مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر همه ملت‎های مسلمان ایران، سوریه و عراق دارند و در این مسیر شهدای فاطمیون و رزمندگان ایرانی در سوریه گل کاشتند و عظمتی بزرگ خلق کردند.

شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر همه ملت‎های مسلمان دارند

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام نورلله ولی‎نژاد پیش از ظهر امروز در اجتماع مدافعان حرم اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که در ایام دهه فجر که با  میلاد با سعادت حضرت زینب (س) متقارن شده گرد هم آمدیم و اجتماع مدافعان حرم را شکل دادیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مداح آل البیت (ع) حاج اسماعیل مفیدی تصریح کرد: این پیر غلام اهل البیت (ع) برای اهل بیت (ع) مدیحه سرایی می‎کرد و تعلق خاطر خاصی به حضرت زینب(س) داشت و عمری برای این بانوی بزرگ اسلام مداحی کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) وقتی از مکه به مدینه آمدند، مدینه به هم ریخته‎ای بود و آن چیزی که امروز از آن به عنوان مدینه یاد می‎شد وجود نداشت.

ولی‎نژاد ابراز داشت: در مدینه هر کسی زورش بیشتر بود قلدری می‎کرد  و به قبیله‎ای دیگر و یا خانه‎ای دیگر حمل می‎کرد و شترهایشان و اموالشان را به غارت می‎برد.

وی یادآور شد: فرهنگ مدینه در قبل از هجرت پیامبر (ص) به مدینه به گونه‎ای بود که هر کسی پسری بیشتری داشت به آن ثروتمند می‎گفتند و هر کسی دختر داشت آن را ذلیل و سرافکنده بر می‎شمردند و فرهنگ کمک به مستضعفین و عیادت وجود نداشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان داشت: در مدینه یک فضای بی‎رحمانه‎ای حاکم بود که هر کسی زورش بیشتر بود بر دیگری می‎تاخت و زمانی که پیامبر (ص) به مدینه آمدند رفته رفته فرهنگ مدینه تغییر پیدا کرد.

ولی‎نژاد با بیان اینکه پس از تغییر و تبدیل شدن مدینه به مدینه فاضله عده‎ای از عقلا و بزرگان شهر مدینه نزد پیامبر (ص) رفتند و خواستند به طریقی از ایشان قدردانی کنند، گفت: در این زمان آیه‎ای به پیامبر نازل شد و پیامبر (ص) به مردم گفت که پیامبران حق و مزدی از مردم نمی‎گیرند ولی من پیامبر اسلام (ص) بر اساس آیه قرآن حقی بر گردن شما دارم و آن مودت با اهل البیت من است.

وی بیان داشت: همه علمای اسلام بر این موضوع صحه می‎گذارند که حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) و فرزندانشان شامل این آیه قرآن و « ذی القربا » پیامبر (ص) هستند.

خبرگزاری فارس: شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر همه ملت‎های مسلمان دارند

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: امروز به واسطه این آیه ملت بزرگ سوریه، عراق و پاکستان و خیلی از ملت‎های بزرگ اسلام سربلندی می‎کنند و مدافع حرم آل البیت (ع) شدند و در راه دفاع از حرم شریفین در عراق  و سوریه به شهادت می‎رسند تا سفارش پیامبر اسلام (ص) بر روی زمین نماند.

ولی نژاد ادامه داد: شهدای مدافع حرم مقام بالایی دارند دفاع از حرم و محبت اهل بیت (ع)  و عشق به این خاندان منجر به این مسیر شده و  در روایت داریم کسی که  با عشق به اهل البیت (ع) بمیرد شهید است و قطعا کسی که شمشیر و سلاح بر دست می‎گیرد و دفاع می‎کند از این حرم جایگاه بالایی دارد.

وی گفت: شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر همه ملت‎های مسلمان ایران، سوریه و عراق دارند و در این مسیر شهدای فاطمیون و رزمندگان ایرانی در سوریه گل کاشتند و عظمتی بزرگ خلق کردند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار