مدیر کل اوقاف استان گلستان برنامه های هفته وقف در استان گلستان را شرح داد

برنامه های هفته وقف در گلستان اعلام شد

به گزارش گلستان24،حجت الاسلام سیدجواد رئوف سید نژاد در نشست خبری پیش از ظهر یکشنبه با اصحاب رسانه در رابطه با برنامه های هفته وقف گفت: افتتاحیه نمایشگاه در سطح استان و تجهیز کتابخانه پنج قبعه متبرکه استان، برگزاری ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع)، رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع)، غباررویی از مزار شهدا در امامزادگان از جمله برنامه های هفته وقف است.

وی در ادامه از برگزاری یک دوره مسابقات فوتسال برای خادمین امام زادگان در سطح استان گلستان خبرداد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش زنگ انشا با موضوع وقف در مدارس برگزار می شود و همچنین کرسی تلاوت در امامزادگان نیز دائر می شود.

مدیر کل اوقاف استان گلستان از برگزاری همایش وقف و رسانه در صبح دوشنبه خبر داد و گفت: این همایش در سالن صدا و سیما با حضور اصحاب رسانه برگزار می شود و قرار بر این است که در این همایش از برگزیدگان رسانه و مسابقه قرآنی تجلیل به عمل آید.

رئوف در مورد تربیت حافظان قرآن کریم در سال ۹۴ گفت: هشت هزار و ۴۶۰ نفر در رشته های حفظ شرکت کردند و گواهی حفظ هم دریافت کردند.

وی درباره برنامه هایی که درسال۹۳  برگزار شده است گفت: اولین برنامه هایی که در سال ۹۳ انجام شد در کنار امامزادگان و قبار متبرکه بود. تفاوت برنامه امسال با سال های قبل در این است که سال ۹۰ طرح آرامش بهاری در ۲۵ بقعه بود و در سال ۹۴ در ۶۰ بقعه برگزار شد.

 وی افزود: اجرای امینانه طرح ضیافت یاس نبوی و طرح نشاط معنوی در ۲۳ بقعه برگزار شد.

مدیر کل اوقاف استان گلستان گفت: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در ۳۰ بقعه و جشن ولایت علوی در دهه ولایت در ۲۵ بقعه برگزار شد.

حجت الاسلام رئوف در رابطه با اقدامات انجام شده در ماه محرم و صفر گفت: در ماه محرم و صفر اجرای امینانه در ۶۰ بقعه متبرکه داشتیم.

وی افزود: کاری که انجام شد اعزام ۱۴۰ مبلغ از قم و بیش از ۱۴۰ مبلغ بومی در سطح استان. در دهه اول محرم روزانه بین سه تا ۶ هزار اطعام دهی متمرکز داشتیم که بین هیئت های مذهبی تقسیم می شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار