معاون رئیس جمهور در گرگان:کسی از مشکلات دولت خبرندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون رئیس جمهور با بیان این که کسی از مشکلات دولت خبرندارد گفت: از ظرفیت تبصره ۳۶ پاداش فرهنگیان پرداخت می شود.

پاداش فرهنگیان پرداخت می شود
 
 

به گزارش گلستان24،محمد باقر نوبخت پیش از ظهر پنجشنبه، در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، اظهار کرد: در نظام اداری دولت وقتی رئیس جمهور وعده می کند سازمان برنامه بودجه موظف به اجرای آن است و هر قصوری انجام شود باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: ما هم در مجموعه سازمان نهادی را طراحی کردیم که پیگیر مستمر تعهدات سفر ریاست جمهور است.

معاون رئیس جمهور با بیان این که گلستان استانداری فهیم، پیگیر و پی جو دارد و مرتب طرح ها را پیگیری می کند، گفت: دولت با یک پدیده ای مواجه شد که اگر تمهیدات لازم را نمی دیدیم ممکن بود منجر به یک خلف وعده بزرگ شود.

وی با بیان این که در مسائل مالی برخی منابع درونزا و برخی برونزا است، اظهار کرد: افت و خیز قیمت نفت در بازارهای جهانی از مسائلی بود که خارج از اراده ما شکل گرفت.

نقش سیاسی بازی دشمن در کاهش قیمت نفت

وی ادامه داد: سیاست در قیمت نفت بخصوص از سوی بدخواهان انقلاب اسلامی تاثیر داشت و باعث روند نزولی قیمت آن شد تا جایی که به نزدیک ۲۵ دلار هم رسید.

نوبخت تصریح کرد: در شهریور ماه دیدیم که موانعی در مسیر راه ایجاد شده به همین دلیل لایحه ای را به مجلس بردیم و نمایندگان هم بسیار واقع بینانه دولت را کمک کردند و توانستند امکانی را به ما بدهند که ما هرچند با تاخیر، اما از ۱۴ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی گندم حتی یک نفر هم جا نماند.

وی با بیان این که منابع درآمدی کشور طی سال های ۹۰ و ۹۱ حدود ۱۲۰ میلیارد دلار بود، گفت: امروز ۶۸.۵ هزار میلیارد تومان درآمد نفت است که با قیمت دلار سه هزار تومان، کل در آمد ما ۲۳ میلیارد دلار می شود. یعنی درآمد ما از ۱۲۰ میلیارد دلار به ۲۳ میلیارد دلار رسیده است، حال بررسی کنید چگونه توانستیم با مشکلات کشور را مدیریت کنیم و این کار یک هنر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: در سال ۹۱ قیمت خرید تضمینی گندم ۴۰۰ تومان بود اما امروز هزار و ۲۶۷ تومان است که برای ما هزار و ۳۰۰ تومان تمام می شود در حالی که خرید آن از خارج ۸۰۰ تومان تمام می شود.

وی از آمادگی بورس برای صادرات گندم خبرداد و افزود: خرید گندم از چهار هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ به ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید. با وجود مشکلات درآمدی از ظرفیت تبصره ۳۶ استفاده وهمه مبلغ را پرداخت کردیم. از همین ظرفیت هم پاداش فرهنگیان را هم پرداخت می کنیم زیرا ما دولت راستگویانیم و اگر حرفی بزنیم عمل می کنیم.

وی تاکید کرد: کسی نمی داند چه مسائلی بر ما می گذرد اما مجبوریم لبخند بر لب داشته باشیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

دیدار محمدباقر نوبخت با آیت الله نورمفیدی

 

نوبخت در ادامه با بیان این که طرح تحول سلامت این پیام را داشت که هزینه از جیب مردم کم شود و در عین حال خدمات بهبود یابد، اضافه کرد: سالانه چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای این که پزشک در بیمارستان بماند یا بیمار از بیرون نخ بخیه نخرد باید پرداخت شود.

وی از وجود بیش از ۵.۵ میلیون نفر بدون دفترچه بیمه در کشور خبرداد و گفت: این افراد به علت مشکلات مالی حتی یک دفترچه نداشتند تا برای سلامت خود اقدام کنند لذا دولت موظف کرد ۵.۵ میلیون نفر بیمه سلامت داشته باشند، اما بیمه سلامت ۱۱ میلیون نفر را بیمه کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: ما به اندازه ۵.۵ میلوین نفر دفترچه رایگان آماده کردیم اما دیدیم در برخی موارد همپوشانی داریم. لذا یک بخش از مشکلات بیمه سلامت که می گوید دولت بدهی دارد این است.

نقش افزایش ارزش خدمات پزشکی در طرح تحول سلامت

وی مشکل دیگر بخش سلامت را ارزش نسبتی خدمات معرفی کرد و افزود: تعرفه ها به هر دلیلی چندین سال تغییر نکره بود و وزارت بهداشت می گفت اگر تعرفه ها را واقعی نکنیم مشکل زیر میزی خواهیم داشت.

نوبخت ادامه داد: هشت هزار میلیارد تومان به بیمه ها بدهی داشتیم لذا از تبصره ۳۷ حدود هشت هزار میلیارد تومان مجوز گرفتیم. تا پول ها برسد با استفاده از ظرفیت اسناد بخشی از بدهی پرداخت می شود. تا الان پنج هزار میلیارد تومان پرداخت شده و سه هزار میلیارد تومان دیگر هم رئیس جمهور دستور داده با سرعت پرداخت شود.

وی تاکید کرد: دولت حاضر شده قرض کند و از بازار بورس منابع را تامین کند ولی بدهکار نباشد. همین الا ۱۰ هزار میلیارد تومان از بودجه خود را باید بدهیم تا پولی که پارسال گرفتیم را پس دهیم. توفیق ما برای خدمت در شرایطی بسیار بسیار سخت انجام می شود اما باید با لب خندان باشیم.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار