وحدت حول محور رهبری را تقویت کنیم

امام جمعه سابق گنبدکاووس با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی عاشق رهبر معظم انقلاب بود، گفت: باید وحدت و انسجام مردم را حول محور رهبری تقویت کنیم.

همسنگر آیت‌الله هاشمی: آقای هاشمی عاشق رهبری بود

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام محمد حسین سبحانی ظهر امروز و در مراسم رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد قائمیه گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به اینکه فقدان حضور این شخصیت برجسته انقلاب برای همه ما دردناک است، اظهار کرد: هنگامی که یک فقیه عالِم و مومن از دنیا می‌رود فرشتگان الهی، آسمان و قطعات زمینی که بر روی آن عبادت کرده است برای او گریه می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از مصادیق بارز فقهای عالم و مومن در امت اسلامی بود، افزود: با رحلت ایشان بنا بر روایت دینی، خطر و حفره‌ای در دیواره اسلام به وجود می‌آید که هیچ چیزی جای آن را پر نخواهد کرد به ویژه اینکه ایشان بدون تردید پرسابقه‌ترین یار رهبر معظم انقلاب در طول 6 دهه مبارزه و همسنگری با ایشان بوده‌اند.

امام جمعه سابق گنبدکاووس با اشاره به پیام پرمعنای رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: ایشان آقای هاشمی را یکی از مجاهدین و مبارزان باسابقه در دوران مبارزات انقلابی علیه رژیم شاهنشاهی دانسته و بر دوستی و همراهی با خود در 59 سال گذشته تاکید کردند.

سبحانی با تاکید بر اینکه برخی سال‌هاست در تلاش بودند تا میان این خدمتگزار به انقلاب با رهبری اختلاف ایجاد کنند، ادامه داد: آیت‌الله هاشمی در برابر شیطنت‌ها بارها گفتند که عاشق رهبر معظم انقلاب هستند و یادم هست که یک بار گفتند ایشان همواره و برای همیشه در قلب من جای دارند.

وی با اشاره به روایات نقل شده از ائمه اطهار (ع) مبنی بر اینکه اسلام یک قلعه‌ای است که نگهبان و حراست‌کننده از این قلعه بدون تردید علما و فقهای اسلام هستند، اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بدون تردید یکی از بزرگترین سنگربانان انقلاب و ارزش‌های اسلامی در این سال‌ها و دهه‌ها بودند.

خبرگزاری فارس: آقای هاشمی عاشق رهبری بود/ وحدت حول محور رهبری را تقویت کنیم

امام جمعه سابق گنبدکاووس با اشاره به اینکه این فقها و علما بودند که اسلام را تا به امروز نگاه داشته‌اند و به ما رسانده‌اند، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب و در زمان جنگ هم خیلی‌ها در داخل و خارج کمر بسته بودند تا نظام و انقلاب ما را از بین ببرند و در برابر امام راحل نیز ایستادگی و مخالفت کنند که این جا آقای هاشمی بود که از انقلاب و امام به کمک فقها و علمای دیگر از جمله رهبر معظم انقلاب حمایت کردند.

سبحانی با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی همواره در برابر امام راحل و مقام معظم رهبری خاضع و تابع بودند، تاکید کرد: رفتار ایشان تا آخرین لحظات عمرشان در حمایت از امام راحل و رهبر معظم انقلاب باعث شد توطئه‌های انگلیس و آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب و اختلاف‌افکنی در کشور خنثی شده و دشمن نسبت به ایجاد شکاف میان مردم و نظام ناامید شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ آقای هاشمی با قاطعیت و شجاعت فرماندهی جنگ را برعهده گرفتند، افزود: شهید هاشمی‌نژاد بارها بر مدیریت ایشان در کنار تدابیر شهید صیاد شیرازی در کمک به رزمندگان و خروج از شرایط بحرانی تاکید می‌کردند که شاید موضوع کمک به شهید چمران در همان ابتدای انقلاب و قائله پاوه یکی از مهم‌ترین آنها باشد.

امام جمعه سابق گنبدکاووس با تاکید بر اینکه امروز باید بیشتر و عمیق‌تر در کنار رهبری باشیم و وحدت و انسجام جامعه را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: امام راحل بعد از شهادت فرزندشان سید مصطفی، آن را از الطاف خفیه الهی دانستند و چه بسا که شاید رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم یک حکمت الهی و برای کمک به انقلاب و وحدت بیشتر و انسجام و صمیمت بیشتر ملت بوده باشد چرا که وجود ایشان همواره برای انقلاب برکت داشت.

سبحانی از تلاش وزیر بهداشت و تیم پزشکی نیز که تمام تلاش را برای احیای ایشان متقبل شدند تشکر کرد و گفت: آقای هاشمی تا جایی که یادم هست ورزشکار نیز بودند و روزانه مقداری ورزش می‌کردند و این رحلت ناگهانی همه دوستداران انقلاب را شوکه و منقلب کرده است.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار