مدیرکل فرودگاه‌های گلستان به مهر خبرداد:

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از راه‌اندازی سامانه مکانیزه اطلاعات پرواز فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند اطلاعات پرواز را از طریق شماره گویای ۱۹۹ دریافت کنند.

راه اندازی سامانه مکانیزه اطلاعات فرودگاه گرگان/دلیل تاخیرپروازها
به گزارش گلستان24،رامین آذری اظهار کرد: از ۲۷ اسفندماه سال گذشته سامانه کاملاً مکانیزه ۱۹۹ در فرودگاه گرگان راه‌اندازی شده است.
 

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه از هرکجای استان و بدن گرفتن پیش‌شماره از تلفن ثابت یا همراه، سامانه به‌طور خودکار (بدون پاسخگویی کاربر) اطلاعات پرواز را در اختیار قرار می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان یادآور شد: این سامانه در برخی از فرودگاه‌های کشور مانند مهرآباد و مشهد راه‌اندازی شده اما کاملاً مکانیزه نیست و کاربر پاسخگوست.

مسافران از وجود سامانه اطلاع کافی ندارند

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هنوز این سیستم اطلاع‌رسانی کاملاً جا نیفتاده و مسافران از وجود آن اطلاع کافی ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند.

آذری اضافه کرد: مسافران باید قبل از حرکت از منزل آخرین اطلاعات پرواز را دریافت کنند چون ممکن است پروازی با تأخیر انجام شود.

وی به تأخیر پرواز صبح دوشنبه (۱۴ فروردین) اشاره و تصریح کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی این پرواز انجام نشد و قبل از آن‌هم از طریق سامانه ۱۹۹ و هم از طریق ارسال پیام به مسافران اطلاع‌رسانی شده بود.

آذری خاطرنشان کرد: عده‌ای پیام‌های تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند و پیام‌های تأخیر پرواز که از سوی شرکت‌های هواپیمایی ارسال می‌شود، پیام تبلیغاتی محسوب شده و به دست این افراد نمی‌رسد.

وی بیان کرد: دریافت نشدن پیام به دلیل ذکرشده باعث می‌شود این عده از مسافران احساس کنند پیامی برای آن‌ها فرستاده نشده است.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه های گلستان

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با یادآوری اینکه تأخیر پرواز ۱۴ فروردین به دلیل نقص فنی هواپیما نبوده، گفت: هواپیما تا بالای باند فرودگاه گرگان هم آمد اما به دلیل تشکیل شدن توده ابر در ارتفاع ۷۰ تا ۸۰ متری از سطح زمین نتوانست به زمین بنشیند.

به گفته آذری به دلیل رعایت استانداردها و حفظ جان مسافران و جلوگیری از وقوع حادثه پرواز ۱۴ فروردین گرگان- تهران با تأخیر انجام شد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار