حاج آقا مهدی انتصاری:

روی من به رسانه ها و صدا و سیما است. گاهی دیده می شود که همین صدا و سیمای خود ما نیز رنگ و بوی ماهواره ای پیدا کرده است. معضل ماهواره در نویسنده ها، کارگردان ها و مسئولین سیمای ما هم رخنه کرده است.

معضل ماهواره در  مسئولین سیمای ما هم رخنه کرده است

حاج آقا مهدی انتصاری، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، نقش ماهواره را درفرهنگ خانواده ها بسیار پر رنگ و اساسی دانست و افزود: کاری که ماهواره می کند این است که زشت ها را زیبا و زیبایی ها را زشت نشان می دهد. هدفی که شبکه های ماهواره ای با نشان دادن فیلم ها، سریال ها و مستند ها، دنبال می کند، نشان دادن سبک زندگی تجمل گرایی و کم کردن قناعت در خانواده هاست. توقع خانواده هایی که با ماهواره سر و کار دارند، در زندگی بیشتر است و هزینه های آن ها چندین برابر می شود. هدف از زندگی القا شده در ماهواره، جز لذت جویی و کامروایی از دنیا نیست.نگاه لذت جویانه در زندگی باعث رواج هوس رانی می شود که منجر به رعایت نکردن حقوق یک دیگر، احترام نگذاشتن به حریم های هم و پیروی از امیال و خواسته های  شخصی است. این یک زندگی لذت جویانه است که برای خانواده ها دیکته می شود و کسی که نگاهش لذت جویانه و هوس رانانه باشد، فقط و فقط به فکر خود است.

وی در ادامه گفت: در زندگی اجتماعی نیز، ماهواره به زنان و مردان ما  یاد می دهد، که حتی بعد از ازدواج، این اختیار و آزادی را دارند که با مردان و زنان نا محرم ارتباط داشته باشند و فقط به فکر کامروایی و لذت جویی خودشان باشند.

hjkjhk

رژیم صهیونیستی برای آن که بتواند کودکان ما را در مقابل والدینشان قرار دهد، طرحی به اسم حمایت از کودکان بوجود آورده است.حتی شماره تلفنی را معرفی کرده است که کودکان بتوانند از والدین خود شکایت کنند! جایی که احترام بین خانواده و کودک باشد، اصرار آن ها بر این است که کودکان دنبال حق و حقوق خود باشند. سوال من این است ، رژیمی که این گونه دنبال حق و حقوق کودکان است، معتقد است که با ورود شبکه های ماهواره ای به خانه ها و رشد لذت جویی در خانواده، در حالی که همه اعضای آن فقط به فکر  لذت جویی و تمایلات خودش است چگونه حق و حقوق کودک داده می شود؟ این کودک در کنار لذت جویی خانواده فدا می شود، با آموزه های دینی بزرگ نخواهد شد و محبت کافی از والدینش دریافت نمی کند. این فرزند به معضل اجتماعی تبدیل شده و سعی می کند که انتقام خودش را از اجتماع بگیرد.

مهدی انتصاری یکی از مهارت های ماهواره را این دانست که می خواهد انسان را به کج بینی  و اشتباه وادار کند. زیبایی های زندگی را زشت نشان می دهد. ماهواره زیبایی که در حجاب وجود دارد زشت نشان داده و زشتی در بی حجابی را زیبا جلوه می دهد.

ghjghjgj

وی برای جلوگیری از ورود ماهواره به خانه ها، دو راهکار را پیشنهاد داد و گفت: روی من به رسانه ها و صدا و سیما است. گاهی دیده می شود که همین صدا و سیمای خود ما نیز رنگ و بوی ماهواره ای پیدا کرده است. معضل ماهواره در نویسنده ها، کارگردان ها و مسئولین سیمای ما هم رخنه کرده است. آن ها فیلم های اجتماعی خوب با محتوای دینی تولید کنند و در تقویت کیفیت دین کار کنند. باید به سراغ نخبگان دین بروند تا بتوانند در سینمای دینی قلم بزنند و فیلم های خوب بسازند. مخاطب دوم خانواده ها هستند. دین ما برای یک کودک، از اولین لحظات زندگی تا زمان ازدواجش برنامه داده است. باید ها و نباید ها را از چه زمانی باید به کودک یاد داد و یا این که وجوب احترام را از چه زمان باید یاد بگیرد. امام علی (ع) می فرمایند: کودکان ما طوری که ما میخواهیم تربیت نمی شوند. آن طوری که ما هستیم تربیت می شوند.خانواده ها با زیر پا گذاشتن لذت های خود و نگاه نکردن ماهواره، این را به کودک خود آموزش دهند. وقتی که پدر و مادری ماهواره نگاه می کنند به تبع کودک هم اهل ماهواره می شود و محبت را در خیابان ها جست و جو می کند.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    کلا صدا و سیما فکر می کنه اگه ادای ماهواره رو در بیاره حرفه ای و جذاب میشه!

آخرین اخبار