امام جمعه گنبدکاووس

امام جمعه گنبدکاووس گفت: ضعف ما در عمل‌گرایی است و بدنه دولت وارفته است و مهم‌ترین مسئله‌ای که رئیس جمهور آینده باید در نظر بگیرد انسجام در عمل‌گرایی است.

جبهه مردمی انقلاب اسلامی به صورت فراحزبی فعالیت می‌کند

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام محمود ترابی درباره فعالیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جبهه مردمی مجموعه نیروهایی که همسو با انقلاب اسلامی هستند که بخشی از جهت گیری مردم و افکار عمومی را از پایین به بالا برسانند چیزی شبیه تهذب است نه حزب گرایی و یک نوع تشکل جمع گرایی که ارزش‌مدارانه و ارزش‌گرایانه می‌خواهند به وحدت برسند.

 

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس افزود: جامعه هدف همه مردم با ارزش‌های خاص که در عین حال تاثیرگذاری سبب می‌شوند جهت‌گیری کلی محفوظ بماند و این گروه در بخشی که مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است با بدنه و نظرات مردم در مرحله مقدماتی 21 نفر ثبت‌نام شدند و با مشاوره در اوایل فروردین به 10 نفر به اجماع خواهند رسید تا جهت‌گیری ارزشی را در جامعه رواج دهند و به نمایندگی یک نفر را انتخاب خواهند کرد.

وی تصریح کرد: درباره فعالیت این گروه در شورای شهر اطلاعی ندارم اما در مورد انتخابات ریاست جمهوری قرار است از شهرهای متفاوت تعداد متفاوتی که در شهرهای کوچک 2 نفر و در شهرهای بزرگ بالای 100 هزار نفر 5 نفر انتخاب شوند و در شورای مرکزی رای دهند تا جبهه فرهنگی و مردمی همکاری کنند.

وی اظهار کرد: این 10 نفر انتخاب شده استعفا نامه‌ای را امضا خواهند کرد که در مرحله نهایی که به یک نفر اجماع کنند، فردی عذر و بهانه‌ای بر عدم کنار کشیدن نیاورد.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: در جبهه مردمی یک نوع مردم‌گرایی و دموکراسی هدایت شده است و به این شکل نیست که هر فردی در این جبهه وارد شود و از طرفی هم افراد خاصی نیستند بلکه افرادی که تائید می‌شوند فعالیت می‌کنند و این اعضا در 3 مرحله افزوده خواهند شد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: بخشی از این بدنه در انتخابات فعالیت دارند اما قرار است به شکل فراحزبی و بصورت تشکل یا جبهه‌گرایی ادامه داده و به تشکل کشوری و سراسری تبدیل شوند.

وی درباره اجماع اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر می‌رسد که اصولگرایان به اجماع می‌رسند و بیشتر چهره‌های اصولگرا همراهی و پشتیبانی خود را اعلام کردند و اگر به اجماع نرسند اتفاقی می‌افتد که همیشه افتاده و مردم به همه امور واقفند و مسیر خود را می‌روند، امیدواریم فردی انتخاب شود که در مسیر رهبری و شهدا باشد و اهل اقدام و عمل واقعی باشد.

ترابی امام جمعه گنبد

بدنه دولت وارفته است و ضعف ما در عمل‌گرایی است

حجت الاسلام درباره مهم‌ترین دغدغه‌ای که باید رئیس جمهور آینده مورد توجه قرار دهد اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که رئیس جمهور آینده باید در نظر بگیرد انسجام در عمل‌گرایی است، ضعف ما در عمل‌گرایی است و بدنه دولت وارفته است و به مانند طناب بسیار بلندی می‌ماند که اگر آن را تکان دهید ته آن حرکتی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل رفع مشکلات عمل‌گرایی است، افزود: انقلاب اداری ما نیاز به یک فرد جسور و شجاع دارد که اقدام و تصمیم‌گیری را به بدنه کاری وارد کند، متاسفانه ضعف در گروه سیاسی، کارمندان است که در تئوری خیلی حرف می‌زنند اما وقتی نوبت به عمل می‌رسد نمی‌دانند از کجا باید آغاز کرد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس درباره برگزاری اجلاسیه نماز در گنبدکاووس هم گفت: اگر بتوانیم فضا را به سمت نماز پیش ببریم و تغییر دهیم گرایش مردم نیز بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام ترابی افزود: این سمینارها برای به روزرسانی افکار عمومی است و هرگاه در ادارات یا دانشگاه‌ها دلسوزانه اقامه نماز شده، گرایش آن افراد به سوی نماز بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: پیش نیاز جامعه خوب، افراد نمازخوان است و راه دیگری جز توجه به نماز وجود ندارد و برای جامعه سالم باید از نماز آغاز کنیم.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: هرگاه شیب ما به طرف نماز پیش رود، پرونده‌های طلاق و بزهکاری در دادگستری کاهش یافته و صداقت در جامعه رواج یافته و جامعه اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: لازمه داشتن نمازجمعه باشکوه، اقامه نماز باشکوه در مدارس، سپس در مساجد و ادارات است وگرنه بدون چنین پیش‌نیازهایی نمازجمعه باشکوه میسر نیست.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار