تعهدی برای ساخت بیمارستان جلین نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در نشستی خبری از سفر قریب الوقوع وزیر بهداشت به استان و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی خبر داد و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

 شهرک سلامت گرگان جانمایی شد/ حقوق عقب مانده پرسنل 5 آذر ارتباطی به پروژه عمرانی این بیمارستان ندارد

به گزارش گلستان24،تقی ریاحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از سفر قریب الوقوع وزیر بهداشت به استان خبر داد و گفت: پروژه های مهمی تعریف شده است که با حضور وزیر برخی از آنها کلنگ زنی و رونمایی خواهد شد.

وی افزود: طی سه سال گذشته حدود 1000 تخت به تخت های بیمارستانی استان وارد شده که با احتساب اینکه برخی از آنها جایگزین تخت های قبلی شدند در مجموع 800 تخت به تعداد تخت های استان اضافه شد.

ریاحی با بیان اینکه بیمارستان های 5آذر، طالقانی و شهدای گنبدکاووس نیاز به افزایش تخت دارند، خاطرنشان کرد: حدود 700 تا 800 تخت جدید دیگر نیز برای افزایش در بیمارستان های استان در پروژه های آینده تعریف شده است.

احداث ساختمان جدید بیمارستان 5آذر ارتباطی با معوقه پرسنل ندارد/ افزایش حدود 300 تخت در اورژانس ترومای 5آذر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از احداث ساختمان جدید در بیمارستان 5آذر و تخریب ساختمان اورژانس و مرکز آموزشی فعلی این بیمارستان خبر داد و ابراز کرد: این ساختمان جدید حدود 250 تا 300 تخت جدید(در حد یک بیمارستان دیگر) به ظرفیت این بیمارستان اضافه می کند.

وی در پاسخ به شائبه برخی کارکنان این قسمت که کارانه عقب مانده نیز دارند، متذکر شد: این ساختمان در پنج تا شش طبقه ساخته خواهد شد که از پروژه های وزارت بهداشت در حوزه عمرانی است و قاب تعمیم به حوزه پرسنلی آن بخش نیست.

ریاحی تأکید کرد: ممکن است این شائبه در تنگناها برای کارکنان ایجاد شود، کارانه پرسنل از محل درآمد بیمارستان است که بخش اعظمی از آن از بیمه دریافت می شود و بعلت عدم پرداخت بیمه چند ماه از کارانه پرسنل معوقه مانده است اما این مسئله ارتباطی با پروژه های عمرانی تعریف شده از وزارت بهداشت ندارد، ما با توجه به کمبود تخت بیمارستانی چاره ای جز اجرای پروژه های اینچنینی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از ساخت یک بیمارستان اطفال جدید نیز در شهرستان گرگان خبر داد و افزود: افق زمانی انجام این پروژه ها تا پایان سال جاری است.

خبر مسرت بخش دیگر ریاحی ایجاد مرکز روانپزشکی در گنبدکاووس و گرگان، ایجاد چهار مرکز دیالیز جدید در گرگان، گنبدکاووس، گالیکش و مراوه تپه و ایجاد بیش از 80 پروژه بهداشتی جدید در چند هفته آینده بود.

جانمایی شهرک سلامت گرگان در شمال شهر به مساحت  55 هکتار

وی همچنین در خصوص احداث شهرک سلامت گرگان که مدتی پیش بسیار خبرساز شده بود، گفت: تقریبا احداث این شهرک با انتخاب زمینی به مساحت 55 هکتار در شمال شهرستان گرگان نهایی شده و بزودی اقدام خواهد شد.

هیچ زمینی از جلین تحویل دانشگاه علوم پزشکی نشده است/ تعهدی برای احداث بیمارستان جلین ندایدم

ریاحی به پرسشی در رابطه با ادعای مردم جلین مبنی بر قول این دانشگاه برای احداث بیمارستان 1000 تخت خوابی جلین و انتشار برخی اسناد از طرف برخی اهالی این شهر در چند رسانه نیز پاسخ داد و متذکر شد: ما نگاهمان ایجاد شهرک سلامت فارغ از نگاه های قشری و جناحی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در خیلی از مکان های شهر خیرینی به دانشگاه زمین تحوی داده اند، در این مدتی که من ریاست دانشگاه را بر عهده دارم و حتی ریاست پیشین زمینی از جلین تحویل دانشگاه نشده است.

 وی تصریح کرد: ممکن است بازدید و یا پیش بینی هایی در گذشته صورت گرفته باشد بنده هم ممکن است از مکان های مختلفی بازدید کرده باشم اما این به معنای انعقاد صحبت و یا تحویل زمین نیست، ما در این زمینی نه تعهدی به کسی دادیم و نه زمینی تحویل گرفتیم.

ریاحی با بیان اینکه برپا کردن تابلوی بیمارستان 1000 تخت خوابی جلین یک اقدام غیرقانونی و غیرحرفه ای بود، گفت: اگر مردم شریف شهر جلین قصد عمل خیر دارند مانند دیگر واقفین به مجمع خیرین مراجعه کرده و مسیر را از طریق ادبیات امور خیریه طی کنند.

پرسنل بیمارستان صیاد که حقوق معوقه دارند نیروهای شرکتی هستند

ریاحی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بیمه نبودن برخی پرسنل بیمارستان صیاد نیز اینچنین پاسخ داد: بخشی از نیروها حتی نیروهای تخصصی در سال 94 به صورت شرکتی جذب شدند چرا که دولت اجازه جذب و استخدام به ما نمی داد، پرداخت مطالبات این نیروها نیز از طریق همان شرکت پرداخت می شود که البته برای ساماندهی این نقیصه برنامه داریم.

منبع:پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار