رئیس کل دادگستری گلستان امروز به شورای حل اختلاف شهرستان گرگان رفت و در این بازدید که سه ساعت طول کشید از همه شعب این شورا بازدید کرد .

تلاش برای پیشگیری از قضایی شدن دعاوی با کمک شورای حل اختلاف / قدردانی از شعب پیشرو در صلح و سازش

به گزارش گلستان ۲۴؛ حیدر آسیابی در این بازدید با قدردانی از تلاش اعضای این شورا گفت:  شعب فعال در امر سازش و اعضایی که با پادرمیانی به حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی کمک می کنند به صورت ویژه تجلیل می شوند .

آسیابی بر استفاده بیشتر از ظرفیت شورا برای کاهش ورودی پرونده ها به دادگاه ها و دادسراهای استان هم تاکید کرد و افزود: از این پس همه پرونده های قابل گذشت به  شورای حل اختلاف ارجاع می شود تا اعضای شورا با تخصص و تجربه ای که دارند در فضایی آرام و بدون تنش برای حل اختلافات طرفین تلاش کنند.

حیدر آسیابی افزود: جلوگیری از قضایی شدن دعاوی و اختلافات ، پیشگیری از تشکیل پرونده های جدید و کاهش ورودی پرونده به محاکم از مزایای  مختومه  شدن پرونده ها با رضایت طرفین است .

وی گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف 9 محکوم در آستانه قصاص بخشیده شدند .

رئیس شورای حل اختلاف گلستان هم در این بازدید گفت: میانگین سازش پرونده ها در کشور 34 درصد است در حالیکه این عدد در استان 38 درصد بود.

احمد جعفری افزود : 30 درصد پرونده های شورای حل اختلاف استان در مجتمع گرگان رسیدگی و مختومه می شود و میانگین سازش پرونده ها در این شهرستان 42 درصد است .

رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید سه ساعته امروز خود از اعضای چهار شعبه شورای حل اختلاف شهرستان گرگان که میانگین سازش پرونده های آنان بیش از 50 درصد بود ، تجلیل کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار