معاون عمرانی استاندار گلستان:

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: برداشتن حجم کل آوار، تونل را مسدود می‎کند و نیازمند کار دستی است و استفاده از ماشین‎آلات سنگین در تونل امکان‎پذیر نیست.

استفاده از ماشین‎آلات سنگین در تونل معدن امکان‎پذیر نیست
به گزارش گلستان24 ، رضا مروتی ظهر امروز در محل حادثه معدن یوورت آزادشهر در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کار امداد به خوبی پیش می‎رود، اظهار داشت: عملیات امداد و نجات به سختی و براساس زمان بندی جلو می‎رود.
 
وی تصریح کرد: در جبهه نخست در تونل ریزش‎های بزرگ داریم چرا که تونل معدن زغال سنگ که تونل‎ باریکی است به صورت حفاری دستی انجام شده  و دیوار‎سازی و جداره‌سازی آنها به وسیله قلوه سنگ‎هایی است که پشت یک جداره فلزی قرار گرفته است.
 
معاون عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد:عملیات امداد در تونل زغال‎سنگ با عملیات امداد در تونل‎های ساختمانی متفاوت است چرا که برداشتن حجم آوار کل تونل را مسدود می‎کند و نیازمند کار دستی است و استفاده از ماشین‎آلات سنگین در تونل امکان‎پذیر نیست.

مروتی با بیان اینکه امداد در تونل نیازمند به ایمنی بالا در کار است، افزود: در جبهه نخست تونل مسیری برای عبور یک نفر فراهم کردیم و براساس این مسیر جسد بیست‎ودومین معدنچی که در منطقه ریزش نخست بود، از تونل خارج شد.

 
وی یادآور شد: فعلا مسیر را برای رسیدن به ریزش دوم و سوم فراهم کردیم و از سویی برای دسترسی به انتهای تونل و کارگاه استخراج از تونل قدیمی که در این معدن وجود داشته بهره ‎گرفتیم و به دنبال حفر و ایجاد یک گالری هستیم تا به انتهای تونل دسترسی پیدا کنیم.
 
معاون عمرانی استاندار گلستان  با بیان اینکه مردم استان گلستان نگران نباشید، گفت: شایعات و اخبار شبکه‎های مختلف را تائید نمی‎کنیم و مرجع همه اطلاع‎رسانی‎ها شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و مدیریت بحران استان از طریق صداوسیما و رسانه‎هایی رسمی است که با ما در بعد اطلاع‎رسانی همکاری می‎کنند.
 
مروتی بیان داشت: انتشار اخبار غیر رسمی و غیرواقعی دل خانواده‎های داغدار معدن‎چی را به درد می‎آورد.
 
وی گفت: فعلا نمی‎توانیم زمان دقیقی برای رسیدن به کارگاه استخراج و خروج 13 معدن‎کار که در تونل به دام افتادند را تعیین کنیم.
 
انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار