سهل‎انگاری پزشک یا بازهم اتفاق طبیعی؟!

مدتی پیش در بیمارستان بندرگز کودک در حین زایمان به دلیل خونریزی بیش از حد رحم مادر و دیر رسیدن دکتر ماما درگذشت، مادر نیز از خونریزی شدید تا یک قدمی مرگ پیش رفت و با شوک و اقدامات پزشکی به زندگی برگشت.

مرگ نوزاد حین زایمان در بندرگز/ مادر تا یک قدمی مرگ پیش رفت/ گرو گرفتن مادر در بیمارستان کردکوی !

به گزارش گلستان 24، به نقل از کناره، شنیده ها حاکی از آن است که چندی پیش مادر این نوزاد برای جواب آزمایش خود به بیمارستان بندرگز مراجعه کرد و پزشک ماما با اصرار بر زایمان طبیعی وی را بستری کرد و با تزریق دارویی به این خانم جوان کاری کرد که درد بکشد و برای زایمان آماده شود.

بعد از گذشت چند روز با افزایش درد زایمان و اطلاع بیمارستان به پزشک ماما، وی با سهل انگاری دیرتر از وقت لازم خود را بر سر این مادر رساند، ماماها و پرستاران کیشیک نیز با مشاهده درد مادر و اینکه کودک در حال به دنیا آمدن است دست به کار شدن تا دکتر اصلی در میانه کار به آنها ملحق شد و دقایق طلایی را از دست رفت و خونریزی به حدی بود که نتوانستند بچه را زنده به دنیا بیاورند و مادر هم از شدت خونریزی رحم تا یک قدمی مرگ پیش رفت ، کار به جایی رسید که دکتر زایمان بندرگز با پزشکان شهرستان های دیگر تماس گرفت و از آنها کمک خواست، دکتر زایمان کردکوی به کمکش آمد و مادر را که ضریب هوشی آن بسیار پایین آمده بود به کردکوی منتقل کردند و به کمک شوک وتزریق خون و سایر اقدامات لازم به زندگی بازگرداندند.

به نقل یکی از اعضای خانواده؛ مادر این نوزاد عنوان کرده که ضربان نبض فرزند درون شکمش را تا آخرین لحضات حس می کرده است.

موضوع از اینجا جالب می شود که پدر خانواده از پزشک زایمان بندرگز علت مرگ کودک و خونریزی زیاد مادر را می پرسد که خانم دکتر با خونسردی کامل این امر را خیلی عادی و بی دلیل معرفی می کند و می گوید این اتفاقی طبیعی است و من دلیل خاصی ندارم.

پدر این خانواده با مشاهده این اتقاقات و برخورد متکبرانه پزشک قصد شکایت از پزشک زایمان بندرگز می کند ولی با مقابله پزشکان رو به رو می شود تا حدی که پزشک کردکوی می گوید : اگرشکایتی از پزشک زایمان شود، بیمه شما پذیرفته نمی شود و باید 80 میلیون ریال هزینه زایمان را بهبه صورت آزاد به بیمارستان پرداخت کنید.

مادر این نوزاد نیز تا روز گذشته به صورت گرو در بیمارستان کردکوی بستری بود.

پدر خانواده با وجود این فشارها و وقتی می بیند دستش به جایی بند نیست که فقط حق خود را مطالبه کند از شکایت خود صرف نظر می کند  .

آیا همه اشتباهات پزشکی، امر طبیعی است ، چندین بار در رسانه ها جا ماندن اشیای پزشکی در شکم مریضان را خوانده اید؟ در کدام قانون آمده شکایت از پزشکان حق استفاده از بیمه را صلب می کند ، اگر اینگونه باشد صریحا حق تمام افراد سطح پایین جامعه در مقابل اشتباهات پزشکی پایمال می شود و پزشکان هر کاری بکنند درست و کسی حق ندارند در مقابل اشتباهات پزشکی حرفی بزند!

وضعیت رحم آسیب دیده مادر چه خواهد شد، حتی امکان دارد این مادر دیگر نتواند بچه دار شود!

با این اتفاق به دنبال افرادی رفتیم که چنین اتفاقی برای آنها تکرار شده است، فرد دیگری که ساکن بندرگز است را پیدا کردیم، در این مورد که همسرش را برای زایمان به گرگان برده بود ، می گفت : پزشک زایمان اسرار بر زایمان طبیعی نوزاد داشت، در حالی که نوزاد از حد طبیعی بزرگتر شده بود و مرده به دنیا آمد، من هم برای شکایت به حراست نظام پزشکی گرگان رفتم، در آنجا حدود 4 الی 5 نفر در همان روز برای شکایت از پزشک زایمان به آنجا مراجعه  بودند که می گفتند پزشکان با اسرار بر زایمان طبیعی فرزندشان را مرده به دنیا آوردند، اگر در یک روز اینقدر شاکی و در طول سال ...

آیا خوریزی رحم و آسیب دیدگی آن اشکالی در به دنیا آوردن بچه های دیگر و یا بارور شدن مجدد مادر ایجاد نمی کند ؟

چرا این همه اسرار بر زایمان طبیعی؟

این سوال هایی است که منتظر شنیدن و پیگیری مسئولین مربوطه هستیم!

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار