مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: در سال آبی جاری شاهد کاهش ۳۵ درصدی نزولات جوی در استان بودیم که از ۵۲۵ میلی متر به ۳۴۳ میلی متر رسیده است.

بارش نزولات جوی در گلستان ۳۵ درصد کاهش یافت
به گزارش گلستان24، علی نظری صبح دوشنبه در نشست هم اندیشی مفابله با بیابان زایی در استان گلستان، اظهار کرد: از سال ۶۴ تا کنون شیب تندی در حفر چاه داشته ایم که اکنون ۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان گلستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه آب محدود است، افزود: متاسفانه توزیع پراکنش مناسبی در گستره استان نداریم و چاه ها هم روی سفره های زیرزمینی حفر شده اند که بسیار نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه متوسط بارش در استان ۴۵۰ میلی متر است، خاطرنشان کرد: متوسط بارش در مناطق خشک و بیابانی ۲۷۵ میلی متر، در مناطق معتدل خزری ۶۰۰ میلی متر و در مناطق کوهستانی ۳۰۰ میلی متر است که در مجموع ۷۲ درصد آن تبخیر می شود.

علی نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان

نظری تصریح کرد: در سال آبی جاری شاهد کاهش ۳۵ درصدی نزولات جوی در استان بودیم که از ۵۲۵ میلی متر به ۳۴۳ میلی متر رسیده است.

وی ادامه داد: وضعیت رواناب های گلستان هم خوب نیست و شاهد کاهش ۷۷ درصدی رواناب ها در رودخانه های استان بوده ایم.

نظری با اشاره به تقاضای بیشتر آب نسبت به عرضه، بیان کرد: با بیشتر شدن تقاضا نسبت به عرضه، الگی مصرف تعیین شده و اگر تقاضا خیلی بیستر شود باید در بحث مدیریت تخصیص انجام شود.

وی اضافه کرد: ۷۲ درصد از آب های سطحی را با احداث سدها مهار کردیم و می شود ۷۰ درصد آب مصرفی را تبدیل به پساب و از آن در برخی بخش ها استفاده کرد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار