مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان:بازار فروش حلقه مفقوده کار بانوان

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان بر لزوم حمایت از مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: حلقه مفقوده زنجیره کار بانوان در بازار فروش است.

مشاغل خانگی باید حمایت شود

 به گزارش گلستان24، کلثوم غفاری ظهر امروز در نشست با زنان فرهیخته استان گلستان که با حضور فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از مشاغل خانگی، صنایع دستی، حمایت از استعدادهای بومی، محلی، منطقه‎ای و قومی جزو اولویت‎های حوزه بانوان است تلاش ما این بوده که بانوان بتوانند با حمایت دستگاه‎های اجرایی مشغول به یک کار اقتصادی شوند و از طریق تولیدات خانگی و در کارگاه‎های کوچک به معیشت خانواده و اقتصاد کشور کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در تعاونی تولیدی بانوان رتبه نخست را در کشور دارد، تصریح کرد: بانوان باید برای فروش محصولات و تولیدات مورد حمایت قرار بگیرند با پیدا کردن مراکز فروش می‎توان مشکل بزرگی را از پیش ‎روی این قشر برداشت.

خبرگزاری فارس: مشاغل خانگی باید حمایت شود/ بازار فروش حلقه مفقوده کار بانوان

*باید سلامت بانوان مورد توجه باشد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به لزوم حمایت از سازمان‎های مردم نهاد بیان کرد: سال گذشته 170 سازمان مردم نهاد بر اساس تفاهم‎نام با معاونت زنان ریاست‎جمهوری از آموزش‎های تخصصی بهره‎مند شدند.

غفاری؛ سلامت بانوان را موضوعی جدی و مهم دانست و گفت: باید در کنار مشاغل خانگی موضوع سلامت بانوان مورد توجه جدی قرار بگیرد و از این مهم نباید غافل شد.

وی افزود: حضور بانوان در اجتماع برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که همانا عدالت، مساوات در تمام شئون اجتماع است مورد هدف بوده و در این راستا تلاش می‎شود.

غفاری با اشاره به اینکه استان گلستان رنگین کمان اقوام است، افزود: اقوام مختلف با همگرایی و همدلی در همه صحنه‎ها حضوری فعال دارند اما گوناگونی اقوام در جامعه متاسفانه به دلیل حداقل امکانات و آموزش گاهی استان را دچار آسیب‎هایی کرده است و تا امروز تلاش مسؤولان و مدیران استان این بوده تا با حداقل‎های موجود به سمت مطلوب حرکت کنیم.

*صنایع نیز در استان گلستان وضعیت خوبی ندارد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: با توجه به شرایط بد اقتصادی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‎کند و استان گلستان نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در معرض نارسایی و نقص‎هایی قرار دارد باید این استان مورد توجه قرار بگیرد.

غفاری با اشاره به اینکه استان گلستان یک استان کشاورزی است، گفت: باید تغییر رویه‎هایی در بخش کشاورزی اعمال شود صنایع نیز در استان گلستان وضعیت خوبی ندارد که این بخش نیز باید حمایت شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان بر لزوم حمایت از مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: حلقه مفقوده زنجیره کار بانوان در بازار فروش است.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار