وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:سرمایه‎گذاری 4 هزار و 981 میلیارد ریالی برای زیرساخت استان گلستان

​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی سه سال گذشته 4 هزار و 981 میلیارد ریال برای زیرساخت استان گلستان سرمایه‎گذاری شده است، گفت: تا پایان این دولت یک هزار و 459 میلیارد ریال دیگر برای استان گلستان سرمایه‎گذاری می‎شود.

برخورداری 731 روستای استان گلستان از اینترنت

به گزارش گلستان24، محمود واعظی امشب در برنامه زنده تلویزیونی در سیمای گلستان، با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در سال گذشته که به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مزین شده بود جلسات متعددی با حضور استاندار گلستان و مدیران دستگاه‎های اجرایی و بخش خصوصی برای رفع مشکلات مردم برگزار شد و اقدامات مناسبی در بخش اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ایجاد بیش از 50 هزار شغل در استان گلستان توفیق بزرگی بوده است، گفت: دولت در بخش محصولات کشاورزی تولید شده در استان گلستان، گندم و خرید گندم نگاه ویژه‎ای به استان گلستان دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وحدت و همدلی حاکم در استان گلستان، بیان کرد: اگرچه همه استان‎ها و مردم ایران خوب هستند اما استان گلستان از لحاظ وحدت و همدلی موجود بین شیعه و سنی و اقوام مختلف یک الگو است.
واعظی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی رقابت‎ جدی و مناسبی بین استان‎های مختلف شکل گرفته است، یادآور شد: با وجود اینکه برخی از استان‎ها با توجه به شرایط گذشته توانایی‎های بیشتری نسبت به استان گلستان داشتند اما استان گلستان رتبه هفتم را در حوزه اقتصاد مقاومتی به خود اختصاص داد که این مسأله حاکی از مدیریت مناسب، همدلی و وحدت حاکم بین مردم و مسؤولان است.
وی با بیان اینکه به رفاه و معیشت مردم استان گلستان خوش‎بین هستم، تصریح کرد: با نگاه اشتغالزایی و تأمین رفاه و معیشت مردم گسترش آی‎سی‎تی در استان گلستان در دستور کار قرار گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در گذشته به زیرساخت‎های ارتباطات و فناوری استان گلستان بی‎مهری شده است، افزود: با توجه به سیاست رئیس محترم جمهور مبنی بر اینکه تمامی مردم از حقوق شهروندی برخوردار هستند، بودجه‎های دریافتی براساس این خط و مشی توزیع شد، از این رو در طی سه سال گذشته 4 هزار و 981 میلیارد ریال برای زیرساخت استان گلستان سرمایه‎گذاری شده که تا پایان عمر این دولت یک هزار و 459 میلیارد ریال دیگر برای استان گلستان سرمایه‎گذاری می‎شود.
وی با بیان اینکه 666 روستای استان گلستان امروز از اینترنت بهره‎مند شدند این در حالی بود که ابتدای دولت تدبیر و امید هیچ روستای استان گلستان از اینترنت برخوردار نبوده‎اند، خاطرنشان کرد: رشد 4.5 برابری شبکه انتقال و افزایش 4.7 برابر مشترکان اینترنت از دستاوردهای این مدت بوده است، از طرفی در حال حاضر 731 روستای استان گلستان اینترنت دارند و تا پایان عمر این دولت 338 روستای دیگر استان نیز به اینترنت متصل می‎شوند.
واعظی با بیان اینکه برای برقراری ارتباطات پایدار یک هزار و 170 کیلومتر بین شهرهای مختلف استان گلستان فیبر نوری ایجاد شده، اظهار کرد: در شهرهای مختلف استان گلستان اینترنت نسل سوم و چهارم ایجاد شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با توجه به موقعیت استان گلستان برای صادرات محصولات تولیدی تمهیدات ویژه‎ای اندیشیده می‎شود، بیان کرد: در حوزه ما 6 رشته به حوزه آی‎سی‎تی مربوط بوده و 16 درصد از فارغ‎التحصیلان دانشگاهی استان به این حوزه مرتبط است که برای ایجاد اشتغال در حوزه فناوری‎های نو و کسب و کارهای الکترونیک طرح تکاپو مطرح شده است.
وی از امضای 15 تفاهم‎نامه برای ایجاد کسب و کار الکترونیک در استان گلستان خبر داد و اذعان کرد: قرار است علاوه‎بر سرمایه‎گذاری ما و بخش‎های دیگر، 180 میلیارد تومان از سوی این 15 شرکت‎ سرمایه‎گذاری شود و 43 پروژه برای ایجاد 4 هزار و 200 شغل جدید توسط 15 شرکت مورد نظر در استان گلستان انجام می‎شود.

واعظی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در طی فعالیتسه و نیم ساله مشکلات بسیاری در خصوص روابط خارجی، تحریم‎ها و ... داشته است، گفت: این سؤال ایجاد می‎شود که آیا مذاکره برای برجام بود و یا اینکه برجام و رفع تحریم‎ها برای دستیابی به هدف بزرگتر بود؟ باید گفت مذاکرات هسته‎ای با هدف راحتی زندگی، معیشت و تأمین عزت مردم ایران در منطقه بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز به هدف‎گذاری ابتدایی دست یافتیم، اضافه کرد: صادرات غیرنفتی بر واردات سبقت گرفت، ایجاد بیش از 700 هزار شغل در کشورمان که در دنیا تنها 6 کشور با جمعیت بالا به این موفقیت دست یافتند این کار در این کشور انجام شد که موفقیت بزرگی بود اگرچه بیکاری‎های انباشته شده طی هشت سال گذشته در کشور مانع دیده شدن 700 هزار شغعل ایجاد شده در خانواده‎های ایرانی شد.
وی ادامه داد: این سیاست امیدبخش آینده بسیاری خوبی را نوید می‎دهد و سال 1396 سال بسیار خوبی در حوزه معیشت، رفاه و اشتغال خواهد بود.
واعظی با بیان اینکه تا پایان دولت تمامی شهرهای استان گلستان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه متصل می‎شوند، بیان کرد: این مسأله برای استان یک تحول است در عین حال که 95 درصد از روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت متصل می‎شوند.
انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار