بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان به مناسبت روز معلم

​روز معلم یادآور شکوه و عظمت انسان‌های دلداده‎ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت، زیباترین جلوه‌های عشق، ایثار، بینش و بصیرت را به نمایش گذاشته و ندای فطرت پاک را به گوش همه می‎رسانند.

معلمان جلوه ایثار و بصیرت هستند
به گزارش گلستان24،در راستای تکریم و تجلیل از مقام شامخ معلم همچنین هفته کار و کارگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان بیانیه‎ای صادر کرد در این بیانیه از معلمان جامعه به عنوان انسان سازان نسل بعدی‌ یاد شده است.
 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روز معلم یادآورشکوه و عظمت انسان‌های دلداده‎ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت، زیباترین جلوه‌های عشق، ایثار، بینش و بصیرت را به نمایش گذاشته و ندای فطرت پاک را به گوش همه می‎رسانند و تیرگی جهل و نادانی را ازدلها و قلب‌ها برطرف کرده و زلال علم و دانش و دانایی را جایگزین آن می‌کنند.

این بیانیه می‎افزاید: 12  اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد فرزانه علامه مطهری را روز معلم نام نهادند تا  ترسیمی از اراده، ایمان، اخلاص و  تلاش برای تربیت انسان و هدایت او باشد از این‎رو آموزگاران را می توان ادامه دهنده راه پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع) دانست که به دنبال هدایت و سعادت بشریت هستند .

در بخشی از این بیانیه آورده شده است: بی‎تردید شهید بزرگوار انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری را باید معلم چند نسل معاصر و آینده دانست که از سرچشمه‎های معرفت قرآن و نهج البلاغه نوشید و شاگردی بزرگانی چون امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی را با افتخار و هوشمندی در کارنامه علمی خود داشت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در این بیانیه با اشاره به اینکه اکنون در سالگشت شهادت ماندگار این معلم بزرگ که افتخار آیندگان خواهد بود و مایه مباهات امروزیان تصریح کرده است: فرصت مناسبی است که ضمن تکریم مقام معلم، این قشر فرهیخته و موثر را که برگردن آحاد جامعه حق دارند، گرامی‎تر بداریم.

این بیانیه می‎افزاید: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، «جامعه معلمان کشور را جامعه‎ای دلپذیر، پاکدامن، متعهد، کوشا و صبور بدانیم» که به علت اهمیت و حساسیت این شغل، یکی از اهداف اصلی توطئه دشمنان هستند، اما همچون گذشته مثل کوه در مقابل امواج فشار و توطئه ایستاده‎اند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان هفته معلم و یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را خدمت این دو قشر عزیز و ارزشمند کشور تبریک عرض کرده و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تمام شهدای این دو قشر را گرامی می‎دارد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار