استاندار گلستان گفت: دولت برای تقویت ساخت و ساز مسکن اهتمام ویژه‎ای دارد چرا که یکی از راه‎های خروج از رکود را بهبود فضای ساخت و ساز می‎داند.

بهبود فضای ساخت‌و‌ساز بخش مسکن در گلستان سبب کاهش رکود می‌شود‌

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو عصر امروز در دوازدهمین جلسه شورای گفت‎گوی دولت و بخش خصوصی به کاهش ساخت و ساز مسکن و ساختمان در گرگان اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش ساخت‌و‌ساز مسکن از سال‎های گذشته از 700 هزار متر مربع به 80 هزار مترمربع در گرگان یک زلزله است.

مسکن

وی علت کاهش ساخت‌و‌سازها را عدم نگاه چند بعدی به توسعه و درآمد شهری اعلام کرد و افزود: در شهرداری‎ها باید هزینه‎های پایدار تنها از زمین و ساخت و ساز تامین نشود.

استاندار گلستان تصریح کرد: تولیدکنندگان ساختمان به دنبال کاهش هزینه‎ها هستند و بخشی از هزینه‎های ساختمان به علت قوانین دولتی است و شاید دولت نیز برای دریافت این هزینه‎ها ناگذیر باشد.

صادقلو با بیان اینکه تولیدکنندگان مسکن در سال‎های اخیر آسیب‎های زیادی را دیدند، گفت: دولت به تقویت ساخت و ساز مسکن اهتمام ویژه‎ای دارد و یکی از راه‎های خروج از رکود را بهبود فضای ساخت و ساز می‎داند.

وی با بیان اینکه مشکلات اجرایی قوانین پیش‎فروش مسکن می‎تواند  از سوی انبوه‎سازان استخراج شود و به نهادهای سیاست‎گذار بالادستی ارائه گردد، گفت: وظیفه‎مندی دستگاه‎های اجرایی و نوع همکاری‎های آنها برای کاهش هزینه‎های مسکن باید اندیشیده شود.

استاندار گلستان درباره اجرای برخی از شیوه‎نامه‎ها اظهار داشت: بخشی از قوانین این شیوه‎نامه‎ها در وزارتخانه‎ها اندیشیده شده است که باید به عنوان تفویض اختیار و یا اصلاخ قانون پیگیری شود.

صادقلو افزود: برای کاهش هزینه‎ها و دغدغه‎ها می‎توان بخشی از مشکلات انبوه‎سازان مسکن را در استان گلستان در کارگروه رفع موانع تولید دنبال کرد.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار