مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: آتش سوزی دیروز در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان (محدوده پاسگاه نارلی آجی سو مراوه تپه) ۴تیرماه ۱۴۰۰ رخ داد.

آتش سوزی در مراتع مرز ایران و ترکمنستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  قادری با اعلام این خبر اظهار کرد:آتش در محدوده مرزی ایران کنترل و مهار و خاموش شد و در محدوده ترکمنستان همچنان ادامه دارد.

وی دافزود: اصل آتش سوزی در خاک ترکمنستان است و همچنان ادامه دارد و کلیه اقدامات لازم برای کنترل آتش سوزی در خاک استان گلستان انجام شده است.
قادری گفت: در حال حاظر نیروهای منابع طبیعی، مرزبانی، مدیریت بحران، آتش نشانی، هلال احمر، مرزبانی، محیط زیست، شورا و دهیاران روستاهای نارلی آجی سو، آق تقه، قره گل، دادالی غزنین و نیروهای مردمی و دامداران در منطقه حضور دارند که هر زمان حریق به مرز ایران نزدیک شد سریعا مهار و اطفاء شود.

وی گفت: حریق در دو کیلومتری داخل خاک ترکمنستان در حال پیشروی است و در حال حاضر محدوده ای به طول ۱۵کیلومتر و به عرض دو کیلومتر در داخل مرز ترکمنستان طعمه حریق شده است،

وضعیت آتش در داخل مرز ترکمنستان بسیار نگران کننده است و با توجه به اینکه در صورت تغییر مسیر وزش باد احتمال ورود آتش به داخل مرز ایران وجود دارد، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان مرواه تپه و ارگان های دیگر در مراتع مرزی با تجهیزات آماده باش هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار