سردار صادقی در اختتامیه اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان:

فرمانده سپاه نینوا گلستان گلستان در مراسم اختتامیه نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان به رشادت های مردم گلستان از آغاز نهضت انقلاب اسلامی تا کنون اشاره کرد و گفت: درب جهاد و شهادت به روی گلستان باز است.

درب جهاد و شهادت به روی گلستان باز است/ تقدیم 3هزار و 674 شهید بسیجی، ارتشی و نیروی انتظامی از گلستان

درب جهاد و شهادت به روی گلستان باز است/ تقدیم 3هزار و 674 شهید بسیجی، ارتشی و نیروی انتظامی از گلستان

به گزارش گلستان24، سردار رحمت الله صادقی، فرمانده سپاه نینوا گلستان در مراسم اختتامیه نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان که در محل نمایشگاه های دائمی استان در حال برگزاری است، گفت: درود بر شهیدان جهاد و پایداری که با بصیرت و ایمان راسخ در صحنه های انقلاب اسلامی جانانه حاضر شده اند و با جان و مال و همه هستی به دفاع از نظام پرداختند و طلایه دارن عرصه جهاد و شهادت شده اند، درود خداوند بر آنان بویژه 4000 شهید استان گستان.

وی افزود: خاک پای خانواده های معزز شهیدان طوطیای چشم ماست، استان گلستان با جمعیت یک میلیون و 900هزار نفری که 60 درصد اهل تشیع و 40درصد اهل تسنن هستند با اقوام مختلف زیر سایه نظام اسلامی و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری با هم به تلاش و معاش مشغولند که 600 شهید اهل سنت مصداق بارز این مدعاست.

سردار صادقی خاطرنشان کرد: مهمترین سرفصل این استان از سال 1342 آغاز می شود که مردم این دیار با رهبری امام به نهضت اسلامی پیوستند و حماسه های بزرگی آفریدند که مهمترین آن قیام 5 آذر است که به تازگی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ثبت در تقویم ملی رسیده است.

وی ادامه داد: مردم گلستان در همه پرسی جمهوری اسلامی به مقابله با تجزیه طلبان پرداختند و با صلابت از نظام دفاع کردند، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی مردم با بصیرت این منطقه همواره گوش به فرمان ولی خود بوده و هستند چنانکه در سال 60 در مقابل منافقین مردانه ایستادند.

فرمانده سپاه نینوا اظهار کرد: دلاورمردان استان گلستان با حضور در مناطق عملیاتی نقش پررنگی در دفاع از نظام ایفا کردند، لشکر30 پیاده و لشگر 25 کربلا نامی نیک از خود به یادگار گذاشتند.

سردار صادقی ابراز کرد: گرچه سالیان درازی از پایان دفاع مقدس می گذرد لکن به فضل الهی درب جهاد و شهادت به روی گلستان باز بوده است و شهدای زیادی در در عرصه های تروریستی و دفاع از مرزها تقدیم شده که اخیرا 49 شهید در فاجعه منا و 10 شهید دلاور مدافع حرم را در سوریه و عراق محضر حضرت حق تقدیم کردند.

وی اعام کرد: از 4000 شهید استان 2هزار و 333 شهید بسیجی و سپاهی، 277 شهید نیروی انتظامی، 66شهید ترور، 49 شهید فاجعه منا و 1275 شهید ارتشی بودند.

فرمانده سپاه نینوا گستان از دیگر طرح ها به انجام سرگذشت پژوهی و تکمیل پرونده برای 3329 شهید استان در قالب 445هزار برگ سند،  تالیف 117 کتاب در قالب تاریخ، شعر، داستان و خاطره و رمان اشاره کرد.

وی تولید طرح های پژوهشی، تولید برنامه های تلویزیونی، تولید برنامه های رادیویی، یادواره های شهدا، هدیه بسته های معیشتی به 4000 خانواده نیازمند در روز شنبه، برگزاری جشنواره می ایثار و شهادت، برگزاری کرسی های آزاداندیشی در سطح دانشگاه ها، برگزاری المپیاد ورزشی، مصوب نمودن زمین برای دهکده مقاومت، طراحی یادمان شهدای گمنام در 15 نقطه را از جمله برنامه های محوری این اجلاسیه در طول یک سال گذشته خواند.

سردار صادقی: باید اعتراف کنیم حق شهدا بیش از اینهاست و آنچه انجام شده است در برابر اسطوره های پایداری ناچیز است.

انتهای پیام/


منبع : پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار