محمد حسین محمدی، دکتری روابط بین‌الملل و کارشناس اقتصاد سیاسی این روز ها در کشاکش رایزنی های برای انتخاب استاندار بعدی گلستان، شنیده‌های موثق حکایت از عدم اقبال وزارت کشور به گزینه‌های معرفی‌شده از سوی مؤثرین برای تصدی این جایگاه بسیار مهم است.

خطر انتصاب استاندار غیر بومی بیخ گوش گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ آنچه بیش از همه دلسوزان استان را نگران کرده این است این روزها و ساعات، در آخرین طبقات ساختمان میدان فاطمی اصرار یا حداقل صحبت از گزینه‌های غیربومی،برای استانداری گلستان در میان است، موضوعی که مجموعه مؤثرین و معرفین نیز از آن بخوبی مطلع هستند.

اما متأسفانه باید گفت اختلاف برخی از موثرین  در حمایت از گزینه واحد باعث ایجاد زمزمه‌هایی مبنی‌بر حضور عنصر غیربومی بر مسند استانداری گلستان شده باشد.

علی ایحال  در این شرایط بسیار حساس و حیاتی وظیفه نخبگان و فرهیختگان مطالبه‌گری، وظیفه موثرین  و معرفان،شناسایی و معرفی سپس  اجماع و حمایت تمام قد از گزینه جدید است.

 گزینه‌ جدید باید با ذائقه وزارت کشور و نیاز استان کاملاً همخوانی داشته و دارای سوابق موفق اجرایی در مجموعه قوای سه‌گانه خصوصا وزارت کشور و دارای تجربیات موفق مدیریتی در بخش‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه باشد.

 مدیری جهادی، عمل‌گرا ،با تحصیلات عالیه، اهل تعامل و هم‌گرایی با نخبگان  ونحله‌های مختلف سیاسی، قومی ومذهبی،مطلع از چالش ها و ظرفیت های مختلف استان در بخش های تولیدی،کشاورزی،صنعتی،گردشگری،اب ،منابع طبیعی ،دامداری، ودر عین حال  آشنا با مشکلات و خواسته های مردم و مطلع از  نقاط محروم و مستعد و دارای برنامه عملی و واقعی برای توسعه استان، اعتقاد راسخ  به استفاده از نیروهای بومی،  جوانان پیشکسوتان،نخبگان  وبانوان در مدیریت‌های استان،  استراتژیک محور و معتقد به مدیریت دانش محور  باشد.

 البته یافتن گزینه‌ای با آن خصوصیات امری سهل‌الوصول است وظیفه موثرین ، فرهیختگان و نخبگان شناسایی  گزینه با ویژگی های فوق می باشد.

از طرفی  وظیفه موثرین نیز اجماع ومعرفی گزینه مورد نظر بدون فوت وقت  به وزارت کشور معرفی است .

هر گونه سهل‌انگاری و عدم پیگیری به‌موقع از سوی مؤثرین،ضمن اینکه باعث  تحمیل گزینه ای غیر بومی می گردد،قطعا  مطالبه‌گری نخبگان و فرهیختگان از موثرین را در پی  خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار