امام جمعه کردکوی: ایران از لحاظ امنیت در دنیا مشهور است

​ امام جمعه کردکوی با بیان اینکه کاندیداها از دادن وعده‎های خلاف واقع و اضافه پرهیز کنند، گفت: کسی که می‎تواند تنها خداست، توانستن بشر مشروط است گاهی می‎تواند و گاهی هم نمی‎تواند.

کاندیداها از دادن وعده‎های خلاف واقع و اضافه پرهیز کنند
به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام موسی شاعری در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی با تبریک میلاد امام زمان (عج)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) از مسلمانان این دوران تعریف کردند و فرمودند مسلمانانی هستند که بعد از 1400 سال با وجود اینکه پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را نمی‎بینند ایمان قوی دارند.

وی گفت: تقدیم بیش از 230 هزار شهید و همچنین شهدای مدافع حرم مصداق بارز این سخن پیامبر اکرم (ص) هستند که برای اسلام جان خود را فدا می‎کنند.

امام جمعه کردکوی ادامه داد: تعیین زمان ظهور امام زمان (عج) امکان‎پذیر نیست و جز خداوند کسی نمی‎تواند آن را پیش‎بینی کند.

شاعری با اشاره به اظهارات خواجه نصیر طوسی درباره امام زمان (عج)، تصریح کرد: خواجه نصیر طوسی وجود امام زمان (عج) را لطف و مایه آرامش انسان دانست و گفت وجود ایشان آرامش است و اگر در میان جامعه حضور پیدا بهتر است؛ اما سؤال این است که اگر امام زمان (عج) حضور دارند چرا ظهور نمی‎کند که مرحوم خواجه نصیر در این باره فرمودند تأخیر در ظهور امام زمان (عج) به دلیل لیاقت نداشتن ماست.

وی با بیان اینکه تا زمانی که جامعه به لیاقت و ظرفیت حضور امام زمان (عج) دست نیابد امام زمان (عج) ظهور نمی‎کند، ابراز امیدواری کرد جامعه به جایگاهی برسد که ظهور امام عصر (عج) ممکن شود و عدل و انصاف همه جا را فرا بگیرد.

امام جمعه کردکوی با اشاره به اوضاع کشورهای عراق و سوریه و امثال آن، بیان کرد: متأسفانه کشورهای منطقه اعم از یمن، عراق و سوریه وضعیت مناسبی ندارند طوریکه بشار اسد اذعان کرد تا دو سال دیگر می‎تواند سوریه را به حالت نخست بازگرداند، این تعیین زمان دو ساله عمق ویرانی سوریه را نشان می‎دهد.

شاعری با بیان اینکه امروز امنیت در کشورمان حاکم است، تصریح کرد: امنیت ایران در دنیا شهرت دارد که این نعمت مرهون زحمات و تلاش‎های سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروهای نظامی و انتظامی است که در کشور فعالیت‎های مناسبی دارد.

*جان‎باختگان معدن یورت آزادشهر بهشتی هستند/ مردم و کاندیداها در انتخابات انصاف را رعایت کنند

وی با اشاره به حادثه تلخ معدن زمستان یورت آزادشهر و ضمن تسلیت جان باختن جمعی از معدن‎کاران، تصریح کرد: عده‎ای که در این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند بهشتی هستند.

امام جمعه کردکوی با اشاره به برگزاری دو انتخابات پیش‎رو، کاندید شدن را به معنای داوطلب و نامزد شدن دانست و اذعان کرد: نامزد و داوطلب شدن به معنای «می‎توانم» است؛ حال اینکه کاندیداها چگونه به توانمندی خود پی بردند خود یک مسأله است در عین حال داوطلب شدن کار نادرستی نیست اما نیازمند انصاف و اعتدال است.

شاعری با بیان اینکه هیچ چیزی از اخلاق بالاتر نیست و در اخلاق چیزی بالاتر از انصاف نیست، یادآور شد: افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها کاندید شدند به چهره و تابلو جامعه تبدیل می‎شوند، از این رو باید انصاف، ادب، اخلاق، راستگویی و صداقت را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید برای رضایت خداوند وارد فضای انتخابات شوند، یادآور شد: اگر کسی برای رضای خداوند وارد میدان انتخابات می‎شود بروز بداخلاقی‎ها و توهین‎ها معنا ندارد.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه کاندیداها از دادن وعده‎های خلاف واقع و اضافه پرهیز کنند، خاطرشنان کرد: کسی که می‎تواند تنها خداست؛ توانستن بشر مشروط است گاهی می‎تواند و گاهی هم نمی‎تواند.

شاعری با بیان اینکه در کشورمان دولت‎های مختلفی را تجربه کردیم، گفت: همه این دولت‎ها مومن و مسلمان بودند و برای کشور زحمت کشیدند اما سوال این است که چرا بعد از 38 سال این همه نواقص در کشور وجود دارد؟

وی با بیان اینکه انصاف از جمله ویژگی‎هایی است که همه جا کاربرد دارد، بیان کرد: در کنار کاندیداها افرادی که پای صندوق رأی می‎روند نیز انصاف را رعایت کنند.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه کاندیداها منصفانه گام بردارند و منصفانه خرج کنند، افزود: اگر قرار باشد کسی برای رضای خداوند وارد انتخابات شود وجود خرج‎های اضافه معنا ندارد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار