امام جمعه کردکوی: امروز ایران علاوه‎بر امنیت از اقتدار برخوردار است

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه آیت‎الله هاشمی شخصیتی چند بعدی و جامع داشت، گفت: اگر 10 بُعد برای ایمانِ کامل لازم باشد هاشمی از تمامی ابعاد لازم برای ایمان کامل برخوردار بود.

شخصیت آیت‎الله هاشمی چند بُعدی و جامع بود

به گزارش گلستان24،​ مراسم بزرگداشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر دیروز با حضور مردم و مسؤولان شهرستانی در مسجد جامع شهرستان کردکوی برگزار شد.

معاون فرماندار کردکوی در ابتدای این مراسم با تسلیت رحلت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: این مراسم‎ها تجلیل از شخصیت ارزشمندی است که وفاداری، صداقت، تدبیر و عقلانیت خود را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نمایش گذاشته است.

حسین احمدی با بیان اینکه آیت‎الله هاشمی ثمره ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یادگار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری بودند، افزود: نام آیت‎الله هاشمی بر تارک انقلاب و نظام خواهد درخشید.

امام جمعه کردکوی نیز در ادامه این مراسم با تسلیت درگذشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: لطف و زیبایی این مجلس آن است که همه مردم با آیت الهی و حجت خداوند و شخصیت انقلابی، علمی و اجتهادی آیت‎الله هاشمی آشنا هستند.

خبرگزاری فارس: شخصیت آیت‎الله هاشمی چند بُعدی و جامع بود/ امروز ایران علاوه‎بر امنیت از اقتدار برخوردار است

حجت‎الاسلام موسی شاعری با بیان اینکه خداوند در آیاتی از قرآن کریم سیمای مومن صادق، واقعی و مجاهد فی سبیل‎الله را ترسیم کردند، گفت: خداوند در آیه 15 سوره حجرات فرمودند:«مؤمنان واقعی کسانی هستند که به خدا و رسول او ایمان آوردند و بعداً هیچ‎گاه شک و تردیدی به دل راه ندادند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند. اینان به حقیقت راستگو هستند.»  

وی با بیان اینکه به گفته رسانه‎ها بعد از رحلت امام راحل تشییع به زیبایی مراسم تشییع آیت‎الله هاشمی وجود نداشته است، بیان کرد: همانطور که خداوند در آیه 62 سوره نور فرمودند:« إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ یَذْهَبُوا حَتَّى یَسْتَأْذِنُوهُ...» یک حکومت و نظام نیاز به اجتماع و حضور در صحنه دارد تا کارا باشد که حضور مردم متعهد و قدرشناس ایران در مراسم تشییع آیت‎الله هاشمی مصداق همان امر جامع است که در امورات صرفاً به خود فکر نکرده و جامعه، نظام و مردم را نیز در نظر می‎گیرند.

 امام جمعه کردکوی با بیان اینکه آیت‎الله هاشمی که به کنار امام راحل و لقاء‎الله پیوست شخصیت چند بعدی و جامعی داشت، افزود: اگر 10 بعد برای ایمان کامل لازم است هاشمی از تمامی ابعاد لازم برای ایمان کامل برخوردار بود.

شاعری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی قرآن‎پژوه بود، ابراز کرد: او طی دوران حیات 100 جلد کتاب، 20 جلد کتاب تفسیر راهنما، و همچنین 50 جلد مفاهیم و تفسیر قرآن با سبک جدید و ابتکاری نوشته است و با وجود آن همه تازیانه‎ها و شکنجه‎ها شب و روز مشغول نوشتن کتب قرآنی بود.

وی با بیان اینکه چه کسی جرأت می‎کند که هاشمی را از انقلاب منحرف کند، یادآور شد: انقلاب اسلامی میراث هاشمی رفسنجانی و امثال هاشمی‎هاست.

امام جمعه کردکوی با اشاره به اینکه آیت‎الله هاشمی ماندنی است، اضافه کرد: خداوند سینه کسانی را که می‎خواهد در خدمت اسلام قرار دهد را همچون دریا فراخ می‎کند همانطور که آیت‎الله هاشمی برابر شکنجه‎ها و تازیانه‎ها مقاومت و صبر پیشه کرد.

شاعری در بخش دیگر از سخنانش اظهار کرد: اگرچه در کشور کمی از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه‎ایم همانطور که در کشورهای دیگر نیز وجود دارد اما به لطف خداوند، رهبری مقام معظم رهبری و تلاش و فداکاری نهادهای امنیتی در آرامش و امنیت زندگی می‎کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ایران علاوه‎بر امنیت از اقتدار برخوردار است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از عزت بالایی برخوردار است و مردم او را بسیار عزیز می‎شمارند، از این رو با عزتی که انقلاب دارد لرزش پایه‎های انقلاب ممکن نیست.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار