هفته بیست و هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

هفته بیست و هشتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

به گزارش گلستان24، در هفته بیست و هشتم این رقابت‌ها عصر جمعه ۹۳ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۹ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۱۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۹ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب زورلی حبیب ایشان زودتر از خط پایان گذشت و اسب‌های خان ترکمن و گل ماسان به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که اسب ریو رویس عنوان اول را به دست آورد و اسب‌های رویال دیاموند و بوکی دی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب تومیریس موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های بای نا و فرانکل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که اسب ریواور هان زودتر از خط پایان عبور کرد و اسب‌های بالا هج و هج مامبو به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که بوی بلا نخستین اسب از خط پایان عبور کرد و الچی بای و کژال اسب‌های دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

 

 

کورس ویژه دور ششم را اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب اس ای فرمول موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های لطیفه و میلواکی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب امیر پاشا موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های آرشا و طوبی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هشتم اسب‌های دوخون سه ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر به رقابت پرداختند که اسب مهگل عنوان نخست را کسب کرد و اسب‌های آرای و قزل داغ مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور نهم و پایانی اسب‌های ترکمن دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب سورن حمید مقام اول را کسب کرد و اسب‌های یل فام و ارغیان دوم و سوم شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های بیست و نهم و سی ام رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، ۱۹ و ۲۰ اسفند در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

هفته 24 کورس اسب دوانی گنبد کاووس

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی در گلستان پس از حدود دو دهه به استان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار