توضیحات دادستان گمیشان در مورد سه قتل اخیر؛

دادستان عمومی دادگاه گمیشان گفت: در ماه اخیر سه قتل در گمیشان اتفاق افتاد که در همه موارد قاتلین و مقتولین کمترین سابقه جنایی در دادگاه نداشتند و انسانهای مورد قبول در جامعه بودند.

از قتل تازه داماد قبل عروسی و تیر به خطا رفته محیط‎‎بان تا قتل سرکارگر گمیشانی توسط کارگرش

به گزارش گلستان24، به نقل از ساحل گمیشان، علی اکبر قنبرزاده دادستان عمومی انقلاب شهرستان گمیشان در گفتگو با خبرنگار ما در مورد قتل های اخیری که در گمیشان اتفاق افتاد، گفت: متاسفانه در یک ماه اخیر شاهد سه قتل در گمیشان بودیم که دو مورد آن در سایت میگو و یک مورد نزاع خانوادگی بر سر ارث و میراث درخواجه نفس رخ داد.

وی افزود: هر سه قتل رخ داده، صرفا یک اتفاق بود و در این موارد همه قاتلین و مقتولین انسان های مقبول و پذیرفته شده در اجتماع بودند و سابقه کمترین جرمی را در دادگاه، حتی در حد یک خلاف رانندگی هم نداشتند.

تیر محیط بان صرفا جهت اخطار بود و ناخواسته باعث مرگ صیاد گمیشانی شد/ محیطبان فقط قصد اخطار داشت

قنبرزاده در مورد صیاد گمیشانی که با گلوله محیطبان کشته شد، گفت: تعدادی از صیادان گمیشانی با ده موتورسیکلت به منطقه سایت میگو برای صید ماهی یا میگو رفته بودند که افرادی از سایت میگو به محیطبانی اطلاع می دهند تعدادی صیاد غیر مجاز در منطقه هستند که محیط بان بر اساس وظیفه ای که بر عهده دارند به منطقه رفتند.

صیادان با دیدن محیطبانان متواری می شوند ولی صیاد مقتول کمی که جلو تر می رود می ایستند و خطاب به دوستانش می گوید "برگردید کاری نمی کنند" محیط بان می گوید "برای آنکه صیاد مقتول را هم بترساند و متواری شود، یک تیر هوایی شلیک می کند، اما وقتی اسلحه را پایین می آورد چون هنوز اسلحه را از حالت مسلح خارج نکرده بود دستش به اشتباه به ماشه می خورد و تیر به خطا رها شده از اسلحه اش به صیاد اصابت می کند".

دادستان عمومی انقلاب گمیشان در ادامه گفت : علی رغم اینکه صیاد حادثه دیده را سریعا به بیمارستان اعزام می کنند به دلیل خونریزی شدید و مسافت طولانی تا بیمارستان بندرترکمن متاسفانه صیاد گمیشانی جان خود را از دست داد.

سایت میگو محیطی ایمن و سالم است و ربطی به قتل های اخیر ندارد

دادستان عمومی انقلاب گمیشان در ادامه گفت: یک مورد دیگر قتل در سایت میگو گمیشان رخ داد که در این حادثه قاتل، کارگر این سایت بود که به مدت دوماه به عنوان نگهبان مشغول کار بود، بنا به دلایلی اخراج می شود. وی که حقوق دو ماه کار را هم از سرکارگر طلب داشته است، اخراج خود را از چشم سرکارگر خود می بیند.

وی افزود: قاتل می گوید: "من روز حادثه یک چاقوی آشپزخانه که از قبل تیز کرده بودم همراه داشتم ولی قصدم کشتن مقتول نبوده و این را به منظور ذبح گوسفند قربانی تیز کرده بودم و طبق قرار قبلی با سرکارگر در محل حاضر شدیم و من به دلیل طلب و اخراجم با او بحثم شد و مشاجره بالا گرفت و یک لحظه نفهمیدم چه کار کردم و چندین ضربه با چاقو به سرکارگر وارد کردم".

قنبرزاده در ادامه گفت: قاتل بعد از این ماجرا با پای خودش به نیروی انتظامی مراجعه کرده و خودش را معرفی می کند.

قتل تازه داماد گمیشانی برسر ارثیه

دادستان عمومی انقلاب گمیشان گفت: قتل سوم مربوط به جوان گمیشانی آن هم چند روز قبل از مراسم عروسی بر سر ارث و میراث بود که متاسفانه به دلیل خشم آنی، برای مبلغ بسیار کمی ارثیه، جان خود را از دست داد.

مشکل اقتصادی عامل قتل های اخیر در گمیشان

قنبرزاده در پایان گفت: کارگر قاتل و تازه داماد گمیشانی تنها به خاطر فقر مالی و عدم مهارت کنترل خشم، دست به این اقدام زدند و صدمات جبران ناپذیری را وارد کردند و صیاد گمیشانی هم به دلیل مشکلات اقتصادی برای تهیه چند کیلو ماهی یا میگو به منطقه رفته بود که دچار این حادثه شد.

دادستان عمومی انقلاب گمیشان در پایان خاطرنشان کرد: این حوادث هشداری برای مسئولین است که هر چه سریعتر با احداث کارخانه ها و فرصت شغلی در منطقه در رشد اقتصادی آن تلاش کنند وهمچنین ائمه جمعه با کار فرهنگی در شهر کمک کنند تا دیگر شاهد این حوادث غم انگیز و جبران ناپذیر نباشیم .

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار