سوری‎ها می‎گویند ایرانی‎ها بالای سرمان جای دارند

رزمنده مدافع حرم با بیان اینکه حضور مدافعان حرم در آن سوی مرزها برای دفاع از حریم ولایت و لبیک به فرمان ولی است، گفت: سوری‎ها می‎گویند ایرانی‎ها بالای سرمان جای دارند.

گفت‎وگوی با رزمنده مدافع حرم:دفاع از حریم ولایت هدف اصلی مدافعان حرم

به گزارش گلستان24، فرهنگ جهاد و شهادت‎طلبی تمام شدنی نیست. این مهم در رگ‎های مردم ایران جریان گرفته است تا هر جایی که دفاع از اسلام مطرح و ندای مظلومی شنیده شود فرزندان این مرز و بوم در صف نخست دفاع و مجاهدت قرار ‎گیرند؛ نیکو صفتانی که شهادت را وسیله جدایی از این جهان خاکی و عروج به جهانی والاتر برای حضور در نزد معشوق الهی‎شان برگزیدند.

رزمنده مدافع حرم

سخنمان از یکی از جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس است که امروز در راه دفاع از حریم و حرم آل‎الله به آن سوی مرزها رفته است.

وی متولد سال 1344 و از جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس است؛ روزی رزمنده جنگ تحمیلی بوده و امروز نیز مدافع حرم.

ولایت‎مداری در سخنانش شاخص است و البته گمشده‎ای هم به نام شهادت دارد طوری‎که عشق و لحظه‎شماری برای شهادت هنوز هم مانند روزهای سال 1360 برایش تازگی دارد. این را می‎توان از بغض‎‎‎های صادقانه‎اش برای جا ماندن از قافله شهادت در دوران جنگ، خاطرات پی در پی که از دوستان شهیدش در خصوص شهادت تعریف می‎کند و همچنین از شور و شوقش در دفاع از حریم اهل بیت (ع) به راحتی درک کرد.

حاج سید محسن مسلمی، جانباز و پاسدار بازنشسته‎ اهل شهرستان کردکوی است که با حضور در میدان نبرد در آن سوی مرزها اثبات کرد که دفاع از اسلام و حریم ولایت محدودیت سنی و مکانی ندارد و راه مدافعان حرم همان ادامه راه شهدا و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس است.

با این جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس و رزمنده مدافع حرم ترتیب داده که توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود.

مشروح گفت‎وگو را در زیر می‎خوانیم:

فارس: کمی از دوران دفاع مقدس و حضورتان در جبهه برای ما بگویید؟

مسلمی: در دوران جنگ بسیجی بودم برای رفتن به جبهه مدام درس را رها کرده و به جبهه می‎رفتم از این رو برای اینکه از اعتراض خانواده جلوگیری کنم بهترین راه را عضویت در سپاه پاسداران دانستم تا جبهه رفتنم از این طریق آسانتر شود.

در سال 1362 به عضویت سپاه در آمدم و فعالیتم را به عنوان تربیت مربی آموزش جنگ در چالوس آغاز کردم که در سال 1364 به عنوان مربی تاکتیک به گوهرباران ساری منتقل شدم.

فارس: قصد شما از عضویت در سپاه، رفتن به جبهه بود چطور به عنوان مربی فعالیت داشتید؟

مسلمی: بله همینطور بود. تا اواخر سال 1364 سرگرم آموزش نظامی بودم تا اینکه یک دفعه به خودم آمدم که هدف اصلی‎ام از عضویت در سپاه، رفتن به جبهه بود اگر چه آموزش داوطلبان جبهه نیز بی‎ارتباط با جنگ نبود اما بسیار علاقمند بودم که در جبهه حضور داشته باشم.

وقتی برای رفتن به جبهه درخواست کردم با رفتنم مخالفت شد طوری‎که اصرارها هم بی‎فایده ماند تا اینکه با تأسی از شهید شیرسوار که با ترک کار و پیشنهاد استعفا مجوز حضور خود را در جبهه گرفته بود بنده هم با همین ترفند به مقصود رسیدم البته حدود یک الی دو ماه در کلاس‎ها حضور نداشتم که بالاخره ناچار شدند با رفتن بنده به جبهه موافقت کنند.

*همسرم همچون اُم‎وهب است

 فارس: برگردیم به زمان حال. از رفتن خود به سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب (س) بگویید؟

مسلمی: خیلی وقت بود که برای رفتن به سوریه پیگیر بودم اما با اعزام بازنشسته‎ها مخالفت می‎کردند تا اینکه کم کم زمزمه‎هایی مبنی بر اعزام نیروهای باتجربه دوران جنگ تحمیلی شنیده شد.

دو سال گذشته در اواخر پاییز بود که از طریق یکی از همرزمان دوران دفاع مقدس که در حال حاضر مسؤول اعزام نیرو به سوریه هستند تماس گرفتم و از طریق ایشان ثبت‎نام کردم که دو بار هم قرار بود اعزام شویم که نشد. تا اینکه از اعزام یک گروه ایرانی به کشور عراق با هزینه شخصی مطلع شدم که اقدام کردم و عید نوروز عازم عراق شده و حدود 20 روز هم در عراق بودم اما به دلیل مناسب نبودن شرایط برای جنگیدن برگشتیم.

بالاخره همان دوستی که برای اعزام به سوریه نزدش ثبت‎نام کرده بودم با بنده تماس گرفتند و گفتند ششم خرداد ماه برای اعزام به سوریه آماده باشید که به لطف خداوند توفیق حضور در دفاع از حریم اهل بیت (س) نصیب ما شد.

فارس: همسرتان با رفتن شما به سوریه مخالفت نکردند؟

مسلمی: خیر، همسرم نه تنها مخالفتی نداشتند بلکه تشویق هم می‎کردند و اعتقاد دارند که این کار در راه اسلام است چرا باید مانع شوند. حتی به مسؤول اعزام به سوریه نیز برای رفتنم سفارش می‎کردند که مرا زودتر به سوریه اعزام کنند.

همسرم همچون اُم‎وهب است اگر روزی دشمن سرم را هم بفرستد ایشان بر می‎گرداند.

فارس: نظر مردم سوریه در مورد ایرانی‎ها چه بود؟

مسلمی: افتخار ماست که کشورمان همانطور که مقام معظم رهبری تأکید داشتند هر کجای جهان که ندای مظلومی را بشنود برای کمک حاضر می‎شود و به همین خاطر است که مردم عراق و سوریه احترام بسیاری برای ایرانی‎ها قائل هستند.

در مدتی که در سوریه بودم احترام نیروهای مردمی سوریه اعم از سنی، شیعه، مسیحی و نیروهای ارتشی از ایرانی‎ها ویژه بود و اعتقاد دارند در صورتی‎که حمایت ایران نبود ما نابود می‎شدیم و مقاومت خود را به واسطه ایران می‎دانند.

سوری‎ها معتقدند حافظ اسد درایت عجیبی داشت چون هدف اصلی نابودی رژیم صهیونیستی بود و با وجود سکوت اعراب در جنگ عراق علیه ایران حمایت سوریه وجود داشت که کمک‎های امروز ایران به سوریه نیز نتیجه درایت آن روز حافظ اسد است.

 آنها در ایست و بازرسی‎ها به محض اینکه متوجه ایرانی بودن ما شوند، می‎گویند: «شما دوستان ما هستید و بالای سرمان جای دارید»

با مشاهده این صحنه‎ها به این مسأله پی خواهیم برد که تلاش‎های فراوان دشمن برای ذلیل کردن ایران بی‎فایده بود و هر جایی که وارد می‎شود ایران را در آن کشور مطرح و عشق و محبت ایرانی‎ها را افزون می‎کند.

دشمنان کشورمان ابتدا عراق و صدام را علیه ایران به راه انداختند در واقع صدام یک وسیله بود سپس برای نزدیک کردن خود به مرزهای ایران صدامی را که هشت سال به جان ایران انداخته بودند را به درک واصل کردند حال آنکه الآن دشمن اعتراف می‎کند که با سرنگونی صدام عراق را با دستان خود تقدیم ایران کرده است.

*دفاع از حریم ولایت هدف اصلی مدافعان حرم

فارس: برخی می‎گویند خان‎طومان کجا و حرم حضرت زینب (س) کجا؟

مسلمی: افرادی که اظهارات این چنینی دارند مفهوم حرم را به درستی درک نکردند زیرا هدفمان دفاع از حریم ولایت است که پس از واقعه غدیر باید این حمایت به وجود می‎آمد حال آنکه حمایت نبود و آن انحرافات ایجاد شد.

 امام (ره) و مردم ایران با انقلاب اسلامی که مجدداً ادامه دهنده و وصل کننده ولایت به ولایت‎فقیه بود که اطاعت از ولی‎فقیه را اطاعت از امام غایب می‎دانست، پس از یک هزار و 400 سال این جریان سیاسی را به جای اصلی‎اش برگرداندند.و امروز حضور مدافعان حرم در آن سوی مرزها اعم از سوریه، عراق، یمن و امثال آن برای دفاع از حریم ولایت و لبیک به فرمان ولی است از این رو یک رزمنده با حفاظت در حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) مدافع حرم می‎شود و رزمنده دیگری نیز با حضور در  عراق و یمن مدافع حرم است زیرا حرم به معنای محدوده ولایت و خاندان ولایت است که خواسته اهل بیت (ع) بود.

مدافعان حرم با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای دفاع از حریم ولایت و حرم اهل بیت (ع) در کشورهای مظلوم حاضر شدند.

از طرفی اگر بنا بود به دلیل مدافع حرم بودن تنها در محدوده حرم حضرت زینب (س) باشیم از لحاظ نظامی امری عقلانی نیست زیرا در حال حاضر برای حفاظت از کشورمان و جلوگیری از نفوذ دشمن 2 هزار کیلومتر آن سوی مرزها در حال جنگ هستیم در سوریه هم همینطور است برای حفاظت از حرم باید بعُد و مسافت دفاعی افزایش یابد.

فارس: حضور ایرانی‎ها در سوریه از چه اندیشه‎ای سرچشمه می‎گیرد؟

مسلمی: حضور ایرانی‎ها در سوریه برای حمایت از بشار اسد نیست بلکه برای حمایت از جریان مقاومت است زیرا دشمنان جریان فکری و اسلام اصیل را مورد هجوم قرار داده بود که این جریان پس از یک هزار و 400 سال توسط ایران سر از خاکستر بیرون آورد و همین انتقال ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران بود که دشمن با به کار گرفتن روش‎ها و مکرهای مختلف علیه ایران ناکام ماند.

از طرفی در زمان جنگ عراق علیه ایران تنها کشور حامی ایران، کشور سوریه بود از این رو همه این دلایل عامل حضور و حمایت ایرانی‎ها از سوریه است.

علت دیگر حضور ایران در کشورهای مظلوم سیاسی است زیرا دشمن پس از شکست از ایران به جنگ‎های نیابتی روی آورده است؛ چون مستقیم امکان حمله به ایران را ندارند به  جریان مقاومت که مرکزیت آن به عهده ایران است حمله کردند تا پروبال ایران را قیچی کنند که ایران با حضور در کشورهای همچون سوریه در عین کمک به آنها از نفوذ دشمن به خاک وطن جلوگیری کرده از این رو حمایت و حضورمان در کشورهای منطقه دلایل مختلف سیاسی، دینی و عقلانی دارد.

فارس: به نظر شما بین شهدای دوران دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم چه تفاوتی وجود دارد؟

مسلمی: شهادت در مرز ایران و یا خارج از مرز ایران تفاوتی ندارد زیرا در هر دو دوران رزمندگان برای دفاع از اسلام در جبهه حاضر می‎شدند اما شاید یک تفاوت آن در این باشد که در دوران دفاع مقدس علاوه‎بر جنگیدن برای دین اسلام تعصب به وطن هم وجود داشت اگر چه در عمل کسی نمی‎گفت برای دفاع از وطن به جبهه آمده‎ام همه می‎گفتند برای اطاعت از فرمان امام (ره) در میدان جنگ حاضر شدم حال آنکه الآن جنگ در خارج کشور است و نیروها برای دفاع از اسلام به این کشورها می‎روند و باز هم در فرمان به ولی امر خود، امام خامنه‎ای به آن سوی مرزها رفته‎اند.

امروز وقتی مدافعان حرم با یک عقیده مشترک برای دفاع از خط مقاومت و اسلام می‎جنگند نمود آن بیشتر می‎شود از این رو فرقی ندارد که شهادت در سوریه، یمن و یا عراق باشد؛ البته مدافعان حرم به دلیل شهادت در خارج از وطن از اجر بیشتر و ارزش ویژه‎ای برخوردارند.

*ولایت‎پذیری مردم ؛ عامل افزایش روحیه مدافعان حرم

فارس: کسانی که در ایران هستند چگونه می‎توانند از مدافعان حرم دفاع کنند؟

مسلمی: حرم صرفاً محدود به یک محدوده یا نقطه نیست بلکه دفاع از حریم ولایت است از این رو این افراد با پیروی از ولایت‎، افزایش بصیرت دینی و سیاسی، خودسازی، تقویت ایمان، رعایت تقوا، اصلاح رفتار و کردار و انس با قرآن مدافع حرم باشند.

از آنجایی که تهاجمات ابرقدرت‎ها و شیاطین دنیا به خط اصیل اسلام تمام شدنی نیست مردم به ویژه جوانان با بصیرت سیاسی و خودسازی خود را آماده کنند تا مثل مردم کوفه و یا خواص مردود شده فتنه 88 نشوند.

علاوه‎بر آن مردم بیش از گذشته بر ولایت‎مداری خود بیفزایند زیرا مدافعان حرم در آن سوی مرزها با دیدن و شنیدن ولایت‎پذیری مردم ایران در کار خود استوارتر و محکم‎تر خواهند شد.

یکی دیگر از مواردی که باعث تضعیف روحیه مدافعان حرم می‎شود زمزمه‎ها و تبلیغات منفی است که علیه این حرکت شنیده می‎شود که برخی افراد حضور مدافعان حرم در آن سوی مرزها را نقد می‎کنند در حالی‎که مدافعان حرم در دفاع از حریم ولایت و اطاعت از دستور نائب امام زمان (عج) در میدان نبرد حاضر شدند از این رو پذیرش و درک علت حضور مدافعان حرم نشان دهنده ولایت‎پذیری مردم است که این امر روحیه مدافعان حرم را استوارتر خواهد کرد.

فارس: با آنکه برخی جوانان امروز را با جوانان دوران دفاع مقدس متفاوت می‎دانند چگونه یک جوان دهه 70 به آن بصیرت می‎رسد که در جبهه مقاومت اسلامی حضور می‎یابد؟

مسلمی: بنده با این سخن که جوانان و بسیجیان امروز همانند جوانان و بسیجیان دوران جنگ نیستند، مخالفم. زیرا در دوران دفاع مقدس اطاعت از فرمان ولایت و دفاع از وطن بود در صورتی که امروز برای مدافعان حرم دفاع از وطن مطرح نیست بلکه تنها برای تفکر انقلابی و جریان مقاومت به آن سوی مرزها می‎روند و این سخت‎تر است.

اگر چه ممکن است در جریان تهاجم فرهنگی دشمن و وجود فضاها و ابزارهایی که دشمن برای تیرگی فکر تعبیه کرده کمی از نظر فرهنگی اوضاع به هم ریخته باشد اما عشق به ولایت و شهادت در این فضای آلوده که دشمن از هر راهی برای نابودی تفکر انقلابی و اسلامی استفاده می‎کند، نشان دهنده روحیه قوی جوانان امروز دارد در عین حال که جوانان باید به خودسازی و تزکیه نفس بیشتر توجه کنند.
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار