با توجه به فضای امنیتی این روز های دانشگاه ها و نبود آزادی بیان و انتقاد پذیری دولت، سر دادن شعار آزادی وشادی نشاط توسط حسن روحانی آن هم در آستانه انتخابات به منزله فریب مردم تلقی می شود.

نقص آشکار آزادی بیان توسط دولت یازدهم/مردم فریب شعار های تبلیغاتی دولت را نمی خورند

به گزارش گلستان 24؛دولت یازدهم که به قول خودش دایه دار آزادی بیان در جامعه و دانشگاه ها بوده در این چهارسال امنیتی ترین فضا را برای مردم به وجود اورده است.

عده ای زیادی از افراد که مقامات بلند پایه دولت را تشکیل می دهند در گذشته مسئولیت های امنیتی و حساسی را برعهده داشته اند.

آزادی به معنای این است که افراد در جامعه بتوانند حرف دلشان را بزنند و انتقاد کنند ولی از نظر دولت یازدهم آزادی به معنای این است که بگذارید مردم به غیر از انتقاد به دولت هرچه میخواهند انجام دهد ولو این که خود و خانوادهایشان نابود شودند.

مثال عینی این نگاه دولت به آزادی را می توان در سیاست درهای باز و همچنین امضای سند 2030 یونسکو که به تازگی و در خفا توسط  دولت به امضا رسیده دید که این موارد آسیب های اجتماعی و فساد شدیدی را در جامعه به وجود آورده است.

دولتی که صحبت از آزادی مطبوعات می کند 102 شکایت تنها از 12 رسانه کرده و همینطور بالای 40 فحش نثار منتقدان خود کرده است که این نشان دهند عدم انتقاد پیذیری دولت وآزادی بیان در جامعه است.

استان گلستان هم از این فضای امنیتی و خفقان در دانشگاه ها و فضای اجتماعی که توسط دولت انجام شده راه بدر نبرده است؛ پایین کشیدن بنر مراسم 9دی توسط رئیس دانشگاه فرهنگیان و همچنین ممنوئیت شرکت دانشجویان همین دانشگاه در همایش جوانان انقلابی نمونه ای کوچک از سیاسی بازی و فضای امنیتی ایجاد شده توسط دولت است. 

کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر که در چند روز پیش به علت مظلومیت و کشته شدن حدود 43 تن از آنها به علت نبود تجهیزات ایمنی مورد توجه عموم مردم قرار گرفته بودند از جمله کسانی هستند که در این چهار سال مورد هجمه های دولت قرار گرفت اند.

به گفته کارگران این معدن ارگان های دولتی به نامه ها و درخواست های این افراد زحمت کش توجه ای نداشته اند و در زمانی که این کارگران زحمت کش دست به اعتراض می زنند مورد هجمه باتوم های نیرو های امنیتی قرار می گیرند.

این ها فقط نمونه ای از نقص آزادی بیان در دولت یازدهم است و اینکه آقای روحانی در میتینگ های انتخاباتی خود شعار آزادی بیان سر می دهد یک بازی سیاسی را دنبال و می خواهد مردم را برای گرفتن رای بیشتر فریب دهد.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار