امام جمعه علی آباد کتول: اکران «آس و پاس» متوقف شود

امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه بی توجهی به حریم اهل بیت (ع)عاقبت به خیری ندارد، گفت: ما با اکران فیلم کمدی در دهه آخر ماه صفر به جِد مخالف هستیم. رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قول داده بود اکران فیلم «آس و پاس» در این دهه حزن و اندوه متوقف شود.

بی‎توجهی به حریم اهل بیت (ع) عاقبت بخیری ندارد

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی در واکنش به اکران فیلم کمدی آس و پاس در دهه آخر ماه صفر در علی آباد کتول اهتمام به زنده نگاه داشتن ماه محرم و صفر را ضروری دانست و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند اسلام را محرم و صفر زنده نگاه داشته است و باید این ماه ها را زنده نگاه داشت. اما این زنده نگاه داشتن به چه معناست، آیا به این معناست که فیلم کمدی مانند «آس و پاس» در این روزهای حزن و اندوه اکران شود؟

امام جمعه علی آباد کتول

وی با بیان اینکه عزاداری برای اهل بیت (ع) سنت حسنه ای است که اجداد مومن ما به یادگار مانده، اذعان کرد: مردم مومن ما با این فرهنگ نیکو رشد کرده و دوست دار اهل بیت (ع)  هستند. انقلاب ما تا به حال هم هرچه برکت داشته، زیر سایه همین سنت های خوب و حفظ حرمت اهل بیت (ع) بوده است.

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به ناراحتی مردم عزادار از اکران فیلم های کمدی در این روزها، متذکر شد: بی توجهی به حریم اهل بیت (ع) به طور قطع عاقبت بخیری ندارد، تاکید ما به رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برای توقف اکران این فیلم ها در ایام سوگواری اهل بیت (ع) هم بر همین اساس بوده است. در تماس تلفنی با آقای میردیلمی این مسئله را تذکر دادم و ایشان هم قول داده بودند که اکران این فیلم ها تا پایان دهه آخر ماه صفر متوقف شود.

 موسوی حرکت خلاف جهت حسنه و عمومی جامعه را کاری نادرست دانست و تاکید کرد: کسی که عشق به اهل بیت (ع) داشته باشد، هیچگاه حاضر نیست در روزهای حزن این بزرگواران برنامه شادمانی به پا کند.

وی خاطر نشان کرد: ما در تقویم ایام شادمانی زیادی داریم، چرا باید آن ایام شاد را فراموش کنیم و در چنین موقعیتی که مردم به تَبع امام زمان (عج)، عزادار اهل بیت (ع) هستند و دلشان شکسته است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود متولی فرهنگ بوده به اجرای برنامه های شادمانه و اکران فیلم های طنز روی آورد.

 امام جمعه علی آباد کتول در پایان تاکید کرد: ما به جِد با اکران فیلم های کمدی در ایام سوگواری اهل بیت (ع) مخالف هستیم، تذکر هم داده ایم که اگر اکران فیلم های کمدی در این ایام حزن و اندوه ادامه یابد، برخورد قاطعی می کنم.


منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار