معاون صنایع دستی کشور در رامیان:

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: طرح جامع نوغانداری در استان گلستان تهیه شده و تلاش می‌شود موانع پیش‌روی آن رفع شده و حمایت شود.

طرح جامع نوغانداری در استان گلستان حمایت می‌شود

به گزارش گلستان24،بهمن نامور مطلق ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز تخصصی ابریشم کشور اظهار داشت: از نیازهای اصلی ما در حوزه صنایع دستی، مواد اولیه مرغوب است و با راه‌اندازی این مرکز و مراکز مشابه که به زودی در دیگر استان‌ها راه‌اندازی می‌شود، بر کیفیت مواد اولیه افزوده می‌شود.

وی افزود: با افتتاح این مرکز مواد طبیعی جایگزین مواد اولیه وارداتی و بیشتر چینی خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: در استان گلستان طرح جامع نوغانداری تهیه شده و تلاش می شود با پیگیری در سازمان صنایع دستی کشور موانع پیش روی آن رفع شده و حمایت شود.

نامور مطلق افزود: با افزایش کیفیت، تولیدات ما قابل عرضه برای عموم کشور و جهان خواهد بود.

وی اظهار کرد: توجه به کیفیت و تولید پارچه های ظریف و فاخر و توجه به صنایع تبدیلی و همچنین طراحی لباس‌های مناسب روز، از مواردی است که باید بیشتر مورد توجه و تحقیق قرار گیرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: مهم‌ترین نشان و نماد و هویت ما، پوشاک است و پژوهش در این حوزه بسیار ارزشمند است و بین ما و هویت مان پیوند برقرار می‌کند.

در نخستین مرکز تخصصی ابریشم کشور در زمینی به وسعت 180 مترمربع، همه مراحل ابریشم بافی و تولید محصولات پس از آن اجرا می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار