توهمات مردی شیشه‌‌ای و ناتوانی او در تهیه مواد مخدر باعث شد شیشه عمر محمد 39 ساله که نان‌آور خانواده بود به خاطر مثقالی شیشه بشکند.

جزییات قتل جوان مسافرکش آزادشهری از زبان قاتل

هنوز شیرینی تحویل سال 1395 بر کام مردم شرق استان گلستان و خانواده «محمد» 39 ساله از شهرستان آزادشهر ننشسته بود که زنگ تلفن منزل خانواده «محمد» به صدا درآمد و پلیس از کشف جنازه‌ای خبر داد که گمان می‌رفت این جنازه، همان «محمد» 39 ساله است که 10 روز قبل از تحویل سال نو، مفقودی آن توسط خانواده‌اش اعلام شده بود.

به گزارش گلستان24، خانواده محمد با امید به آنکه این پیکر بی‌جان، جنازه محمدشان نباشد به پزشکی قانونی رفتند اما افسوس که پیکر جوان 39 ساله آنها با ضربات چاقو مورد جراحت قرار گرفته و به دلیل خونریزی زیاد جانش را از دست داده بود.

 قتل جوان مسافرکش آزادشهری

محمد که برای تهیه روزی حلال با وسیله نقلیه پراید در جاده‌های شرق استان گلستان مسافرکشی می‌کرده، 10 روز قبل از تحویل سال به امید کسب لقمه نانی از خانه خارج شد و دیگر به خانه بازنگشت.

خانواده «محمد» که می‌گفتند به دلیل آنکه سابقه نداشت وی اینگونه بی‌خبر از خانه و خانواده باشد و تا این زمان به خانه بازنگردد، موضوع را به پلیس اطلاع دادند و زمانی که غیبت «محمد» به چند روز کشیده شد، خانواده وی عکس و مشخصات «محمد» و خودروی پراید وی را در روزنامه‌ها چاپ کردند بلکه نشانی از جوان آبرومندشان پیدا شود.

گندم‌زارهای «خان‌ببین» پناه پیکر بی‌جان «محمد»

تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس برای کمک به این خانواده ادامه داشت تا آنکه در سومین روز از بهار امسال، زمانی که شکوفه‌ها بر زندگی لبخند می‌زنند و شیرینی‌های سنتی آزادشهر کام مردم را شیرین می‌کند، یک کشاورز، پیکر بی‌جان و خون‌آلود «محمد» را در زمین‌های کشاورزی اطراف خان‌ببین پیدا کرد.

با اطلاع پلیس از محل کشف جسد و حضور کارشناسان بررسی صحنه جرم مشخص شد پیکر بی‌جان «محمد» چند روزی است که در این گندم‌زار افتاده و چشمانش دیگر نمی‌تواند لبخندهای بهاری اعضای خانواده‌اش را ببیند.

تحقیقات پلیس اینبار وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی گلستان با حضور در صحنه جنایت، روند تحقیقات پرونده را برعهده گرفتند.

عقربه‌های ساعت 11 و 50 دقیقه را نشان می‌داد که تلفن پلیس 110 به صدا درآمد که از آن سوی تلفن فردی که خود را صاحب جایگاه سوختی در گالیکش معرفی می‌کند، اعلام کرد که فردی به آنجا مراجعه کرده و پس از پر کردن باک بنزین خودروی خود به دلیل نداشتن پول با کارگران جایگاه درگیر شده و بلافاصله از محل گریخته است.

این صاحب جایگاه سوخت به پلیس گفت: خودروی این فرد همان خودرویی است که روزهای گذشته مفقودی آن و صاحب خودرو در روزنامه‌ها چاپ شده اما چهره راننده خودرو با عکس روزنامه مطابقت ندارد.

با کسب چنین اطلاعاتی و با توجه به مفقود شدن تلفن همراه محمد، گمان بر این بود که قاتل به انگیزه سرقت محمد را به قتل رسانده و تلفن همراه و خودروی وی را به سرقت برده است.

با تحقیقات پلیسی فردی که از تلفن همراه محمد استفاده می‌کرده، شناسایی و دستگیر شد که این فرد در اعترافاتش بیان کرد که این دستگاه تلفن همراه را در خیابان پیدا کرده و هیچ نقشی در قتل محمد ندارد.

همزمان تحقیقات پلیس ادامه داشت تا آنکه صبح روز بعد خبر دیگری از پلیس‌راه کلاله به کارآگاهان پلیس آگاهی مخابره شد که مشخصات خودروی «محمد» با خودرویی که در سانحه رانندگی در دوراهی کلاله واژگون شده است مطابقت دارد.

پلیس در بررسی شواهد موجود و تحقیقات انجام شده متوجه شد که قاتل پس از سوختگیری از جایگاه سوختی در گالیکش به سمت کلاله در حرکت بوده که دچار سانحه رانندگی شده اما پس از سانحه، خودرو را رها کرده و گریخته است.

محمدرضا اکبری رئیس پلیس آگاهی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در این خصوص اظهار کرد: با آنکه شناسایی هویت و مخفیگاه متهم کار مشکلی بود اما در نهایت «ن.ش» 35 ساله که به مواد مخدر شیشه نیز اعتیاد داشته است توسط پلیس شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

«ن.ش» که پس از دستگیری، منکر همه چیز شده بود پس از مواجه شدن با مستندات و شواهد موجود، لب به اعتراف گشود و از شبی سخن گفت که برای خماری نبود مثقالی شیشه خانمان‌سوز، شیشه عمر جوان نان‌آور خانه را با ضربات چاقو شکسته است.

دربست به سوی مرگ

«ن.ش» در اعترافاتش به پلیس گفت: ساعت 21 شب حادثه در آزادشهر محمد را دیدم که در حال مسافرکشی است که بلافاصله به سراغش رفتم و با توافق مبلغی او را متقاعد کردم که چند مسیر مرا ببرد.

وی ادامه داد: پس از آنکه به سمت اینچه‌برون رفتیم و چند مسیر را طی کردیم دوباره به سمت آزادشهر در حال بازگشت بودیم که ناگهان در حالی که به دلیل عدم مصرف شیشه حال و روز خوبی نداشتم، تصمیم گرفتم حال که پولی برای مصرف مواد ندارم، ماشین محمد را سرقت کنم.

«ن.ش» تاکید کرد: نزدیک خان‌ببین بودیم که با چاقو «محمد» را تهدید کردم که خودرو را متوقف کند اما او مقاومت کرد و من دیگر کنترل خودم را از دست داده بودم و با چاقو ضرباتی را به شکم و قفسه سینه «محمد» وارد کردم و ناگهان تمام بدن او پر از خون شد.

وی ادامه داد: «محمد» که دیگر توانی نداشت بلافاصله خودرو را متوقف کرد و به سمت گندم‌زارهای منطقه گریخت و پس از 10 متر در گندم‌زار از حال رفت؛ من نیز بلافاصله خودروی وی را سرقت کرده و آشفته در شهرهای گنبد و مینودشت و گالیکش در حال پرسه زدن بودم.

«ن.ش» در پایان گفت: پس از این ماجرا به پاتوق مصرف موادم رفته و آنجا مواد مصرف کردم و به سمت کلاله در حرکت بودم که ناگهان در دوراهی کلاله پس از برخورد با خودرویی دیگر، واژگون شدم و سریع محل را ترک کردم.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار