مردم شهرستان های گرگان و آق قلا آمادگی خود را برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اند و در حال انتخاب کاندیدای مورد نظر خود هستند.

تنور انتخابات در مرکز گلستان داغ شد/اشتغال جدی ترین نیاز جوانان

به گزارش گلستان24،امیررضا تازیکه: مهم ترین صحنه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا خواهد بود. رقابت چهار کاندید در حوزه گرگان و آق قلا برای رسیدن به دو صندلی نمایندگی مجلس در این حوزه، فضای انتخاباتی را در گرگان و آق قلا بسیار داغ کرده است.

چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه گرگان و آق قلا آقایان سید علی طاهری، نبی هزارجریبی، نورمحمد تربتی نژاد و عبدالغفور امانزاده هستند و هر کدام نیز مورد حمایت یک گروه سیاسی متفاوت قرار گرفته اند.

رونق جلسه های انتخاباتی

در حال حاضر کاندیداها سعی می کنند با آوردن وزرای سابق، نمایندگان مجلس در دوره نهم و دهم، مسئولین بالارتبه نظام جمهوری اسلامی و ... بتوانند برای خود رای جمع کنند. حضور مردم نیز در این محافل و مجالس انتخاباتی بسیار پررنگ و چشمگیر بوده و آنها از همین زمان خود را آماده دور دوم انتخابات کرده اند.

مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مرحله اول انتخابات از همان ساعات اولیه صبح در شعبات اخذ رای حضور داشته و مشارکت ۴۱ دصدی را ثبت کردند. اما مردم این دو شهر بزرگ استان گلستان مطالبات و خواسته هایی از نمایندگان منتخب شان دارند و انتظار دارند تا به آنها توجه ویژه ای شود.

گرگان باید به مرکز طبیعت گردی ایران تبدیل شود

یکی از شهروندان گرگانی حضور مردم در انتخابات را نشانه حمایت از ولایت فقیه و کشور دانست و گفت: مردم ایران اسلامی برای اینکه سرنوشت کشور خودشان را انتخاب کنند، در انتخابات شرکت می کنند و با این حضور نشان می دهند که تحریم و فشار بر روی مردم ایران هیچ اثری ندارد.

مجید نصیری ادامه داد: نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نباید محافظه کار باشد و باید هدفی را دنبال کند که سرانجام آن به رشد و ترقی استان کمک کند.

 او اظهار کرد: نماینده مردم باید بتواند سرمایه گذار خارجی را به سمت استان بیاورد و بتواند با کمک آنها شرکت های بزرگ صنعتی و غیرصنعتی را ایجاد کند. انجام این کارها باعث می شود تا صدها نفر که در حال حاضر بیکار هستند در مشاغل مختلف مشغول به کار شوند.

مشکل بیکاری در گلستان رفع شود

سخنگوی شورای شهر گرگان نیز بیان کرد: تمامی نمایندگان استان باید به فکر رشد و توسعه استان گلستان باشند و یکی از اولویت های مهم شهرستان گرگان و آق قلا ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است.

علیرضا پزشکپور با ابراز امیدواری از تصویب لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مجلس دهم، گفت: ایجاد این منطقه در رشد و توسعه گرگان بسیار تاثیر گذار خواهد بود و منجر به شناساندن جاذبه های گردگشری، مذهبی، فرهنگی، طبیعی و .. خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان گلستان بر روی دریایی از سوخت های فسیلی قرار گرفته است، گفت: در حوزه ذخایر نفت و گاز نیز خوشبختانه پیشرفت های خوبی داشته ایم و در حال حاضر در بعضی از مناطق استان کارشناسان در حال اکتشاف این دو نعمت بزرگ الهی هستند. شهر گرگان باید به پایتخت طبیعت گردی و اکوتوریسم کشور تبدیل شود چون همه پدیده های جغرافیایی با کمترین فاصله زمانی در اختیار مردم قرار گرفته است.

مسئله اشتغال و بیکاری جوانان بزرگترین مشکل گلستان است و تمامی بزهکاری هایی که در استان بوجود می آید، مربوط به بیکاری جوانان است

پزشکپور یکی از مهم ترین معضلات کشور را بیکاری عنوان کرد و گفت: بارها به مسئولین گفته ام که اولین هدفی را که باید شما دنبال کنید، مسئله اشتغال و بیکاری جوانان است. تمامی بزهکاری هایی که در استان بوجود می آید، مربوط به بیکاری جوانان است.

یکی دیگر از شهروندان گرگانی  گفت: نماینده منتخب مردم باید با مشکلات منطقه آشنایی داشته و در جهت رفع آن تلاش کند. حل مشکلات بیکاری جوانان استان و منطقه یکی از این مشکلات است که باید اولین موضوعی باشد که نمایندگان جهت رفع آن اقدام کنند.

احسان عسگری افزود: نماینده باید نیازهای عمومی جامعه و اطراف را مهم تر از نیازهای شخصی و بستگان ببینند و به برنامه رشد و توسعه پایدار روستاها که جزو برنامه های بلند مدت دولت های قبلی بوده است، کمک کند.

او در پایان با بیان اینکه راه اندازی صنایع تبدیلی در عرصه های مختلف کشاورزی باید مورد توجه نماینده مجلس باشد، گفت: با توجه به اینکه استان گلستان در قطب توریستی کشور واقع شده است، حل مشکل اعتیاد و بیکاری جوانان با طرح های ورزشی مختلف باید در دستور کار قرار بگیرد.

مردم استان گلستان در دور دوم انتخابات با شور و نشاط انتخاباتی برای آخرین گام از حمایه حضور آماده می شوند.

منبع:مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار