مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در راستای برطرف کردن مشکلات کم آبی گلستان تا پایان خرداد 5 حلقه چاه در شرق گلستان حفر می شود.

حفر 5 حلقه چاه تا پایان خرداد در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محسن حسینی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، میزان آب تجدید پذیر در گلستان را سالانه دو و نیم میلیارد متر مکعب اعلام کرد و گفت: باتوجه به جمعیت دو میلیون نفری گلستان در طول سال به هر فرد گلستانی هزار و 250 متر مکعب آب می رسد که در مقایسه با استان های همجوار و کل کشور میزان سرانه آب در استان بسیار کم است.

وی از افزایش نیم درجه سانتی گراد دما در ارتفاعات و دشت ها خبر داد  و افزود: نسبت به آمارهای 45 ساله میزان بارندگی در 8 ماه سال آبی که گذشت با 30 در صد کاهش مواجه بوده است که این موضوع در میزان روان آب رودخانه ها بسیار تاثیر گذار است.

حسینی ادامه داد: استان گلستان جزو استان های کم آب کشور محسوب می شود که باید در بخش کشاورزی تدابیری جدی اندیشیده شود.

او گفت: طبق آمارهای اعلام شده در 8 ماه سال آبی که گذشت در بخش رودخانه های سر شاخه با کاهش 50 درصدی و در بخش رودخانه های بزرگ مانند قره سو، گرگان رود و اترک با کاهش 80 درصدی آب مواجه بودیم.

 وی ادامه داد: در بخش آب های زیر زمینی طبق برآوردها باید 200 میلیون متر مکعب آب به آبخوان های استان تزریق می شد که این اتفاق بر اثر کاهش بارندگی و افزایش دما رخ نداد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: امسال در بخش کشاورزی 35 هزار هکتار از اراضی گلستان فاقد آب هستند.

وی از حفر 5 حلقه چاه تا پایان خرداد در شرق گلستان خبر داد و افزود: در راستای برطرف کردن مشکلات کم آبی گلستان تا پایان این ماه دو حلقه چاه در یک مرحله و سه حلقه دیگر در مرحله بعدی حفر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال سد میرداماد 60 کلاه گرگان ردیف اجرایی پیدا کرد، گفت: اعتباری که وزارت نیرو برای این طرح درنظر گرفته بود مبلغ 4 میلیارد تومان بود که این رقم در مجلس به 14 میلیارد تومان رسید.

حسینی ادامه داد: با راه اندازی این سد 8 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز گرگان تامین می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار