مرمت چهار پروژه در بافت تاریخی، راه اندازی پل های هوایی تمام مکانیزه در گرگان، نشست کتابخوان در گمیشان، آموزش تخصصی نجات پیش بیمارستانی در بندرترکمن، مانور مقابله با افت فشار گاز، تشکیل ستاد خدمات سفر نوروز در علی آباد، دستگیری شکارچی در کلاله و نمایش عروسکی در گرگان از عناوین اخبار کوتاه روز چهارشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

اخبار کوتاه از شهرستان های استان گلستان

به گزارش گلستان24،بر اساس اعلام ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان پنج پروژه در بافت های تاریخی سبزه مشهد، دوشنبه ای، دربنو و محله سرچشمه گرگان با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در حال مرمت و بهسازی است. 
این پروژه ها شامل تکایای تاریخی عقیلی و شاهینی در محله سبزه مشهد، تکیه تاریخی اصطبار در محله دوشنبه ای، مسجد ملااسماعیل در محله دربنو و خانه تاریخی شعربافان در محله سرچشمه گرگان می شود که از سال جاری در قالب طرح محرم تا محرم در حال مرمت هستند. 

*** 
عضو شورای شهر گرگان از راه اندازی پل های هوایی تمام مکانیزه در برخی از مناطق پرتردد سطح شهر خبر داد و گفت: در چارچوب تسهیل ترافیک مناطق پرتردد سطح شهر تجهیز پل های هوایی مکانیزه در دستور کار شهرداری قرار گرفت. 
ناصر گرزین افزود: در این راستا احداث پل هوایی مکانیزه در کوی اوزینه و کوی انقلاب آغاز شده که پل کوی اوزینه در مراحل پایانی و پل کوی انقلاب در مراحل ابتدایی است. 
وی با بیان این که اجرای پل هوایی مقابل راه آهن نیز تازه آغاز شده است خاطرنشان کرد: پل هوایی مقابل بیمارستان صیاد نیز آغاز و در مرحله ساخت عرشه پل است و پل هوای بلوار هیرکان محدوده مسکن مهر زیتون و بلوار غدیر نیز در مرحله مطالعات قرار دارد. 

***
سرپرست اداره کل کتابخانه های گلستان گفت: برنامه های متنوعی با هدف ارتقای سطح کیفی مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه در سطح استان در حال اجرا است. 
رضا قوانلو در نشست کتابخوان در گُمیشان این برنامه ها را شامل جلسات نقد ملی و استانی، حمایت از نویسندگان، مسابقات کتابخوانی و نشست های کتابخوان عنوان کرد و افزود: این برنامه ها موجب افزایش دانایی و بصیرت مردم و در نتیجه توسعه جامعه می شود. 

*** 
دوره آموزش تخصصی نجات پیش بیمارستانی برای اعضای جمعیت هلال احمر بندرترکمن و گمیشان برگزار شد. 
رئیس جمعیت هلال احمر بندرترکمن و گمیشان گفت: این دوره با هدف دانش افزایی، ارتقای توان عملیاتی و بالا بردن سطح کارآیی اعضای تیم های امداد و نجات برگزار می شود. 
مهدی جعفری افزود: شرح وظایف نجات گر پیش بیمارستانی، تزریقات و رگ گیری، ارزیابی صحنه و محیط حادثه، تثبیت پزشکی مصدوم، لوله گذاری، تریاژ، آسیب های شایع پس از سوانح و مراقبت های آن، فوریت های نجات درمانی و انتقال مصدوم از مباحثی است که در دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی به نجاتگران آموزش داده می شود. 

*** 
مانور افت احتمالی فشار گاز با هدف سنجش میزان آمادگی و ارتقای توان عملیاتی واحدهای اجرایی و خدماتی در شهرستان های غرب استان در گمیشان برگزار شد. 
برگزاری این مانور یک روزه با هماهنگی معاونت استانداری، کمیته بحران و فرمانداری شهرستان و با همراهی آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس و همچنین با مشارکت واحدهای ستادی، بهره برداری و مهندسی و نیز واحد فنی و روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان صورت گرفت. 

*** 
دوره آموزشی آشنایی با فنون سنجش و ارزیابی عملکرد کارکنان حمل و نقل و پایانه های استان گلستان برگزار شد. 
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: این دوره با هدف رشد و توسعه منابع انسانی و ارتقاء دانش کارشناسان با اصول و فنون ارزیابی عملکرد و مدل های سازمانی مترقی با استفاده از توان علمی اساتید دانشگاه گلستان به مدت هشت ساعت برگزار گردید. 
منصور ملائی افزود: در این کارگاه آموزشی مباحثی در خصوص رویکرد منابع انسانی به ارزیابی، تعاریف ارزیابی عملکرد، شاخص های مرتبط، ملاک های ارزیابی عملکرد و این که چرا عملکرد را ارزیابی می کنیم مطرح شد. 

*** 
تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری استان به امضا رسید. 
ارائه برنامه های قابل اجرا در جوامع روستایی و با مشارکت روستاییان به منظور برخورداری از ظرفیت های روستایی و تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در امر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به خصوص در فصل پیک مسافرت و همکاری به منظور فعال سازی و آموزش به انجمن های حامیان میراث فرهنگی روستا و روستاییان و جوامع محلی روستایی از جمله مفاد این تفاهم نامه است. 
همچنین مشارکت و همکاری مشترک در برگزاری جشنواره های متمرکز استانی و همایش های مرتبط با مباحث فرهنگی در جوامع روستایی و محلی و حمایت از هنرمندان صنعتکاران و استادکاران صنایع دستی و هنرهای سنتی و فعالان عرصه گردشگری از دیگر مفاد تفاهم نامه عنوان شده است. 

*** 
به منظور خدمت رسانی مطلوبتر، ترویج و تسهیل امر گردشگری و همچنین پاسخگویی به نیاز مهمانان نوروزی اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر علی آبادکتول در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. 
عباس عنایت دبیر ستاد خدمات سفر علی آبادکتول گفت: این شهرستان همه ساله شاهد حضور تعداد کثیری از مسافران نوروزی است به همین جهت به منظور خدمت رسانی بهتر باید از حداکثر توان دستگاه های اجرایی شهرستان استفاده شود. 

*** 
ماموران حفاظت محیط زیست کلاله حین ماموریت گشت و کنترل در حوزه استحفاظی موفق به دستگیری یک متخلف قبل از شکار در مناطق تحت مدیریت این اداره شدند. 
از این شکارچی یک قبضه اسلحه تک لول شکاری روسی به همراه 8 تیر فشنگ کشف و ضبط شد و متخلف به همراه پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شد. 

*** 
نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان 'نیلو و دلقک مهربون' در حضور دو هزار کودک گلستانی اجرا شد. 
این نمایش عروسکی و موزیکال با محتوای کتاب و کتابخوانی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان و در 8 سانس اجرا شد. 
به گفته سیدرهبان مسلمی عقیلی نویسنده و کارگردان این نمایش، ارتقای سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ایجاد رشد ذهنی و ذوقی در کودکان با استفاده از زبان غیرمستقیم از اهداف اجرای این نمایش است. 

*** 
مراسم چهلمین روز عروج شهادت گونه جانباز سرافزار اسلام سرهنگ پاسدار حاج محمد اتراچالی پنجشنبه در امام زاده عبداله گرگان برگزار می شود. 
محمد اتراچالی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان و از جانبازان شیمیایی سرافراز شهرستان گرگان پس از سال ها افتخار جانبازی دوشنبه 23 آذر ماه سال جاری بر اثر جراحات ناشی از عوامل شیمیایی در دوران دفاع مقدس در بیمارستان بقیه ا.. تهران به فیض عظیم شهادت نائل و به جمع یاران شهیدش پیوست و چهارشنبه 25 آذر ماه در گلزار شهدای امام زاده عبداله گرگان آرام گرفت. 

***
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار با جمعی از خدام حرم حضرت معصومه (س) در گرگان افزود: آن چه در این دنیا به درد انسان می خورد نزدیک بودن به حق تعالی و ایمان و عمل ما است. 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار