رییس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای فروردین تاکنون و در فاصله چند هفته به پایان سال ۳۲۰ مرد و ۱۰ زن که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی یا دیه در زندان بودند با کمک خیران و ستاد دیه استان و گذشت شاکیان آزاد شدند.

۳۳۰ محکوم مالی در گلستان با کمک خیران و گذشت شاکیان آزاد شدند

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی امروز اظهار کرد: مجموع بدهی این افراد پنج میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان، حدود نیمی از این طلب توسط شاکیان بخشیده شد.

آسیابی افزود: با درخواست اعسار (تنگ‌دستی) این زندانیان هم موافقت شد تا این افراد ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از بدهی خود را به صورت اقساطی به شاکیان بپردازند و ۱۱۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی این افراد هم با کمک ستاد دیه استان و خیران تامین شد.

وی افزود: ۲۴۰ محکوم مالی دیگر هم به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی چشم به‌راه کمک های مردمی برای آزادی هستند.

رییس کل دادگستری گلستان از آغاز پویش کمک به آزادی این زندانیان خبر داد و گفت: این پویش از ابتدای اسفند آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

آسیابی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان پیش‌رو از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و حمایتی، اتاق بازرگانی، بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان صنایع و کارخانجات گلستان برای مشارکت در این کار خیر دعوت کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار