانه در مقایسه با گذشته ،  هم نگاه قضات و هم ناگاه مردم به مجازات های جایگزین حبس تغییر کرده است و جامعه به این باور رسیده که برای جرایم سبک و غیرعمد ،  راهکارهای جایگزین حبس  بیشتر از زندان راهگشا و اصلاحی است .

رئیس کل دادگستری گلستان امروز از  روند پیشرفت ساخت و ساز فضای اداری حوزه قضایی رامیان  هم بازدید کرد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار