گستاخی پزشک داغ خانواده کلاله ای را بیشتر کرد

قصور پزشکی جان نوزاد یک روزه را در گنبدکاووس گرفت.

قصور پزشکی در بیمارستان برزویه گنبدکاووس جان نوزاد یک روزه را گرفت+عکس
روز پنجشنبه هفتم مردادماه نوزاد دختری در بیمارستان برزویه گنبدکاووس به دنیا آمد،دختری که شادی را به خانواده ی کلاله ای آورد اما این شادی در مدت زمان کوتاهی تبدیل به عزا شد.
 
به گزارش گلستان24، ساعتی بعد از تولد این نوزاد دچار مشکل تنفسی شده به بخش اطفال انتقال داده می شود،مشکلی که نیاز به بررسی و حضور سریع پزشک داشت،مشکلی که طبق اظهارات پرسنل بیمارستان لازم بود نوزاد دختر به مرکز ان آی سی یو انتقال داده شود،از ساعت ده روز تولد با پزشک آزادشهری(ع.ح) تماس گرفته می شود ولیکن علیرغم تمام اصرار پرسنل بیمارستان و تماس های مکرر وی ساعت 11 شب در بیمارستان برزویه گنبدکاووس بر بالین نوزاد حاضر می شود و نظر به انتقال نوزاد به بخش ان آی سی یو می دهد،تشخیصی که دیر شده بود و خانواده ای را داغدار کرد،تشخیصی که به گفته ی پرسنل بیمارستان کافی بود در ساعات اولیه رخ دهد تا این خانواده عزادار غنچه ی نو شکفته ی خویش نباشد.
 
پدر خانواده از فرط غم و اندوه نوزاد از دست رفته اش پزشک را سرزنش می کند،سرزنشی که شاید کمترین حق این پزشک باشد ولیکن پزشک با گستاخی سخن از بیمه پزشکی خویش می گوید که در صورت شکایت دیه را بیمه پرداخت می کند و این سخن نمکی بر روی زخم های این خانواده می شود.
 
پدر خانواده در گفتگو با ترکمن سسی گفت:به دلیل اینکه نمی خواستم کالبدشکافی کودک از دست رفته ام را ببینم از شکایت صرف نظر کردم،چرا که تحمل زیر تیغ رفتن جسم بی جان وی را نداشتم.
 
حال این خانواده که منتظر بودند شناسنامه نوزاد خویش را از ثبت احوال بگیرند گواهی فوت وی را در دست دارند،سهل انگاری و بی مسئولیتی بیمارستان خصوصی برزویه گنبدکاووس و پزشک این بیمارستان جان نوزادی را از وی و خوشی را از خانواده اش گرفت.
 
بیمارستان خصوصی که انتظار می رود پزشکان آن از ماهرترین و با وجدان ترین پزشکان باشند ارزش نوزاد تازه به دنیا آمده را با نرخ دیه برای پدرش تعیین می کنند،بیمارستانی که پزشک آن با عدم مسئولیت پذیری داغی بر دل خانواده ای می گذارد و با گستاخی خویش آن داغ را به حد تمام می رساند.
 
بیمارستانی که علیرغم تعهد خویش به خانواده ی این نوزاد از دست رفته که توضیحات درباره ی این اتفاق به آنها ارائه خواهد شد روزه سکوت گرفته است.
 
حال باید ببینیم چه برخوردی از طرف مسئولین استان با این بیمارستان و پزشک متخلف خواهد شد؟باید ببینیم بیمارستان خصوصی برزویه چگونه جواب این خانواده ی داغدار و افکار عمومی را خواهد داد؟آیا باز هم سخن از دیه خواهند زد یا ارزش یک نوزاد تازه به دنیا آمده را با چیز دیگری تعیین خواهند کرد؟

 تصویر زیر گواهی فوت این نوزاد یک روزه است.

c_300_250_16777215_10_images_2e1b4f11-4801-46b3-8aa2-c48a3e41efda.jpg

تصویر زیر ساعت 11 شب پس از انتقال نوزاد به بخش ان آی سی یو گرفته شده است.

 

 c 300_250_16777215_10_images_6729972b-2641-4622-b70a-40d8b11e92d5

 

ارسال نظر

آخرین اخبار