گرگان؛

جهادکشاورزی گلستان برای کشاورزان گلستانی توصیه های مهمی دارد.

توصیه های پیش آگهی جهاد کشاورزی به کشاورزان گلستانی
به گزارش گلستان 24، جهاد کشاورزی گلستان به گندمکاران توصیه کرد سمپاشی تمامی مزارع تکثیری گندم استان را در دو مرحله انجام دهند.
 
مرحله اول برای مبارزه با بیماری‌های برگی با یکی از سموم فالکن یا فولیکور قبل از ظهور یا باز شدن کامل برگ پرچم و دومین مرحله در زمان گلدهی برای کنترل بیماری فوزاریوم سنبله با یکی از سموم رکس دو، فالکن، آمیستار اکسترا و آلتوکمبی انجام شود.
 
 
همچنین در مزارعی که بیماری‌های برگی در آن‌ها مشاهده شده به ویژه مناطق نوار جنوبی و غرب استان و مزارع تحت کشت ارقام حساس مانند کریم و کوهدشت ، کشاورزان می توانند در مرحله ظهور سنبله، برای حفظ و سلامت برگ، پرچم و برگ ماقبل آن، نسبت به سمپاشی با یکی از سموم فالکن و فولیکور اقدام کنند.

 

در مناطقی هم که مشکل فوزاریوم سنبله در سالهای گذشته وجود داشته است، سمپاشی با یکی از سموم رکس دو، فالکن، آمیستار اکسترا و یا آلتوکمبی در مرحله گلدهی توصیه می‌شود.

جوکاران گلستانی هم برای مبارزه با بیماری‌های برگی در مزارع تکثیری خود، حداقل یک مرحله در زمان ظهور سنبله و در صورت لزوم تا دو مرحله با یکی از سموم تیلت یا فولیکور اقدام به سمپاشی کنند.

 
در تمامی مزارع تکثیر بذر باقلا دو مرحله سمپاشی برای کنترل بیماری‌های برگی با یکی از سموم مانکوزب یا داکونیل برای شروع آلودگی و دو هفته بعد از آن با استفاده از تیلت و یا فولیکور و در دیگر مزارع یک مرحله سمپاشی توصیه می شود.
 
انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار